W Polsce powstanie najdłuższy w Europie ośrodek testowania pasywnej lewitacji magnetycznej, a budowa ma się rozpocząć latem tego roku.
Neomo, firma technologiczna Macrail, podpisała umowę z polską czeską firmą Sargina na dzierżawę gruntów i infrastruktury. Umożliwi to Naomo zbudowanie pełnowymiarowego toru testowego o długości 750 m.
Technologia Macrail pozwala pojazdom osiągać prędkość do 550 km/h na istniejących torach. Zaletą technologii wykorzystującej koncepcję Hyperloop jest możliwość integracji z istniejącą infrastrukturą kolejową bez konieczności wprowadzania zmian w taborze.
Z biurowcem i magazynem zlokalizowanym na Podkarpaciu, Czeczenia Sarsina zbliży się do Naomo z koleją i pobliską infrastrukturą.
Na torze testowym w skali 1:1 będą testowane pojazdy z napędem liniowym i pasywną lewitacją, a także systemy elektroniczne zasilające i sterujące wielosekcyjnym silnikiem liniowym.
Według członka zarządu Naomo, Pawła Radzisowskiego, budowa tej trasy to „kolejny kamień milowy w rozwoju technologii Macrail”.
Dodał: „Pomyślne przeprowadzenie tych testów toruje drogę procesom pilotażowym, które zaplanowano na lata 2022–2024. Oczekuje się, że technologia Macrail będzie technicznie w pełni operacyjna do 2025 r.”
Wojciech Popsky, prezes Cheech Sarsina, podkreślił, że firma „wspiera innowacyjne rozwiązania, które odpowiadają na wyzwania otaczającego nas świata”.
Powiedział: „Współpraca z Naomo jest częścią naszej filozofii działania, a nowoczesny i otwarty na współpracę biznes przynosi pozytywną zmianę milionom ludzi na całym świecie. Cieszymy się, że możemy w niewielkim stopniu przyczynić się do rozwoju prawdziwie rewolucyjna technologia w transporcie publicznym.”
W zeszłym roku Komisja Europejska Strategia zrównoważonego rozwoju wspierała hiperpętlę, Ferroval, hiszpańska firma budowlana Podpisał umowę strukturalną z Hyperloop Transport Technologies (HyperloopDT) na analizę możliwości rozwoju zaawansowanego systemu transportowego w Stanach Zjednoczonych..
Tymczasem rząd USA zdecydował: Ustanowienie ram regulacyjnych dla bezpiecznego wdrażania systemów hyperloop. Następnie Virgin Hyperloop uruchomiła swoje pierwsze Centrum Certyfikacji Hyperloop w październiku 2020 r. i zakończyła swój pierwszy test pasażerski w listopadzie.
Hiszpańska firma Hyperloop Geleros również ogłosiła, że ją podniosła Ponad உருவாக்க 7M (6,2M) do zbudowania wersji technologii Hyperloop, Wyhodowany przez polską firmę Hyper Poland Ponad 6 436 000 w kampanii finansowania ropy naftowej w Wielkiej Brytanii.
Jak czytasz? Kliknij tutaj, aby otrzymywać codzienne i cotygodniowe biuletyny nowego Inżyniera Budownictwa.
More Stories
Wpływ siły wyższej na małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce na przykładzie pandemii Covid-19: wnioski na przyszłość
W 2025 roku Polska zwiększy wydatki na obronność do rekordowego poziomu
„Zmiana zasad gry”: Lockheed przedstawia pierwszy polski F-35