Producenci samochodów Wielkiej Trójki z Detroit nie przyjechali Nowa umowa o pracę Przed wygaśnięciem umów pracownicy reprezentowani przez związek zawodowy United Auto Workers wygasali w czwartek o północy, co wywołało jeden z największych strajków, jaki dotknął Stany Zjednoczone od lat.
Prezydent UAW Sean Fine powiedział w czwartkowym przemówieniu na żywo na Facebooku, że pracownicy trzech fabryk Forda, GM i Stellantis natychmiast odejdą z pracy: fabryki GM w Wentzville w stanie Missouri, fabryki Forda w Wayne w stanie Michigan oraz fabryki Ford Assembly. Roślina W Wayne, Michigan. Kompleks montażowy Stellantis w Toledo w stanie Ohio.
„Dziś wieczorem, po raz pierwszy w naszej historii, uderzymy w wielką trójkę w tym samym czasie” – powiedział.
Reuters News Service podał, że w ruchach pracowniczych będzie uczestniczyć około 12 700 pracowników tych zakładów. Według Associated Press pracownicy będą otrzymywać około 500 dolarów tygodniowo z funduszu strajkowego UAW o wartości 825 milionów dolarów.
„Lokalni mieszkańcy, którzy nie zostali jeszcze zaproszeni do przyłączenia się do strajku, będą nadal pracować w ramach wygasłego porozumienia” – powiedział Fine.
Powiedział CNN, że nie spodziewa się żadnych negocjacji w piątek, ale obie strony mogą wrócić do stołu w sobotę.
Dziesiątki pracowników zebrało się przed fabryką Forda w Wayne, gdy zbliżała się północ, a masowy wiec zaplanowano na piątkowe popołudnie w centrum Detroit.
„Już pierwszego dnia tej historycznej akcji pokażemy naszą siłę i jedność” – powiedział Fine. „Wszystkie opcje pozostają na stole”.
Przerwa w pracy to pierwszy strajk producentów samochodów w Detroit od czasu strajku pracowników GM w 2019 roku.
Dlaczego UAW strajkuje?
Żądania UAW obejmują podwyżkę płac o 36% w ramach czteroletniego kontraktu; Świadczenia emerytalne dla wszystkich pracowników; Ograniczone wykorzystanie pracowników tymczasowych; Więcej płatnych urlopów, m.in Czterodniowy tydzień pracy; oraz większa ochrona miejsc pracy, w tym prawo do strajku przeciwko zamykaniu fabryk.
Gdy w czwartek rozmowy utknęły w impasie, przywódcy Forda, General Motors i Stellantis (dawniej Fiat Chrysler) oświadczyli, że w ostatnich tygodniach złożyli UAW wiele ofert w nadziei podpisania nowego porozumienia dla 145 000 pracowników związku.
„Myślę, że przygotowują się do historycznego strajku ze wszystkimi trzema firmami” – powiedział CBS News dyrektor generalny Forda Jim Farley.
„Dziś wieczorem o 20:00 w Domu Solidarności w Detroit UAW złożyło Fordowi swoją pierwszą merytoryczną kontrpropozycję zaledwie kilka godzin po wygaśnięciu obecnego czteroletniego układu zbiorowego pracy” – oznajmił Ford w późniejszym oświadczeniu.
Co mówią producenci samochodów
Po rozpoczęciu strajku Stellantis wyraził „głęboko rozczarowany odmową kierownictwa UAW zaangażowania się w odpowiedzialny sposób w celu osiągnięcia uczciwego porozumienia, które leży w najlepszym interesie naszych pracowników, ich rodzin i naszych klientów. Natychmiast złożyliśmy spółka znajduje się w stanie nadzwyczajnym.” sytuacji i podejmiemy wszelkie odpowiednie decyzje strukturalne, aby chronić naszą działalność w Ameryce Północnej i firmę”.
„Jesteśmy rozczarowani działaniami kierownictwa UAW, pomimo bezprecedensowego pakietu gospodarczego, jaki GM ma na stole, w tym historycznych podwyżek płac i zobowiązań produkcyjnych” – dodał GM. „Będziemy nadal w dobrej wierze negocjować ze związkiem, aby osiągnąć porozumienie porozumienia tak szybko, jak to możliwe.” „. „Możliwe z korzyścią dla członków naszego zespołu, klientów, dostawców i społeczności w całych Stanach Zjednoczonych. W międzyczasie naszym priorytetem jest bezpieczeństwo naszych pracowników”.
Chociaż Wielka Trójka nie była skłonna spełnić wszystkich żądań UAW, utrzymuje, że przedstawiła rozsądne kontroferty i jest gotowa do dalszych negocjacji. Przedstawiając swoje stanowisko, przedstawiciele producentów samochodów twierdzą, że znajdują się pod ogromną presją, aby utrzymać koszty i ceny samochodów na niskim poziomie, aby móc konkurować z Teslą i zagranicznymi producentami samochodów, zwłaszcza że firmy konkurują o udział w rosnącym rynku pojazdów elektrycznych.
„Ich początkowa oferta zakładała płacenie każdemu pracownikowi około 300 000 dolarów za godzinę i pracę przez cztery dni” – Farley powiedziała w czwartek o żądaniach UAW. „To doprowadziłoby do bankructwa naszej firmy.”
„Jeśli strajk potrwa dłużej niż trzy do czterech tygodni, będzie nieco szkodliwy dla strategii GM i Forda w zakresie pojazdów elektrycznych na rok 2024. … Podczas gdy zwolennicy Detroit walczą z UAW, w siedzibie Tesli zamrażana jest butelka szampana” – stwierdził. – stwierdził w raporcie analityk Wedbush Securities, Dan Ives.
Powiedział, że chociaż Fine przyznał, że producenci samochodów podnieśli swoje oferty płacowe, propozycje te były w dalszym ciągu niewystarczające. Ford zaoferował 20% odsetek w ciągu 4,5 roku, podczas gdy GM i Stellantis zaoferowały odpowiednio 18% i 17,5% w ciągu czterech lat.
Analitycy ostrzegają, że strajk może zakłócić krajowy przemysł motoryzacyjny, spowodować wzrost cen pojazdów i doprowadzić do strat w płacach i zyskach na kwotę około 6 miliardów dolarów, przy jednoczesnym ograniczeniu ogólnego wzrostu gospodarczego w USA nawet o 0,3%.
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
United Airlines publikują nowy film dotyczący bezpieczeństwa, skierowany do rozproszonych pasażerów
Wysiłki UAW mające na celu zorganizowanie pracowników Mercedesa w Alabamie wiążą się z wysokim ryzykiem
Aktualizacje na żywo z rynków azjatyckich: Dane o japońskim PKB maleją