2 maja, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Raport: Kilku rosyjskich przewoźników wyłączyło systemy śledzenia w zeszłym tygodniu

Raport: Kilku rosyjskich przewoźników wyłączyło systemy śledzenia w zeszłym tygodniu

  • Rosyjskie tankowce 33 razy wyłączały swoje systemy śledzenia w zeszłym tygodniu, Bloomberg wspomniany.
  • Departament Skarbu USA określił „nieszczerą” taktykę morską jako sposób na uniknięcie sankcji.
  • Dziewięć luksusowych jachtów należących do rosyjskich oligarchów Tak ciemno jak w zeszłym tygodniu.

Rosyjskie tankowce wyłączały swoje systemy śledzenia co najmniej 33 razy w zeszłym tygodniu, zgodnie z danymi o lokalizacji dostarczonymi do Bloomberg By Windward, firma doradcza ds. ryzyka morskiego. To dwa razy więcej niż normalna stawka tygodniowa, podała firma.

Ta taktyka znana jako „wchodzenie w ciemność” lub „ciemna aktywność” została zidentyfikowana przez Departament Skarbu USA jako jedna z „wielu oszukańczych praktyk stosowanych w celu uniknięcia sankcji” w przemyśle morskim.

Dane z Windward pokazują również, że spotkania między statkami a statkami mogą trwać wystarczająco długo, aby przenosić ładunek na statki bez kar, chociaż częstotliwość tych spotkań pozostaje na normalnym poziomie.

wiatr też Powiedział w zeszłym tygodniu 22 unikalne statki po raz pierwszy weszły na rosyjskie wody w ciągu kilku tygodni po inwazji na Ukrainę.

Wiadomość pojawia się tuż po doniesieniach, że dziewięć megajachtów jest własnością rosyjskich oligarchów i potentatów – z których wielu zostało ukaranych – Podobnie w zeszłym tygodniu wyłączyli swoje sygnały śledzące.

Wszystkie statki o masie brutto 300 ton lub większej, które pływają w rejsach międzynarodowych, muszą być zakotwiczone Technologia śledzenia, powszechnie nazywana systemem automatycznej identyfikacji (AIS), według Międzynarodowej Organizacji Morskiej stronie internetowej.

Niektóre klasy statków odbywających rejsy międzynarodowe są zobowiązane na mocy umowy międzynarodowej do nadawania przez cały czas sygnału pozycyjnego AIS.

w Doradztwo w zakresie sankcji W maju zeszłego roku Departament Skarbu USA ostrzegł, że „statki zaangażowane w nielegalną działalność mogą również wyłączać transpondery AIS lub manipulować przesyłanymi danymi w celu ukrycia ich ruchu”.

READ  Przypadki COVID w Chinach przytłaczają szpitale

Kilka krajów, w tym Stany Zjednoczone i Wielka Brytania, zakazało wchodzenia do portów rosyjskiej ropy i rosyjskich statków po inwazji tego kraju na Ukrainę. Sankcje wobec rosyjskiej oligarchii doprowadziły do ​​m.in Fala ściśle kontrolowanego ruchu statków Gdzie właściciele luksusowych jachtów próbują uciec z uścisku.

Wyłączenie danych o lokalizacji – na statkach handlowych lub statkach pasażerskich – może utrudnić firmom unikanie prowadzenia interesów z osobami lub podmiotami objętymi sankcjami.

„Wszyscy na jachtach bardzo się boją. Kary za bezpośrednie lub pośrednie kontakty z Rosjanami są po prostu astronomiczne”. Sam Tucker z firmy VesselsValue, zajmującej się badaniem rynku, powiedział wcześniej Insider.