WARSZAWA (Reuters) – Amazon wysłał we wtorek udziały swojej usługi Amazon Prime do konkurencyjnego polskiego serwisu e-commerce Alegro, który oferuje bezpłatną dostawę i transmisję wideo w Polsce.
Polska strona Amazona https://www.reuters.com/article/us-amazon-poland-idUSKBN2AU0W9 została uruchomiona w marcu, co znacząco zaostrzyło konkurencję w powstającej polskiej branży e-commerce.
„Cieszymy się, że polscy klienci zaakceptowali usługę Amazon.pl uruchomioną na początku tego roku” – powiedział w oświadczeniu Mourad Taoufiki, prezes Amazon.pl.
Amazon powiedział, że wycenia swoją usługę Prime na 49 slotów (12,35 USD) rocznie.
Zapasy w Alegro, którego spryt! Usługa kosztuje 49 slotów rocznie i oferuje bezpłatną dostawę dla zamówień na więcej niż 40 slotów, co oznacza spadek o 3,7% w 0805 GMT.
Analityk mBanku, Pavel Szpigiel, zaskoczyła wypowiedź Amazona, zaledwie kilka miesięcy po uruchomieniu firmy w Polsce.
„To… Apetyt Amazona na polski rynek wydaje się być ogromny” – powiedział.
Alegro nie odpowiedział od razu na prośbę o komentarz.
(1 USD = 3,9674 zł)
Sprawozdania Anny Panaki, Alana Charlischa i Pavla Florkievicha; Redakcja Kirsten Donovan
„Muzyk. Miłośnik kawy. Oddany badacz jedzenia. Webman. Namiętny guru internetu”.
More Stories
Wpływ siły wyższej na małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce na przykładzie pandemii Covid-19: wnioski na przyszłość
W 2025 roku Polska zwiększy wydatki na obronność do rekordowego poziomu
„Zmiana zasad gry”: Lockheed przedstawia pierwszy polski F-35