2 maja, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Red McCombs, sprzedawca samochodów, który stał się potentatem medialnym, zmarł w wieku 95 lat

Red McCombs, sprzedawca samochodów, który stał się potentatem medialnym, zmarł w wieku 95 lat

Odegrał również ważną rolę w sprowadzeniu wyścigów Formuły 1 do Austin, inwestując w Circuit of the Americas, tor w Austin, na którym od 2012 roku odbywa się coroczne Grand Prix Stanów Zjednoczonych.

W oświadczeniu wydanym w poniedziałek, właściciel Dallas Cowboys, Jerry Jones, nazwał McCombsa „prawdziwym teksańskim gigantem w sporcie, mediach, biznesie i filantropii”, który „podążał za swoimi marzeniami”.

Najbardziej lukratywnym przedsięwzięciem pana McComba było Clear Channel, które założył wraz z Lowry Mays w 1972 roku, kiedy to kupili lokalną stację radiową KEEZ-FM w San Antonio za 125 000 dolarów. (Pan Mays zmarł we wrześniu ’87.)

Obaj mężczyźni mieli stacje radiowe, a następnie stacje telewizyjne i billboardy w całym kraju. Z pomocą federalnej ustawy o komunikacji z 1996 r., która zezwalała konglomeratom medialnym na posiadanie nieograniczonej liczby stacji, przekształcili firmę w największego na świecie właściciela stacji radiowych; Do 2000 roku Clear Channel posiadał ponad 1200.

Firma ostatecznie rozszerzyła się na promocję wydarzeń, muzykę na żywo i zarządzanie sportem. Według Johna Hogana, byłego prezesa i dyrektora generalnego firmy, pan Lowry nadzorował działalność, ale pan McCombs odegrał kluczową rolę w wykorzystywaniu możliwości ekspansji.

„Niezłomnie popierał ideę, że kiedy w 1996 r. zmienią się przepisy dotyczące telekomunikacji, musimy działać szybko i mocno, a ci, którzy są powolni i niezdecydowani, zostaną w tyle” – powiedział pan Hogan w wywiadzie poświęconym nekrologowi. .

Chociaż firma była często krytykowana za homogenizację programów radiowych w sposób, który eliminował wiele lokalnych posmaków niezależnych stacji radiowych, formuła była bardzo opłacalna. Kiedy Lowry zaczął dostrzegać oznaki, że Internet zniweczy jego dobrą strategię, on i McCombs sprzedali firmę w 2006 roku za 17,9 miliarda dolarów grupie private equity kierowanej przez Bain Capital Partners i Thomas H. Lee Partners. W ramach umowy grupa zgodziła się przejąć ponad 8 miliardów dolarów długu firmy.

READ  Giovanni Reyna przed wypożyczeniem do Borussii Dortmund przejdzie badania lekarskie w Nottingham Forest