3 maja, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Apple mówi artystom, ile pieniędzy mogą zarobić dzięki dźwiękowi przestrzennemu

Apple mówi artystom, ile pieniędzy mogą zarobić dzięki dźwiękowi przestrzennemu

Artyści Apple Music otrzymają premię w wysokości do 10 procent tantiem za wszystkie utwory dostępne również w formacie dźwięku przestrzennego. Tak wynika z aktualizacji przesłanej do partnerów rejestrujących i obserwatorów 9 do 5Mac. Zacytowany Muzyka występuje na całym świecie, mówi, że począwszy od wypłaty na koniec stycznia „proporcjonalne udziały dostępnych przebiegów przestrzennych będą obliczane przy użyciu współczynnika 1,1, podczas gdy w przypadku dostępnych działek nieprzestrzennych nadal będzie stosowany współczynnik 1”. Proporcja odnosi się do „dużej kwoty” środków subskrypcyjnych połączonych i podzielonych na podstawie liczby strumieni.

Bloomberga wspomniany W grudniu Apple planował zaoferować muzykom i wytwórniom płytowym zachęty finansowe za wydawanie utworów w formacie obsługiwanym przez Dolby Atmos. Większość nowych smartfonów, tabletów i bezprzewodowych słuchawek dousznych reklamuje obsługę dźwięku przestrzennego jako zaletę.

Wszystkie nowe urządzenia Apple obsługują dźwięk przestrzenny w modelach AirPods, iPhone, iPad, Mac, Apple TV i HomePod. Każdy iPhone XS lub nowszy (inny niż iPhone SE) może to zrobić. Wsparcie koordynacjia także najnowsze Samsunga Galaxy I piksel Telefony.

Coraz większa liczba nowych, wydawanych dzisiaj utworów jest już dostępna w formacie Dolby Atmos i stereo. Z notatki Apple Music wynika, że ​​od czasu uruchomienia tej funkcji w 2021 r. dostępnych było o 5000 procent więcej utworów z dźwiękiem przestrzennym, ale Apple nie podał dokładnej liczby, co oznacza ten wzrost.

Oprócz rosnącego katalogu Apple Music, dźwięk przestrzenny jest również dostępny w Tidal i Amazon Music Unlimited, a także na platformach strumieniowego przesyłania wideo, takich jak Netflix i HBO Max. Tymczasem Spotify nie udoskonaliło jeszcze swojej oferty audio w podobny sposób. Szwedzka firma obiecuje warstwę premium HiFi od 2021 roku, ale nie ma jeszcze daty premiery.