Unilever ogłosiła plany inwestycji 90 mln zł (około 20,7 mln dolarów) w rozbudowę swojego obiektu spożywczego w Poznaniu.
Spółka planuje zwiększyć produkcję makaronu ramen Błonnik, dobre marki makaronów i aminokwasów. Zakład ma produkować 600 000 sztuk dziennie.
Rozszerzona oferta produktów będzie dystrybuowana nie tylko w Polsce, ale także w Holandii, na Węgrzech i w innych krajach Europy.
Według Unilever inwestycja będzie spełniać rygorystyczne standardy środowiskowe, aby zoptymalizować zużycie energii elektrycznej i wody, zapewniając bardziej efektywny proces produkcyjny.
Ponadto firma wdroży w poznańskiej siedzibie najnowocześniejsze technologie, takie jak usprawnienie automatyzacji fizycznej i cyfrowej, wdrożenie zrównoważonej energii oraz poprawa możliwości magazynu.
Hanneke Faber, dyrektor ds. żywienia w Unilever, powiedziała: „Ta inwestycja w Poznaniu umożliwi nam dalsze zaspokajanie potrzeb rynku polskiego i europejskiego. Nasz polski biznes żywieniowy w dalszym ciągu umacnia swoją pozycję w portfolio Unilever.
Dyrektor Fabryki Unilever Premislav Fejfar dodał: „Nasza poznańska fabryka jest jednym z największych zakładów produkujących żywność w Unilever. Dziś piszemy kolejny rozdział w historii naszej fabryki. Dzięki dalszym inwestycjom możemy skuteczniej reagować na potrzeby naszych klientów potrzeb i nadal rozwijać naszą działalność.”
„Muzyk. Miłośnik kawy. Oddany badacz jedzenia. Webman. Namiętny guru internetu”.
More Stories
Wpływ siły wyższej na małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce na przykładzie pandemii Covid-19: wnioski na przyszłość
W 2025 roku Polska zwiększy wydatki na obronność do rekordowego poziomu
„Zmiana zasad gry”: Lockheed przedstawia pierwszy polski F-35