W Polsce powstanie najdłuższy w Europie ośrodek testowania pasywnej lewitacji magnetycznej, a budowa ma się rozpocząć latem tego roku.
Neomo, firma technologiczna Macrail, podpisała umowę z polską czeską firmą Sargina na dzierżawę gruntów i infrastruktury. Umożliwi to Naomo zbudowanie pełnowymiarowego toru testowego o długości 750 m.
Technologia Macrail pozwala pojazdom osiągać prędkość do 550 km/h na istniejących torach. Zaletą technologii wykorzystującej koncepcję Hyperloop jest możliwość integracji z istniejącą infrastrukturą kolejową bez konieczności wprowadzania zmian w taborze.
Z biurowcem i magazynem zlokalizowanym na Podkarpaciu, Czeczenia Sarsina zbliży się do Naomo z koleją i pobliską infrastrukturą.
Na torze testowym w skali 1:1 będą testowane pojazdy z napędem liniowym i pasywną lewitacją, a także systemy elektroniczne zasilające i sterujące wielosekcyjnym silnikiem liniowym.
Według członka zarządu Naomo, Pawła Radzisowskiego, budowa tej trasy to „kolejny kamień milowy w rozwoju technologii Macrail”.
Dodał: „Pomyślne przeprowadzenie tych testów toruje drogę procesom pilotażowym, które zaplanowano na lata 2022–2024. Oczekuje się, że technologia Macrail będzie technicznie w pełni operacyjna do 2025 r.”
Wojciech Popsky, prezes Cheech Sarsina, podkreślił, że firma „wspiera innowacyjne rozwiązania, które odpowiadają na wyzwania otaczającego nas świata”.
Powiedział: „Współpraca z Naomo jest częścią naszej filozofii działania, a nowoczesny i otwarty na współpracę biznes przynosi pozytywną zmianę milionom ludzi na całym świecie. Cieszymy się, że możemy w niewielkim stopniu przyczynić się do rozwoju prawdziwie rewolucyjna technologia w transporcie publicznym.”
W zeszłym roku Komisja Europejska Strategia zrównoważonego rozwoju wspierała hiperpętlę, Ferroval, hiszpańska firma budowlana Podpisał umowę strukturalną z Hyperloop Transport Technologies (HyperloopDT) na analizę możliwości rozwoju zaawansowanego systemu transportowego w Stanach Zjednoczonych..
Tymczasem rząd USA zdecydował: Ustanowienie ram regulacyjnych dla bezpiecznego wdrażania systemów hyperloop. Następnie Virgin Hyperloop uruchomiła swoje pierwsze Centrum Certyfikacji Hyperloop w październiku 2020 r. i zakończyła swój pierwszy test pasażerski w listopadzie.
Hiszpańska firma Hyperloop Geleros również ogłosiła, że ją podniosła Ponad உருவாக்க 7M (6,2M) do zbudowania wersji technologii Hyperloop, Wyhodowany przez polską firmę Hyper Poland Ponad 6 436 000 w kampanii finansowania ropy naftowej w Wielkiej Brytanii.
Jak czytasz? Kliknij tutaj, aby otrzymywać codzienne i cotygodniowe biuletyny nowego Inżyniera Budownictwa.
„Muzyk. Miłośnik kawy. Oddany badacz jedzenia. Webman. Namiętny guru internetu”.
More Stories
Polska twierdzi, że mroźna zima może spowodować nową falę ukraińskich uchodźców
Polska nie pozwoli Ukrainie przystąpić do UE, dopóki nie zostanie rozwiązana kwestia masakry podczas II wojny światowej – powiedział wicepremier.
Produkcja w Polsce wzrosła w czerwcu o 219 sztuk