Sierra Space jest o krok bliżej do chwili, gdy samolot kosmiczny Dream Chaser dotrze na platformę startową. W ubiegłym tygodniu sonda zakończyła testy środowiskowe w ośrodku testowym Neila Armstronga NASA w Sandusky w stanie Ohio.
Kampania testowa rozpoczęła się w styczniu ubiegłego roku, kiedy pojazd przybył do centrum, aby w lutym ubiegłego roku przejść testy na wstrząsy i wibracje, które trwały około pięciu tygodni.
Następnie przeprowadzono test próżni termicznej, podczas którego samolot kosmiczny o nazwie „Tenacity” i jego przedłużenie ładunkowe Shooting Star zostały poddane ponadmiesięcznej ekspozycji na szeroki zakres temperatur, od -150 stopni Fahrenheita do 250 stopni Fahrenheita.
„Pomyślne zakończenie niezwykle rygorystycznej kampanii testów środowiskowych w ścisłej współpracy z NASA jest kamieniem milowym i przygotowuje Dream Chaser do rozpoczęcia operacji jeszcze w tym roku” – powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny Sierra Space Tom Weiss. „To rok, w którym przechodzimy od rygorystycznych badań i rozwoju do regularnych operacji orbitalnych, zmieniając w ten sposób sposób, w jaki łączymy przestrzeń kosmiczną z Ziemią”.
W ramach tej kampanii Sierra Space przygotowuje się teraz do załadowania Dream Chaser i Shooting Star w celu wysyłki do Centrum Kosmicznego im. Kennedy’ego. Po dotarciu do zakładu przetwarzania systemów kosmicznych (SSPF) zespoły zakończą montaż płytek zabezpieczających przed temperaturą i przeprowadzą dodatkowe kontrole, takie jak testy akustyczne.
Sierra Space pracowała nad tym celem już od jakiegoś czasu. Pojazd przeszedł z wersji załogowej na wersję cargo, gdy został wybrany w ramach wartego 14 miliardów dolarów kontraktu NASA na stałą cenę na czas nieokreślony i dostawę na czas nieokreślony (IDIQ) dotyczący usług zaopatrzenia komercyjnego 2 (CRS-2) w 2016 r. Częścią tej umowy jest również wybór przez nich pierwotnej umowy CRS.
W marcu 2022 r. NASA zażądała od Northrop Grumman i SpaceX dodatkowych 12 misji, po sześć w każdej, które zostaną zrealizowane do 2026 r. To daje następującą liczbę misji zamówionych w ramach CRS-2:
- 14- Northrop Grumman
- 3 – Sierra Space (pierwotnie Sierra Nevada Corporation)
- 15- PrzestrzeńX
Wulkan SERT-2
Samolot kosmiczny ma być ładunkiem drugiej misji certyfikacyjnej United Launch Alliance dotyczącej rakiety Vulcan. Będzie to pierwsza z siedmiu zakontraktowanych misji z wykorzystaniem tego pocisku.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem z Dream Chaser, wystrzelenie będzie musiało się wiązać z wieloma punktami w kalendarzu Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, w tym z czterema misjami zaplanowanymi na rakiety SpaceX Falcon 9, których wystrzelenie zaplanowano na ten miesiąc -długi sierpień na zwolnienie Załogi-8, a NASA planuje nie później niż w październiku czwartą prywatną misję astronautów w przestrzeni Axiom.
Planowane są także starty 31. misji cargo SpaceX (SpX-31) i 21. misji cargo firmy Northrop Grumman (NG-21) w ramach kontraktu CRS-2, które mają nastąpić również w drugiej połowie 2024 roku.
Chociaż ULA planuje, że Tenacity będzie drugim ładunkiem Vulcana, może się to zmienić, jeśli w następnej rundzie testów pojawią się problemy. W poście w mediach społecznościowych prezes i dyrektor generalny ULA, Torey Bruno, powiedział: „Mamy kopię zapasową, gdyby mieli problem”, ale poza tym spodziewamy się, że premiera nastąpi jesienią tego roku.
Jesienią, gdy Łowca Snów będzie gotowy. I tak, mamy kopię zapasową, gdyby mieli problem.
– Tory Bruno (@torybruno) 7 maja 2024 r
Urzędnik obrony, z którym rozmawiał Wiadomości kosmiczne Korzystanie z symulatora masy może być realną alternatywą dla ULA, powiedział, jeśli Dream Chaser nie osiągnie swoich obecnych celów związanych z premierą tej jesieni.
Wiadomość ta nadeszła po piśmie wysłanym w piątek do prezydentów Lockheed Martin i Boeinga od zastępcy sekretarza sił powietrznych Franka Calvellego. Poczta Waszyngtońska Przerwij historię.
W piśmie napisano, że Calvelli jest „zaniepokojony” harmonogramem rozwoju Vulcan i „zdolnością ULA do zwiększenia skali produkcji i rozszerzenia zasięgu wystrzeliwania rakiety Vulcan, aby zaspokoić nasze potrzeby”.
W styczniowym wywiadzie dla Spaceflight Now Bruno powiedział, że firma czyni znaczne postępy w kierunku planowanego tempa wystrzeliwania 25 rakiet rocznie, czyli mniej więcej co dwa tygodnie, do „drugiej połowy 2025 roku”. Odnotował ukończenie budowy magazynu wyrobów gotowych ULA w pobliżu jej głównego zakładu w Decatur w stanie Alabama i wspomniał o przybyciu drugiej barki do transportu komponentów rakietowych (oficjalnie demaskować zeszły tydzień).
Bruno powiedział, że niektórzy z ich dostawców, tacy jak L3Harris, dostawca awioniki i Northrop Grumman, producent silników rakietowych na paliwo stałe, rozbudowują swoje linie produkcyjne, aby zwiększyć wydajność.
Powierzchnia fabryki Blue Origin w Huntsville w stanie Alabama została również podwojona, aby zwiększyć produkcję silników BE-4, które napędzają stopień wspomagania Vulcan, powiedział w tym wywiadzie i ponownie podczas marcowej konferencji prasowej. Ponieważ Blue Origin pozostawało w tyle za innymi dostawcami pod względem rozwoju, ULA nie mogła w pełni przejść na model pełnej „pracy w przyszłości”, aby osiągnąć tempo wprowadzania na rynek co dwa tygodnie aż do drugiej połowy 2025 r., powiedział Bruno.
„Tak naprawdę nie będziemy ujęci w planach budowy na ten rok i w pierwszej połowie przyszłego roku z Blue Origin, dopóki nie nabiorą tempa i nie osiągną oczekiwanego przez nas tempa produkcji” – powiedział Bruno w marcu. . „Następnie nadrobią zaległości i zbudują zapasy, jak wszyscy inni”.
W Pisemne notatki Po prezentacji przed Podkomisją ds. Sił Strategicznych Izby Reprezentantów Calvelli podkreślił znaczenie ukończenia Cert-2 jako kluczowego wydarzenia otwierającego drzwi do misji związanych z bezpieczeństwem narodowym. Według Amerykańskiego Dowództwa Systemów Kosmicznych (SSC), ULA zabezpieczyła 60% wszystkich misji fazy 2 wystrzelenia w przestrzeń kosmiczną bezpieczeństwa narodowego (NSSL) o wartości 3,12 miliarda dolarów.
„Nieukończenie drugiego lotu certyfikacyjnego opóźni wystrzelenie w tym roku ładunków o krytycznym znaczeniu dla bezpieczeństwa narodowego, w tym GPS III-7, USSF-106 i USSF-87” – napisał Calvelli. „Równocześnie Blue Origin musi rozwijać produkcję silników BE-4. Monitorujemy, czy te dwie firmy będą w stanie rozwijać się, aby sprostać naszym potrzebom.
Według SSC USSF-106, określana jako „misja wielostronna”, ma być pierwszą misją NSSL firmy Vulcan. Będzie przewozić ładunek satelity Nawigacja Technology-3 i inny niezapowiedziany ładunek dla Sił Kosmicznych Stanów Zjednoczonych.
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
Jak czarne dziury stały się tak duże i szybkie? Odpowiedź kryje się w ciemności
Według skamieniałości prehistoryczna krowa morska została zjedzona przez krokodyla i rekina
Wystrzelenie rakiety Falcon 9 firmy SpaceX zostało wstrzymane ze względu na zbliżanie się dwóch głównych misji załogowych lotów kosmicznych