2 maja, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Porsche 911 GT3 R Rennsport nie jest fanem przestrzegania zasad

Porsche 911 GT3 R Rennsport nie jest fanem przestrzegania zasad

  • 911 GT3 R Rennsport debiutuje podczas zjazdu Rennsport Reunion 2023 w Monterey w Kalifornii. Będzie to limitowana edycja 77 samochodów.
  • Wolnossący sześciocylindrowy silnik osiąga prędkość 9400 obr./min i wytwarza moc 611 koni mechanicznych.
  • Tylko maska ​​i dach są wspólne ze standardowym GT3 R.

Definiując na nowo ideę gry na torze, Porsche wypuściło wersję swojego 911 GT3 R, która ma tak dużą moc i siłę docisku, że jest to nielegalne. Cóż, jest to nielegalne w świetle przepisów FIA. 911 GT3 Competition, na którym opiera się Rennsport, zostało zaprojektowane specjalnie do wyścigów w zawodach FIA lub IMSA, takich jak Le Mans czy Daytona 24, gdzie rygorystyczne zasady regulują „bilans mocy” pod względem lekkości samochodu i rodzaju skrzyni biegów . Można go użyć i ile koni mechanicznych i mocy powietrza jest dozwolonych. 911 GT3 Rennsport pyta: „A co, jeśli te zasady nie będą miały zastosowania?”

Zaprojektowane przez Granta Larssona i Thorstena Kleina z zespołu Style Porsche, którzy stoją na czele wielu unikalnych projektów i edycji specjalnych Porsche, 911 GT3 Rennsport jest niskim i długim samochodem. Maska i dach są takie same jak w standardowym GT3 R, ale wszystkie pozostałe panele nadwozia różnią się od tych z odpowiednich samochodów wyścigowych. Wszystkie wloty powietrza i efekty naziemne są również charakterystyczne dla GT3 R Rennsport. Zniknęły nawet lusterka i zastąpiono je systemem trzech kamer, które pokazują ruchy kierowcy na ekranie w kokpicie.

Oczywiście przez ruch uliczny mamy na myśli tylko innych kierowców. GT3 R Rennsport nie jest tak legalny, jak mógłby być, i jest mało prawdopodobne, że przejdzie niezauważony, jeśli spróbujesz go przepuścić przez okno fast foodu. Jeśli tak, na masywnym tylnym błotniku, wzorowanym na Brumos Porsche 935/77, który wygrał 24-godzinny wyścig Daytona w 1978 r., znajdzie się mnóstwo miejsca na przerwę na lunch. Skrzydło służy nie tylko jako ławka piknikowa. Siła docisku jest tak ogromna, że ​​Porsche musiało zastosować dodatkowe wsparcie, aby ją wytrzymać. Będziesz jednak jadł sam: podobnie jak GT3 R, model Rennsport jest jednoosobowy, a większość wnętrza zajmuje klatka bezpieczeństwa.

Pod spodem Rennsport GT3 R wygląda prawie jak GT3 R. Samochód porusza się na specjalnie zaprojektowanych oponach Michelin. Przednie zawieszenie ma wahacze o różnej długości, a tylne zawieszenie wielowahaczowe. Amortyzatory KW można regulować na pięć sposobów, a Porsche Motorsport oferuje samochód z podwoziem wstępnie dostosowanym pod kątem ogólnych osiągów. Dodatkową precyzyjną regulację można wykonać za pomocą dostarczonych podkładek.

Hamulce AP to aluminiowe monobloki z tytanowymi płytkami tylnymi za klockami, które zmniejszają masę nieresorowaną o nieco ponad dwa funty. Zbiornik paliwa jest również lżejszy o mniej więcej taką samą ilość. Nie ma klimatyzacji. Kierowcę chłodzi wentylowany fotel. Planowana masa własna wynosi 2734 funtów.

Możesz kupić GT3 Rennsport w siedmiu różnych kolorach. Standardem jest Agate Grey i Raw Carbon, ale jeśli wolisz Ruby Star – jak należy – jest to możliwe. Dostępne będą również trzy barwy nawiązujące do historii Porsche: jedno zaprojektowane wokół korkociągu Laguna Seca, jedno w klasycznym czerwono-białym kolorze Porsche Motorsport oraz jedno w różnych odcieniach błękitu. Wszystkie modele GT3 Rennsport jeżdżą na 18-calowych kołach BBS, które spełniają wymagania techniczne kół wyczynowych z centralnym zamkiem, nawet jeśli samochód, w którym są zamontowane, jest oszustem.

Porsche 911 GT3 R Rennsport

Porsche

Moc jest jednym z głównych ograniczeń w zawodach FIA, a GT3 R Rennsport nie przestrzega tych zasad. Rennsport wykorzystuje 4,2-litrowy sześciocylindrowy silnik typu bokser ze standardowego modelu GT3 R, ale zamiast 557 KM wersji Limited, edycja specjalna wytwarza 611 KM, a bezpośredni wtrysk paliwa jest specjalnie dostosowany do zasilania bioetonolem E25 i eFuelem, chociaż może być również zasilany konwencjonalną benzynę. Cała moc przekazywana jest na tylne koła za pośrednictwem sześciobiegowej, sekwencyjnej skrzyni biegów. Łopatki przy kołach zmieniają biegi, a przełożenie skrzyni biegów ma inny szósty bieg, dzięki czemu GT3 R Rennsport jest szybszy o 20 km/h niż GT3 R z najwyższej półki. Jeśli chcesz tego posłuchać, dostępna jest wersja bez wyciszenia, ale dla tych, którzy chcą usłyszeć coś innego – lub nagrać utwór z limitem decybeli – w arkuszu zamówienia dostępne są również dwie wersje wyciszone i katalizator.

READ  Gurman: iOS 18 będzie zawierał nowy, „bardziej konfigurowalny” ekran główny w ramach największej w historii aktualizacji iPhone'a.

Złóż zamówienia już teraz, ponieważ Porsche produkuje zaledwie 77 egzemplarzy GT3 R Rennsport o wartości 1 046 000 dolarów.

Zdjęcie głowy Ilany Sher

Starszy redaktor, funkcje

Podobnie jak uśpiony agent aktywowany w późnej fazie gry, Elana Scherr w młodym wieku nie znała swojego powołania. Podobnie jak wiele dziewcząt planowała zostać artystką, astronautką i weterynarzem, a do tego ostatniego nawiązała współpracę, uczęszczając do szkoły artystycznej na Uniwersytecie Kalifornijskim w Los Angeles. Rysowała zdjęcia samochodów, ale nigdy żadnego nie posiadała. Ilana, niechętnie zdobywając prawo jazdy w wieku 21 lat, odkryła, że ​​nie tylko kocha samochody i chce nimi jeździć, ale że inni ludzie kochają samochody i chcą o nich czytać, co oznacza, że ​​ktoś musiał o nich pisać. Odkąd otrzymała kody aktywacyjne, Ilana pisze dla wielu magazynów i stron internetowych poświęconych tematyce motoryzacji, poświęconych klasyce, kulturze motoryzacji, technologii, sportom motorowym i recenzjom nowych samochodów.