Aktualizacja: Mamy teraz dokładniejsze tłumaczenie tweetów Yuji Naki, dzięki uprzejmości użytkownika Twittera Cheesemeister.
Ton wiadomości jest prawie taki sam jak ten przetłumaczony maszynowo, ale tutaj jest bardzo jasne, że Yuji Naka uważa, że słaby odbiór Balan Wonderworld był wynikiem tego, co dzieje się za kulisami.
Zamieściliśmy początek przetłumaczonego wątku, a także pełne tłumaczenie tweetów Naki poniżej.
Zostałeś usunięty ze stanowiska menedżera Balan Wonderworld około pół roku przed jego zwolnieniem, więc pozwałeś Square Enix. Teraz, gdy postępowanie się zakończyło i nie jestem już związany regulaminem firmy, chciałbym szczerze mówić.
Myślę, że to błąd, że Square Enix nie docenia gier i miłośników gier. Według dokumentów sądowych zostałem usunięty ze stanowiska dyrektora Balan Wonderworld z dwóch powodów. Dokonał tego produkt, szef marketingu, szef audio, dyrektor generalny i zasoby ludzkie.
Po pierwsze, kiedy zaaranżowane na pianinie wykonanie muzyki z gry zostało wydane na YouTube w ramach promocji zamiast oryginalnego utworu z gry, zmieniając kompozytora w ghost writera, nalegałem, aby oryginalny utwór został wydany, co spowodowało problem.
Po drugie, zgodnie z dokumentami sądowymi, [Naoto] Powiedz Oshimie produkt [Noriyoshi] Fujimoto twierdzi, że relacje z Arzestem zostały zniszczone z powodu moich komentarzy i chęci ulepszenia gry w obliczu renderowania gry przez Arzesta bez naprawiania błędów.
Ponadto w e-mailu od Ohshimy do Fujimoto napisał: „Właśnie powiedziałem pracownikom o opóźnieniu demonstracji. Kiedy im powiedziałem, było to ponaglenie. Decyzja Fujimoto. Zróbmy, co w naszej mocy, pracownicy klaskali i wiwatowali. To było nieoczekiwane, byłem pod wrażeniem…
Personel został ostatnio zakłócony, ale ich morale zostało ożywione. Wielkie dzięki. Każdy z nas w zespole będzie ciężko pracował. Więc to nie harmonogram zależał ode mnie, ale produkt, niezależnie od tego, jak napięty był harmonogram, był tym, co produkt zrobił. Coś było nie tak.
Wydawaliśmy oryginalną grę, ale wytyczenie uporządkowanego toru było zdecydowanie błędem. Myślę, że muzyka z gry, której każdy może posłuchać, to oryginalne utwory.
Myślę, że należy dołożyć wszelkich starań, aby gry były jak najlepsze do końca, aby fani gry cieszyli się tym, co kupują. Nie byłoby słuszne, bez dyskusji, usunąć jednego z dyrektorów i całkowicie go wyrzucić z projektu.
Retweetowanie, polubienie itp. jest na SNS i zostało zablokowane, więc nie sądzę, aby Square Enix doceniło fanów tej gry. Było tak wiele świetnych komentarzy i ilustracji na temat Balana Wonderworld i naprawdę przepraszam, że nie mogłem na nie odpowiedzieć.
Mnie bardzo żal klientów, którzy kupili Balan Wonderworld w stanie niedokończonym. Od tego momentu będę mógł odpowiadać na posty, które odnoszą się do mnie lub są skierowane tylko do mnie w mediach społecznościowych i tym podobnych.
Myślę, że przy tworzeniu gier z prośbą o poprawki w celu zrobienia czegoś dobrego należy brać za pewnik, a jeśli nie jest to możliwe, należy o tym mówić, ale wydaje się, że nie. Myślę, że nie doceniają gier.
W przypadku Sonic the Hedgehog, na dwa tygodnie przed końcem, specyfikacje zostały zmienione tak, że gdybyś miał tylko jeden odcinek, nie umarłbyś. Ta znana teraz zasada była wynikiem udoskonalenia gry do końca, co sprawiło, że ludzie na całym świecie cieszyli się nią.
Twórca gry zajmuje się optymalizacją gry do samego końca, a jeśli to nie jest możliwe, coś jest nie tak. Poprosiłem mojego prawnika, aby negocjował ze mną, abym mógł zostać zawieszony do końca produkcji, ale ich odmowa skłoniła mnie do pozwania.
Myślę, że powstały Balan Wonderworld i krytyczne przyjęcie, jakie otrzymał, mają wiele wspólnego z tym, co się wydarzyło. Jestem bardzo zawiedziony, że produkt, nad którym pracowałem od początku, tak właśnie się sprawdził.
Dziękuję Cheesemeister za to tłumaczenie.
Yuji Naka dokonuje porównań między swoim strzelaniem a czasem, w którym pracował nad Sonic the Hedgehog, pracując do ostatniej chwili, aby wdrożyć kluczową mechanikę serii. Wydawał się myśleć, że gdyby pozwolono mu pozostać w samolocie, mógłby zwrócić taką samą uwagę i troskę na Świat Cudów Balan.
Zeszłego lata Naka ogłosiła, że Opuścił Square Enix pod koniec kwietnia 2021 r. I mieli plany przejścia na emeryturę, mimo że zrobił to słynny twórca gier. Wejście na rynek gier mobilnych. Jego odejście ze Square Enix prawdopodobnie różniłoby się od jego zwolnienia z funkcji dyrektora Balana Wonderworld.
Oryginalny artykuł: Balan Wonderworld Dla wielu było to ogromne rozczarowanie. Fani Yuji Naka (flop menedżera platformy) i jego pracy nad różnymi Mój głos adresy noce w snachI Billy Hatcher i gigantyczne jajko Rzucił okiem na platformę wydawniczą Square Enix opublikowaną w momencie jej ogłoszenia i był zachwycony muzyką i grafiką. Przywoływała platformówkę z ery Dreamcast i tęskniliśmy za nią.
Niestety sprawy nie poszły zgodnie z planem i nazwano go Balan Wonderworld Najgorsza gra na Switcha 2021 rAle wygląda na to, że za kulisami wiele się działo. Dziś Yuji Naka ujawnił na Twitterze, że został usunięty z roli reżysera gry już na sześć miesięcy przed jej premierą. Wielu wciąż przypisuje Nace wiele Balan Wonderworld, więc jest to dość szokujące, ale oryginał Jeż Sonic Programista na tym nie poprzestał.
Naka złożył pozew przeciwko Square Enix, który już się zakończył, ale w wątku na Twitterze pokazuje, jak bardzo jest zdenerwowany wieloma decyzjami podejmowanymi zarówno przez Square Enix, jak i współtwórcę Arzesta. Naka wiedział, że gra jeszcze się nie skończyła i potrzebuje więcej pracy, i chciał w tym pomóc, ale usunięcie go przez Square Enix oznaczało, że nie mógł.
Na razie mamy tylko maszynowe tłumaczenie przez Nibel i DeepL tego, co Yuji Naka ma do powiedzenia, ale mimo to jego wyraźnie zjadliwe przemyślenia na ten temat:
Naka głęboko przeprasza fanów, którzy podchwycili grę w jego wątku, odnosząc się konkretnie do Square Enix:
Myślę, że Square Enix nie dba o fanów gry, ponieważ retweety, lajki itp. są również zakazane w mediach społecznościowych. Było tak wiele wspaniałych komentarzy i ilustracji Balan Wonderworld i przepraszam, że nie mogłem nic z tym zrobić.
Wyglądało na to, że Yuji Naka chciał dać fanom to, czego chcieli, a ponieważ został usunięty ze stanowiska menedżera, nie mógł nic z tym zrobić. Jego końcowe oświadczenie doskonale podsumowuje to uczucie:
Dla mnie to naprawdę wstyd, że wydajesz światu swoje niedokończone dzieło „Balan Wonderworld”. Chciałem wydać ją światu jako grę akcji w odpowiednim formacie z myślą o różnych rzeczach. Myślę, że Square Enix i Arzest to dwie firmy, które nie dbają o gry i miłośników gier.
Ani Square Enix, ani Arzest nie odpowiedzieli na te zarzuty w momencie pisania, ale z powodu słabego odbioru Balana Wonderworld – w tym 3 z 10 komentarzy – Frustrację Naki łatwo zrozumieć. Teraz wydaje się, że nadszedł czas, aby ponownie przeczytać naszą obronę z mocą wsteczną w świetle tego kontekstu:
Jeśli dowiemy się czegoś więcej o zaistniałej sytuacji, poinformujemy Cię.
„Specjalista sieciowy. Odwieczny maniak zombie. Kawowy ninja. Przyjazny dla hipsterów analityk.”
More Stories
Premiera PlayStation 5 Pro planowana jest za kilka tygodni
Kuo: Aktualizacja pamięci RAM do 12 GB w przyszłym roku będzie ograniczona do iPhone’a 17 Pro Max
Firma zajmująca się sztuczną inteligencją Midjourney zapowiada produkt sprzętowy w nowej formie