29 kwietnia, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Alaska Airlines uziemione: NTSB prosi o pomoc w odnalezieniu fragmentu samolotu Boeing 737 Max 9, który eksplodował w powietrzu

Alaska Airlines uziemione: NTSB prosi o pomoc w odnalezieniu fragmentu samolotu Boeing 737 Max 9, który eksplodował w powietrzu



CNN

Federalni śledczy szukają zaginionego fragmentu… Kadłub samolotu Alaska Airlines, który eksplodował Badali, co doprowadziło do straszliwego zdarzenia w powietrzu, które doprowadziło do ogólnokrajowego uziemienia niektórych samolotów Boeing 737 MAX 9 i mnóstwa odwołań lotów.

Przewodnicząca Krajowej Rady Bezpieczeństwa Transportu Jennifer Homendy powiedziała w sobotę, że bezpośrednio obok części samolotu, która eksplodowała, nie było pasażerów.

Podczas konferencji prasowej Homendy poprosił opinię publiczną o pomoc w zlokalizowaniu „drzwi dostawczych” i innych elementów samolotu, które spadły podczas lotu.

„Na podstawie danych radarowych sądzimy, że drzwi znajdują się w okolicy Barnes Road, w pobliżu autostrady I-217 w dzielnicy Cedar Hills. Jeśli je znajdziesz, skontaktuj się z lokalnymi organami ścigania” – powiedział Homendy.

Cedar Hills znajduje się nieco ponad 7 mil od Portland.

Na pokładzie samolotu przewożącego 177 osób nagle otworzyła się dziura wielkości lodówki W piątek ludzie zostali wysłani z Portland w stanie Oregon do Ontario w Kalifornii Panika w całym samolocie Gdy ciśnienie w kabinie spadło, maski tlenowe opadły, a pasażerowie krzyczeli i wysyłali SMS-y na pożegnanie. Władze podały, że samolot wylądował bezpiecznie i nie zgłoszono żadnych poważnych obrażeń.

„Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że nie skończyło się to na czymś bardziej tragicznym” – powiedział Homendy.

Ta próba doprowadziła do decyzji FAA Ziemia tymczasowo Niektóre samoloty Boeing 737 MAX 9 są nawet dokładnie sprawdzane. Boeing stanął przed Seria niepowodzeń W ostatnich latach widać przede wszystkim zamknięcie kilkudziesięciu krajów w 2019 r. po dwóch tragicznych wypadkach.

Linie lotnicze Alaska Airlines oświadczyły w sobotni wieczór, że inspekcje awaryjne floty samolotów Boeing 737 Max 9 „zajmą więcej czasu”, ostrzegając o możliwości dalszych zakłóceń lotów.

Linia lotnicza podała, że ​​od sobotniego popołudnia odwołała 160 lotów, co dotknęło prawie 23 000 pasażerów, a w niedzielę odwołań może być więcej.

„Zidentyfikowaliśmy niezbędne odwołania lotów na jutro i spodziewamy się, że zakłócenia będą trwały co najmniej do połowy tygodnia” – podała linia lotnicza w oświadczeniu.

READ  Popadający w ruinę młyn Pillsbury w Illinois, który kiedyś zamienił mąkę w szansę, teraz nabiera nowego życia.

Zjednoczone linie lotnicze Oznajmiła również, że zawiesi usługi wszystkimi swoimi samolotami Boeing 737 MAX 9 i „współpracuje z FAA w celu wyjaśnienia procesu inspekcji i wymagań dotyczących przywrócenia wszystkich samolotów MAX 9 do eksploatacji”. United podało, że ma we flocie 79 samolotów.

W międzyczasie podczas dochodzenia w sprawie wypadku śledczy zaczęli przeglądać dokumentację konserwacji samolotu Alaska, między innymi.

Lot 1282 Alaska Airlines osiągnął wysokość 5000 metrów po starcie z Portland, gdy wybuchł chaos. Według doniesień samolot leciał tylko 20 minut Świadomość lotu.

Jak wynika z nagrań wideo i relacji pasażerów, z hukiem wtyczka w kadłubie – przypominająca wnętrze typowego komercyjnego odrzutowca – eksplodowała z samolotu, wysysając z niego różne przedmioty.

Niektóre samoloty mają przeznaczony otwór, który można zakryć zatyczką awaryjną lub drzwiami, w zależności od konfiguracji siedzeń wymaganej przez linię lotniczą.

Cudem nikt nie siedział na miejscach 26A i 26B, czyli na dwóch siedzeniach w samolocie obok drzwi wejściowych, które eksplodowały, powiedział Homendy w sobotni wieczór. Linie lotnicze Alaska Airlines potwierdziły, że żadnemu pasażerowi nie przydzielono tych miejsc.

Homendy powiedział, że całkowicie zniknęło oparcie siedzenia w 26A, podobnie jak zagłówki w siedzeniach 25A i 26A. Rozrzucono także ubrania Region.

Homendy powiedział, że to, co zapobiegło bardziej katastrofalnemu wynikowi, polegało na tym, że stało się to, zanim samolot osiągnął wysokość przelotową, kiedy pasażerowie zazwyczaj zaczynają się odpinać i chodzić.

Jednak incydent wywołał panikę na pokładzie.

Pasażer Nick Hoch, lat 33, opisał, że usłyszał „dudnienie”, zanim samolot „wstrząsnął”. „Nasze maski tlenowe spadły z góry i natychmiast je założyliśmy, ale było to dezorientujące doświadczenie” – Hoch powiedział w sobotę CNN.

Hoch powiedział, że siedział po lewej stronie samolotu, kilka rzędów od miejsca, w którym eksplodował panel, a „minęła mnie mgła lub chmura i uderzyła mnie w twarz”.

READ  Japoński indeks Nikkei przekracza 33 tysiące punktów. Rynki azjatyckie zwyżkują przed posiedzeniem Fed

„Bliżej niż rozmawiałem byli ludzie, którym brakowało słuchawek AirPods w uszach” – powiedział.

Linie lotnicze Alaska Airlines podały w sobotnim oświadczeniu, że kilku gości na pokładzie wymagało pomocy medycznej ze względu na obrażenia i wszyscy „przeszli już badania lekarskie”.

„Wyobrażam sobie, że to było bardzo przerażające wydarzenie” – powiedział Homendy. „Nieczęsto rozmawiamy o urazach psychicznych, ale jestem pewien, że miało to miejsce w tym przypadku”.

Alaska Airlines oświadczyły, że współpracują z Boeingiem, aby zrozumieć, co stało się podczas lotu 1282.

Boeing 737 MAX 9, który uległ piątkowemu wypadkowi, był w służbie Około trzech miesięcy Według danych witryny FlightAware i Federalnej Administracji Lotniczej od października 2023 r. odbyto około 150 lotów.

Alaska Airlines stwierdziły, że to sprawdziły W swojej flocie ma 18 samolotów Boeing 737 MAX 9 w sobotę i przywrócił te samoloty do służby, ale kilka godzin później zmienił kurs i oświadczył, że samoloty zostaną usunięte „do czasu potwierdzenia przez FAA szczegółów dotyczących potencjalnych dodatkowych prac konserwacyjnych”.

Stephanie King powiedziała CNN, że siedziała przy przejściu w 12. rzędzie w samolocie lecącym do jej domu w Kalifornii, kiedy usłyszała głośny ryk wiatru.

„Po prostu wiedziałam, że wydarzyło się coś złego” – powiedziała w sobotę CNN przez telefon.

King powiedziała, że ​​stewardessy ogłaszały komunikaty, ale ponieważ samolot był otwarty, było zbyt głośno, aby mogła usłyszeć większość z tego, co się mówiło.

King powiedział CNN, że wielu pasażerów znajdujących się w pobliżu dziury w samolocie wpadło w panikę i zajęło puste miejsca z dala od miejsca wypadku.

„Jedna kobieta krzyczała i płakała. Nie mogła się uspokoić. Powtarzała: «O mój synu! Mój syn! Jego koszula była podarta!»” – powiedział King. „To było absolutnie surrealistyczne”.

W obawie o swoje bezpieczeństwo King wyjęła telefon, aby nagrać wideo i napisać ostatnią wiadomość tekstową do swoich bliskich.

READ  Stany Zjednoczone ogłaszają pierwszą sprzedaż praw do morskiej energii wiatrowej w Zatoce Meksykańskiej

„Napisałam kilka SMS-ów do mojego chłopaka i mamy, mówiąc im, że coś się dzieje, że się boję i że ich kocham” – powiedziała.

King powiedział, że choć wydawało się, że trwało to „wieczność”, samolot wylądował bezpiecznie niecałe 10 minut po wypadku.

„Wtedy było naprawdę cicho. Wszyscy byli w szoku… to było dziwne” – powiedziała.

Po FAA Tymczasowy nakaz uziemienia samolotu Boeing 737 MAX 9 W świetle incydentu Alaska Airlines Boeing oświadczył, że firma popiera decyzję FAA.

„Bezpieczeństwo jest naszym najwyższym priorytetem i głęboko żałujemy wpływu, jaki to wydarzenie miało na naszych klientów i ich pasażerów” – stwierdził Boeing w oświadczeniu. „Zgadzamy się i w pełni popieramy decyzję FAA o zażądaniu natychmiastowych inspekcji samolotu 737-9 w tej samej konfiguracji, co samolot, którego dotyczy problem”.

Niedawna decyzja o zaprzestaniu działalności zapadła po serii niepowodzeń, jakie poniósł Boeing.

W zeszłym miesiącuBoeing zwrócił się o to do linii lotniczych Sprawdziliśmy wszystkie samoloty 737 MAX W układzie steru kierunku może występować poluzowana śruba, gdy linia lotnicza odkryła potencjalny problem z kluczową częścią dwóch samolotów.

Boeing ma problemy inżynieryjne i jakościowe Stanowiło to ogromne wyzwanie Dla dobra firmy. Katastrofa dwóch samolotów 737-8 Max Wszystkie 346 osób zginęło Podczas lotów doprowadziło to do paraliżu Uziemienie na 20 miesięcy Z samolotu.

MAX powrócił w powietrze, przewożąc pasażerów na większości rynków na całym świecie począwszy od 2013 roku Koniec grudnia 2020 r. Stanęła jednak przed innymi problemami, m.in. w kwietniu, kiedy Boeing oznajmił, że odkrył w niektórych przypadkach problemy produkcyjne Samolot 737 MAX Po użyciu zasobuNiestandardowy proces produkcyjny„Podczas instalowania dwóch elementów z tyłu kadłuba – pomimo nalegań Boeinga, że ​​problem nie stwarza zagrożenia dla bezpieczeństwa.