4 maja, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Akcje Toyoty wzrosły, gdy akcjonariusze poparli zarząd i nową strategię dotyczącą pojazdów elektrycznych

Akcje Toyoty wzrosły, gdy akcjonariusze poparli zarząd i nową strategię dotyczącą pojazdów elektrycznych

  • Akcjonariusze odrzucili propozycję zwiększenia ujawniania informacji o stresie klimatycznym i zatwierdzili wszystkich 10 proponowanych członków zarządu na dorocznym walnym zgromadzeniu w Toyota City.
  • We wtorek Toyota przedstawiła pełną gamę samochodów elektrycznych z akumulatorami „nowej generacji”, począwszy od 2026 roku.
  • Japońskie firmy znajdują się pod rosnącą presją, aby lepiej angażować swoich akcjonariuszy w poprawę efektywności kapitałowej i ogólnej rentowności.

Ludzie przybywają na doroczne zgromadzenie akcjonariuszy Toyota Motor Corporation w Toyota City w prefekturze Aichi 14 czerwca 2023 r. Toyota znajduje się pod presją dużych inwestorów instytucjonalnych, dopóki prezes Akio Toyoda nie ustąpi ze swojego połowicznego poparcia dla pojazdów elektrycznych.

Ulica | AFP | Obrazy Getty’ego

Garstka zagranicznych inwestorów instytucjonalnych była wściekła na ponowne powołanie Toyody — wnuka założyciela Toyota Motors — na prezesa, sprzeciwiając się niezależności rady dyrektorów firmy, biorąc pod uwagę, że był on dyrektorem generalnym Toyoty do 1 kwietnia tego roku. .

Niektórzy inwestorzy skrytykowali również strategię firmy polegającą na skupianiu się na wielu frontach w samochodach hybrydowych, benzynowych i elektrycznych, co szkodzi jej konkurencyjności. Toyota twierdzi, że pomaga to zaspokoić różnorodne potrzeby klientów w różnych regionach, które, jak się spodziewają, będą się bardziej różnić w przyszłości – obiecując „przyspieszyć lokalizację” w planach, które przedstawiła we wtorek.

Toyota zamierza osiągnąć sprzedaż 1,5 miliona w pełni elektrycznych pojazdów rocznie do 2026 roku i sprzedawać 3,5 miliona w pełni elektrycznych pojazdów rocznie do 2030 roku.

Bezprecedensowe wyzwania stojące przed akcjonariuszami Toyoty w tym roku pojawiają się, gdy japońskie firmy znajdują się pod rosnącą presją, aby lepiej angażować swoich akcjonariuszy w poprawę efektywności kapitałowej i ogólnej rentowności.