27 lipca, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Wyniki Lululemon (LULU) za IV kwartał 2023 r

Wyniki Lululemon (LULU) za IV kwartał 2023 r

  • Zysk na akcję: 5,29 USD Za oczekiwane 5,00 dolarów
  • Przychody: 3,21 miliarda dolarów w porównaniu z oczekiwanymi 3,19 miliardami dolarów

Zaraportowany zysk netto spółki za okres trzech miesięcy zakończony 28 stycznia wyniósł 669,5 mln dolarów, czyli 5,29 dolarów na akcję, w porównaniu z 119,8 mln dolarów, czyli 94 centami na akcję rok wcześniej.

Sprzedaż wzrosła do 3,21 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o około 16% z 2,77 miliarda dolarów w roku poprzednim.

Akcje spadły o około 10% w czwartkowym przedłużonym handlu.

Podobnie jak inne firmy, Lululemon zmaga się z niepewnym popytem i spowolnieniem wydatków uznaniowych, co szczególnie szkodzi branży odzieżowej. Inwestorzy obserwowali wyniki Lululemon w Ameryce Północnej, jej największym regionie pod względem sprzedaży, ponieważ dokonuje ona bardziej rygorystycznych porównań z rokiem poprzednim i konkuruje z konsumentami, którzy przedkładają doświadczenia nad towary takie jak odzież i obuwie.

W tym kwartale sprzedaż w obu Amerykach wzrosła o 9% w porównaniu do wzrostu o 29% w tym samym okresie ubiegłego roku. Chociaż Lululemon wciąż rośnie w regionie, tempo jego rozwoju znacznie spadło, ponieważ Lululemon koncentruje się na ekspansji międzynarodowej.

Tymczasem sprzedaż międzynarodowa wzrosła o 54% według raportów, przy czym sprzedaż w Chinach wzrosła o 78% i 36% na pozostałych rynkach Lululemon.

Według StreetAccount porównywalna sprzedaż wzrosła w kwartale o 12%, czyli nieco mniej niż oczekiwany przez analityków wzrost o 12,3%.

Lululemon spodziewa się, że w bieżącym kwartale przychody netto wyniosą od 2,18 miliarda do 2,20 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 9–10%. Według LSEG analitycy spodziewali się prognozy na poziomie 2,25 miliarda dolarów, czyli 12,5% wzrostu.

Oczekuje, że rozwodniony zysk na akcję wyniesie od 2,35 do 2,40 dolara, czyli mniej niż 2,55 dolara oczekiwane przez analityków, według LSEG.

Według LSEG oczekuje, że sprzedaż w całym roku wyniesie od 10,7 do 10,8 miliarda dolarów, w porównaniu z szacunkami na poziomie 10,9 miliarda dolarów.

READ  Rafael Bostic z Fed nie spodziewa się obniżek stóp procentowych wcześniej niż „koniec 2024 roku”

Oczekuje, że rozwodniony zysk na akcję wyniesie od 14 do 14,20 dolarów za rok w porównaniu z szacunkami na poziomie 14,13 dolarów, według LSEG.

„Jak słyszeliście od innych osób z naszej branży, ostatnio nastąpiła zmiana w zachowaniach amerykańskich konsumentów i mamy do czynienia z wolniejszym początkiem roku na tym rynku” – powiedział przez telefon dyrektor generalny Calvin McDonald. Z analitykami w czwartek. „Postrzegamy to jako okazję do kontynuowania ofensywnej gry, opierając się na inwestycjach, które pozwolą na kontynuację naszej trajektorii wzrostu. Poza Stanami Zjednoczonymi nasza działalność pozostaje silna, a wszystkie nasze rynki międzynarodowe znajdują się w Kanadzie”.

McDonald dodał, że w USA spadł ruch i liczba konwersji, co przypisał niedoborom produktów w rozmiarach od zera do czterech, czyli głównych rozmiarach dla amerykańskiej bazy klientów, oraz braku wystarczającej liczby kolorowych artykułów.

Lululemon od dawna jest jednym z liderów na rynku damskiej odzieży sportowej, ale firma z siedzibą w Vancouver musi stawić czoła większej konkurencji niż kiedykolwiek. Nowi uczestnicy, tacy jak Alo Yoga i Vuori, zżerali udział Lululemon w rynku, a firma musiała włożyć więcej wysiłku, aby wyróżnić się w bardziej zatłoczonej kategorii.

Sprzedawca rozwija swoją ofertę obuwia i rozwija działalność związaną z odzieżą męską. W tym kwartale otworzyła swój pierwszy sklep dla mężczyzn w Pekinie – kluczowym rynku wzrostu dla firmy. W lutym zadebiutowała swoimi pierwszymi męskimi sneakersami, CityVerse, i planuje wprowadzić na rynek nowe modele do biegania zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet, ponieważ wydajne sneakersy pozostają jasnym punktem na rynku obuwia charakteryzującym się stagnacją.

W związku ze zbliżającymi się świętami McDonald stwierdził, że Czarny Piątek to „największy dzień” w historii firmy i „zachęciły go” trendy, które obserwował na początku sezonu. Jednak prognoza sprzedawcy na kwartał świąteczny była nieco niższa od oczekiwań analityków.

READ  Impas pułapu zadłużenia zwiększa ryzyko dla „wolnych od ryzyka” amerykańskich obligacji

Podniosła te wytyczne w styczniu, po stwierdzeniu, że sprzedaż jest „zrównoważona między kanałami, kategoriami i regionami geograficznymi” – stwierdziła w komunikacie prasowym dyrektor finansowa Megan Frank.

Przeczytaj pełny komunikat o wynikach Tutaj.