26 kwietnia, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Maestro ubiera się na niebiesko: podniecenie w dziurze w rękawicy

Maestro ubiera się na niebiesko: podniecenie w dziurze w rękawicy

Ubrany w szafirową marynarkę i czarne spodnie Yannick Nizet Seguin, dyrektor muzyczny Metropolitan Opera, pewnego popołudnia stał przed lustrem za kulisami i uśmiechał się.

– O mój Boże, jakie to dobre – powiedział, machając kijem. „Bardzo to lubię.”

Do otwarcia „Cyganerii” Pucciniego pozostały trzy dni, a Nézet-Séguin, otoczony niewielkim zespołem krawców, stylistów i asystentów, opiniował swoje ubrania zaprojektowane przez butik mody Met.

Jego strój był wzorowany na stroju noszonym na scenie przez dyrygenta w klasycznej produkcji Franco Zeffirellego. Czy można zawiązać złoty warkocz zwisający z jego prawego ramienia, aby nie rozpraszać uwagi w dziurze? Czy kurtka była wystarczająco wygodna, aby pomieścić zamaszyste gesty wymagane przez muzykę? A czy powinno być więcej czerwieni, a może złota?

„Im bardziej dziwaczne elementy, tym bardziej podobało się publiczności” – powiedział.

Odkąd The Met powrócił po długim okresie pandemii, jesienią 2021 roku, Nézet-Séguin ma misję przeciwstawiania się konwencjom krawieckim, nosząc przyciągające wzrok stroje zaprojektowane przez butik mody Met w ośmiu produkcjach. Miejsce na złożenie oświadczenia jest ograniczone; Projektanci skupiają się na tylnej części, ponieważ to właśnie zobaczy większość widzów.

„Chcemy zwrócić na siebie uwagę, ale nie rozpraszać” – powiedział Robert Paula, asystent stylisty w Met. „Nic zbyt obrzydliwego, ale czasami coś chwytliwego”.

Nizet Seguin ma na sobie czarno-białą bluzę z kapturem wzorowaną na klasycznej szacie bokserskiej Everlast z „Champion” Terrence’a Blancharda, opery o bokserze Emilu Griffith, której premiera odbędzie się w Met w tym miesiącu. (Na początku drugiego aktu wchodzi do dziury w nakryciu głowy i rękawicach bokserskich, ale zdejmuje je do zabiegu.)

Na kurtce nosił kameę z witrażem na wznowienie „Tosca” Pucciniego w 2021 roku, które zostało otwarte w Bazylice Sant’Andrea della Valle w Rzymie. W tym sezonie zmienił koszule z zielonych na czerwone i białe w „Lohengrin” Wagnera, naśladując wygląd bukiecików, których szaty zmieniały kolory przez cały pokaz.

READ  Oceny TV niedziela, 21 sierpnia 2022 - The Hollywood Reporter

Nzet Seguin powiedział, że jego ubrania pomogły wzmocnić więź między jamą a sceną.

„Nie chcesz ignorować orkiestry” – powiedział. „Jeśli przewodnik jest tam i jest widoczny, myślę, że to pomaga w połączeniu. Jest bardziej integralne.”

Kostiumy są również częścią jego wysiłków, aby opera, która od dawna miała reputację konserwatyzmu, była bardziej ekscytująca i przystępna.

„Musimy być bardziej nowocześni i przystępni” – powiedział. „Chcemy powitać wszystkich”.

Podczas gdy dawni dyrektorzy muzyczni Met, wszyscy mężczyźni, preferowali biały krawat i frak, Nézet-Séguin, który zajmuje to stanowisko od 2018 roku, od dawna przyjmuje bardziej eklektyczny styl, zarówno w swoim stroju, jak i wyglądzie. Ma brązowe blond włosy i nosi diamentowy kolczyk i kilka złotych pierścieni. Lubi występować w kostiumach takich projektantów jak Al-Kindi Marii St Pierre I można go zobaczyć na scenie w butach Christian Louboutin z czerwoną podeszwą.

Gdy Met przygotowuje się do ponownego otwarcia swoich drzwi dla publiczności po zamknięciu spowodowanym pandemią w 2021 r., Nzette Seguin poczuł, że nadszedł czas na zmianę.

The Met przygotowywał otwarcie sezonu Blancharda „Fire Shut Up in My Bones”, pierwsze dzieło czarnoskórego kompozytora w historii firmy. Nzete Seguin chciała założyć coś, co odzwierciedlałoby znaczenie chwili. Projektant kostiumów „Fire”, Paul Tazewell, zaproponował pirotechniczny wzór z błyskami czerwieni, indygo, turkusu i pomarańczy.

„Bycie po cywilnemu – po prostu wydawało mi się to złe” – powiedział Nizet Segin.

Projekty są często oparte na głównych tematach opery. W „Godzinach” Kevina Pottsa, opartym na powieści z 1998 roku i filmie z 2002 roku, który ją zainspirował, nosił kwiecisty wzór, co jest ukłonem w stronę wielu odniesień do kwiatów.

Priorytetem jest wygoda — projektanci chcą mieć pewność, że nie będą cię krępować, dlatego zastosowali lekką, elastyczną tkaninę, która zapewnia elastyczność i odprowadzanie potu. Sklep z kostiumami często produkuje kilka sztuk każdej kurtki, aby można ją było zmienić na nową między aktami.

READ  Taylor Swift i Post Malone szaleją w teledysku „Fortnight”.

Niektóre serie są trudniejsze niż inne. Zespół starał się wymyślić pomysł na „Bohème”, zanim przypomniał sobie, że w produkcji była scena Dowódca drużyny prowadzi paradę żołnierzy przez scenę.

„Dobrze jest przełamać schemat tego, co wszyscy uważają za muzykę klasyczną i operę” – powiedział Bola. „Niektórzy twierdzą, że ten proces ewolucji zajął dużo czasu. Ale przynajmniej ewoluuje.”

Nzet Seguin czasami dodaje własne akcenty. Dla „Championa” pomalował paznokcie w kolorze fuksji, aby pasowały do ​​fioletowej szaty noszonej na scenie przez Ryana Speedo Greena, który gra Griffitha. Powiedział, że jest podekscytowany nadejściem dnia, w którym muzycy Met Orchestra będą mogli nosić bardziej różnorodne ubrania. (Kodeks ubioru wymaga smokingów lub długich, lejących czarnych ubrań na wieczorne występy.)

„To są małe kroki” – powiedział. „Kiedy wygłaszam takie stwierdzenia, nastawienie może ewoluować. Musimy myśleć bardziej kreatywnie i swobodnie. To dopiero początek”.