4 października, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Wyniki Lululemon (LULU) za IV kwartał 2023 r

  • Zysk na akcję: 5,29 USD Za oczekiwane 5,00 dolarów
  • Przychody: 3,21 miliarda dolarów w porównaniu z oczekiwanymi 3,19 miliardami dolarów

Zaraportowany zysk netto spółki za okres trzech miesięcy zakończony 28 stycznia wyniósł 669,5 mln dolarów, czyli 5,29 dolarów na akcję, w porównaniu z 119,8 mln dolarów, czyli 94 centami na akcję rok wcześniej.

Sprzedaż wzrosła do 3,21 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o około 16% z 2,77 miliarda dolarów w roku poprzednim.

Akcje spadły o około 10% w czwartkowym przedłużonym handlu.

Podobnie jak inne firmy, Lululemon zmaga się z niepewnym popytem i spowolnieniem wydatków uznaniowych, co szczególnie szkodzi branży odzieżowej. Inwestorzy obserwowali wyniki Lululemon w Ameryce Północnej, jej największym regionie pod względem sprzedaży, ponieważ dokonuje ona bardziej rygorystycznych porównań z rokiem poprzednim i konkuruje z konsumentami, którzy przedkładają doświadczenia nad towary takie jak odzież i obuwie.

W tym kwartale sprzedaż w obu Amerykach wzrosła o 9% w porównaniu do wzrostu o 29% w tym samym okresie ubiegłego roku. Chociaż Lululemon wciąż rośnie w regionie, tempo jego rozwoju znacznie spadło, ponieważ Lululemon koncentruje się na ekspansji międzynarodowej.

Tymczasem sprzedaż międzynarodowa wzrosła o 54% według raportów, przy czym sprzedaż w Chinach wzrosła o 78% i 36% na pozostałych rynkach Lululemon.

Według StreetAccount porównywalna sprzedaż wzrosła w kwartale o 12%, czyli nieco mniej niż oczekiwany przez analityków wzrost o 12,3%.

Lululemon spodziewa się, że w bieżącym kwartale przychody netto wyniosą od 2,18 miliarda do 2,20 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 9–10%. Według LSEG analitycy spodziewali się prognozy na poziomie 2,25 miliarda dolarów, czyli 12,5% wzrostu.

Oczekuje, że rozwodniony zysk na akcję wyniesie od 2,35 do 2,40 dolara, czyli mniej niż 2,55 dolara oczekiwane przez analityków, według LSEG.

Według LSEG oczekuje, że sprzedaż w całym roku wyniesie od 10,7 do 10,8 miliarda dolarów, w porównaniu z szacunkami na poziomie 10,9 miliarda dolarów.

Oczekuje, że rozwodniony zysk na akcję wyniesie od 14 do 14,20 dolarów za rok w porównaniu z szacunkami na poziomie 14,13 dolarów, według LSEG.

„Jak słyszeliście od innych osób z naszej branży, ostatnio nastąpiła zmiana w zachowaniach amerykańskich konsumentów i mamy do czynienia z wolniejszym początkiem roku na tym rynku” – powiedział przez telefon dyrektor generalny Calvin McDonald. Z analitykami w czwartek. „Postrzegamy to jako okazję do kontynuowania ofensywnej gry, opierając się na inwestycjach, które pozwolą na kontynuację naszej trajektorii wzrostu. Poza Stanami Zjednoczonymi nasza działalność pozostaje silna, a wszystkie nasze rynki międzynarodowe znajdują się w Kanadzie”.

McDonald dodał, że w USA spadł ruch i liczba konwersji, co przypisał niedoborom produktów w rozmiarach od zera do czterech, czyli głównych rozmiarach dla amerykańskiej bazy klientów, oraz braku wystarczającej liczby kolorowych artykułów.

Lululemon od dawna jest jednym z liderów na rynku damskiej odzieży sportowej, ale firma z siedzibą w Vancouver musi stawić czoła większej konkurencji niż kiedykolwiek. Nowi uczestnicy, tacy jak Alo Yoga i Vuori, zżerali udział Lululemon w rynku, a firma musiała włożyć więcej wysiłku, aby wyróżnić się w bardziej zatłoczonej kategorii.

Sprzedawca rozwija swoją ofertę obuwia i rozwija działalność związaną z odzieżą męską. W tym kwartale otworzyła swój pierwszy sklep dla mężczyzn w Pekinie – kluczowym rynku wzrostu dla firmy. W lutym zadebiutowała swoimi pierwszymi męskimi sneakersami, CityVerse, i planuje wprowadzić na rynek nowe modele do biegania zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet, ponieważ wydajne sneakersy pozostają jasnym punktem na rynku obuwia charakteryzującym się stagnacją.

W związku ze zbliżającymi się świętami McDonald stwierdził, że Czarny Piątek to „największy dzień” w historii firmy i „zachęciły go” trendy, które obserwował na początku sezonu. Jednak prognoza sprzedawcy na kwartał świąteczny była nieco niższa od oczekiwań analityków.

Podniosła te wytyczne w styczniu, po stwierdzeniu, że sprzedaż jest „zrównoważona między kanałami, kategoriami i regionami geograficznymi” – stwierdziła w komunikacie prasowym dyrektor finansowa Megan Frank.

Przeczytaj pełny komunikat o wynikach Tutaj.