WARSZAWA (Reuters) – Amazon wysłał we wtorek udziały swojej usługi Amazon Prime do konkurencyjnego polskiego serwisu e-commerce Alegro, który oferuje bezpłatną dostawę i transmisję wideo w Polsce.
Polska strona Amazona https://www.reuters.com/article/us-amazon-poland-idUSKBN2AU0W9 została uruchomiona w marcu, co znacząco zaostrzyło konkurencję w powstającej polskiej branży e-commerce.
„Cieszymy się, że polscy klienci zaakceptowali usługę Amazon.pl uruchomioną na początku tego roku” – powiedział w oświadczeniu Mourad Taoufiki, prezes Amazon.pl.
Amazon powiedział, że wycenia swoją usługę Prime na 49 slotów (12,35 USD) rocznie.
Zapasy w Alegro, którego spryt! Usługa kosztuje 49 slotów rocznie i oferuje bezpłatną dostawę dla zamówień na więcej niż 40 slotów, co oznacza spadek o 3,7% w 0805 GMT.
Analityk mBanku, Pavel Szpigiel, zaskoczyła wypowiedź Amazona, zaledwie kilka miesięcy po uruchomieniu firmy w Polsce.
„To… Apetyt Amazona na polski rynek wydaje się być ogromny” – powiedział.
Alegro nie odpowiedział od razu na prośbę o komentarz.
(1 USD = 3,9674 zł)
Sprawozdania Anny Panaki, Alana Charlischa i Pavla Florkievicha; Redakcja Kirsten Donovan
„Muzyk. Miłośnik kawy. Oddany badacz jedzenia. Webman. Namiętny guru internetu”.
More Stories
Polska twierdzi, że mroźna zima może spowodować nową falę ukraińskich uchodźców
Polska nie pozwoli Ukrainie przystąpić do UE, dopóki nie zostanie rozwiązana kwestia masakry podczas II wojny światowej – powiedział wicepremier.
Produkcja w Polsce wzrosła w czerwcu o 219 sztuk