5 maja, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Tematy pozwolą Ci wypchnąć zweryfikowane posty na sam dół kanału

Tematy pozwolą Ci wypchnąć zweryfikowane posty na sam dół kanału

martwy Zostało to ogłoszone w aktualizacji wpisu na blogu Wczoraj w Threads zostanie zaimplementowane tajemnicze ustawienie Instagrama, które pozwoli użytkownikom kontrolować ilość zweryfikowanych treści, jakie widzą w swoim kanale. Meta twierdzi, że proces sprawdzania faktów ma na celu zwalczanie dezinformacji, dzięki czemu użytkownicy będą mogli skutecznie decydować, jak bardzo chcą widzieć kontrowersyjne tematy w witrynie.

Elementy sterujące mają trzy poziomy: Nie zmniejszaj, Zmniejsz i Zmniejsz więcej. Chociaż żadna z opcji nie może całkowicie ukryć treści, będą one miały wpływ na ranking postów, w przypadku których „wykryto, że zawierają fałszywe lub częściowo fałszywe informacje, zmodyfikowaną treść lub brakujący kontekst”.

Aby uzyskać dostęp do ustawień w Wątkach, użytkownicy będą musieli kliknąć dwie linie w prawym górnym rogu karty Profil, a następnie Konto > Inne ustawienia konta (co przeniesie Cię do Instagramu) > Preferencje treści > Zdegradowane na podstawie sprawdzenia faktów.

Na pierwszy rzut oka koncepcja ta wydaje się naprawdę przekonująca. Może to być w zasadzie filtr „dramatyczny”, a kto by tego nie chciał w jakimś aspekcie swojego życia? Meta powiedziała w Oświadczenie dla Wiadomości NBC Opcje te mają zapewnić użytkownikom „większą kontrolę nad algorytmem oceniającym posty w ich kanałach”, dodając, że odpowiadają na żądania użytkowników dotyczące „większej możliwości decydowania o tym, co widzą w naszych aplikacjach”.

Wiadomości NBC Wskazał na A Udostępnij tysiącom polubień Twierdząc, że zmiana ma na celu nałożenie cenzury na treści związane z wojną między Izraelem a Hamasem. Niezależnie od tego, czy to prawda, czy nie, wyraźnie jest miejsce na cenzurę dzięki narzędziu zachęcającemu użytkowników do współudziału.

Meta korzysta z zewnętrznych narzędzi weryfikujących fakty, aby oceniać treści na Instagramie i Facebooku jako oparte na faktach lub nie, a to, co teraz ustalają, pośrednio dotyczy treści wątków. Firma twierdzi, że chociaż weryfikatorzy faktów nie mogą bezpośrednio oceniać treści tematów, Meta przeniesie oceny z Instagrama i Facebooka do „prawie identycznych treści na tematy”.

READ  Ujawniono prototypową mapę Super Mario World

Zrzut ekranu przedstawiający nową funkcję „Ograniczenie przez sprawdzanie faktów” w Threads.
Zrzut ekranu: Jay Peters/The Verge

Meta twierdzi, że Instagram od lat udostępnia opcje oceniania oparte na sprawdzaniu faktów, ale wydaje się, że nigdy nie reklamuje ich właściwie. według Czasy gospodarczeMeta dodała tę funkcję do Facebooka w maju, a rzecznik Meta powiedział, że ma ona na celu „ujednolicenie kontroli użytkowników na Facebooku z tymi, które są już dostępne na Instagramie”.

Moderacja nie sprawdziła się dobrze wraz z szybkim rozwojem komunikacji online z małych grup forów internetowych, które istniały. Żadne duże sieci społecznościowe nie znalazły złotego środka, który rozwiązałby problem, a w niektórych przypadkach ich wysiłki jedynie podsyciły gniew i wątpliwości co do motywów lub wzbudziły pytania o zaangażowanie rządu federalnego.

Meta musi jednak dostosować swój program nie tylko ze względu na wymagające tego przepisy UE, ale także z powodu ciągłych wysiłków regulacyjnych Stanów Zjednoczonych. Reklamodawcy odgrywają dużą rolę w równaniu, a firma ma doskonały przykład tego, jak porzucenie moderacji może wpłynąć na platformę X (dawniej Twitter), gdzie według doniesień przychody spadły po tym, jak coraz bardziej naładowane i niemoderowane wypowiedzi przyczyniły się do trwającego krwotoku reklamodawców.