18 maja, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Verstappen zajmuje pole position w mokrych kwalifikacjach, Hulkenberg zajmuje drugie miejsce

Verstappen zajmuje pole position w mokrych kwalifikacjach, Hulkenberg zajmuje drugie miejsce

Max Verstappen zapewnił sobie 25. pole position w Formule 1 w deszczowej sesji kwalifikacyjnej do Grand Prix Kanady, gdy czerwona flaga umocniła Nico Hulkenberga w pierwszym rzędzie.

Chociaż na początku Q2 pojawiła się sucha linia, dająca kierowcom szansę na jazdę na miękkich oponach, warunki pogorszyły się wraz z rozpoczęciem końcowej części kwalifikacji i deszczem, który zaczął padać coraz intensywniej.

Uzbrojony w średnią gumę, Verstappen zyskał 1,27,059 s na swoim pierwszym okrążeniu toru, gdy Fernando Alonso z Aston Martina przybył w ciągu 0,25 sekundy od otwarcia lidera mistrzostw na swoich pierwszych okrążeniach.

Ale pomimo wciąż padającego deszczu, Verstappen znalazł wystarczającą temperaturę opon, aby wyprodukować 1m25.858s, chociaż Alonso stracił drugi sektor na rzecz Holendra w kolejnym wysiłku.

Ale sesja była czerwona, ponieważ Oscar Piastri wziął zbyt dużo gazu na wyjeździe z zakrętu 7 i cofnął swój samochód w ścianę, łamiąc prawy tylny róg swojego McLarena.

Hulkenberg zdołał uzyskać wystarczająco dobry czas na sekundę, zanim pojawiła się czerwona flaga, ale Alonso nie był w stanie ukończyć okrążenia i musiał zjechać z powrotem do boksów.

Sesja została wznowiona z siedmioma minutami do końca sesji, ale padający deszcz zmniejszył szanse kierowców na poprawę w drugiej połowie sesji.

Nico Hulkenberg, Haas VF-23

Zdjęcia: Sam Bloxham/ Zdjęcia ze sportów motorowych

Kod został następnie uruchomiony, a niektórzy kierowcy zauważyli, że sesja może być obsługiwana tylko przy całkowicie wypełnionym oknie.

Alonso ustanowił trzeci najlepszy czas po tym, jak odmówiono mu kolejnego strzału, aby pokonać Verstappena i wystartować w drugim rzędzie obok Lewisa Hamiltona z Mercedesa.

George Russell i Esteban Ocon ukończyli trzeci rząd, wyprzedzając Lando Norrisa na siódmym miejscu.

Carlos Sainz zajął dopiero ósme miejsce, ale potencjalnie mógł odwiedzić stewardów po tym, jak przeszkodzili Pierre’owi Gasly’emu w pierwszej kwarcie w sesji, w której Ferrari nr 55 wydawało się być ciągłym utrapieniem dla innych kierowców.

READ  Źródło: The Patriots podpisali nowy 3-letni kontrakt z WR DeVante Parker

Czas Piastriego przed wypadkiem był wystarczający na dziewiąte miejsce, ponieważ wysiłek Alexa Albona w Q3 został anulowany z powodu przekroczenia limitu toru.

Albon był pierwszym, który zaryzykował na miękkich oponach na początku Q2, gdy zaczynała pojawiać się linia suszenia, i było to ryzyko, które opłaciło się, gdy kierowca Anglo-Tay osiągnął wystarczającą temperaturę opon.

Kierowca Williamsa znalazł się na szczycie tablicy rozrządu i chociaż Alonso stracił go w pośredniej mieszance, Albon osiągnął 1 min 18,725 s, aby zarezerwować sobie miejsce w Q3.

To skłoniło wszystkich do wypróbowania slicków, chociaż Charles Leclerc i Sergio Perez otrzepali swoje zestawy slicków, nie wyznaczając im konkurencyjnego czasu.

Sergio Pérez, Red Bull Racing RB19

Zdjęcia: Sam Bloxham/ Zdjęcia ze sportów motorowych

Meksykanin ponownie wycofał się z półproduktów, gdy deszcz wrócił na ring, ale zatonął w strefie zrzutu i był jedną z dwóch znaczących eliminacji z sesji.

Leclerc prowadził po tym, jak został wrzucony do strefy zrzutu, gdy Hulkenberg włamał się do pierwszej dziesiątki na swoim okrążeniu na miękkich oponach.

Domowy mistrz Lance Stroll doszedł do siebie po oszałamiającym obrocie na wyjeździe z zakrętu 5 i ledwo minął ścianę, ale osiągnął czas wystarczający tylko na 13. miejsce, pokonując nordycki duet Kevina Magnussena i Valtteriego Bottasa.

Q1 zostało oznaczone czerwoną flagą już po trzech minutach, ponieważ Zhou Guanyu stracił prowadzenie i musiał zaparkować przy wyjeździe z zakrętu nr 7, chociaż silnik Alfa Romeo był w stanie wykonać reset, aby samochód wrócił do garażu.

Suchy charakter toru w Q1 zmusił kierowców do wykazania ciągłej poprawy, a sesja była jak muzyczne krzesła, gdy pomocnicy walczyli ze strefą spadkową.

Ale zarówno Yuki Tsunoda, jak i Gasly zmierzyli się z Sainzem wiszącym w szykanie i żaden z nich nie dotarł do Q2 – Gasly dał upust swojej wściekłości przez radio, sugerując, że kierowca Ferrari „powinien zostać zbanowany”.

READ  USMNT remisuje z Jamajką w pierwszym meczu o Złoty Puchar CONCACAF: co to oznacza dla Stanów Zjednoczonych

Tsunoda przegapił cięcie o 0,016 sekundy od Hulkenberga w piętnastym miejscu, który jego zdaniem był powstrzymywany przez japońskiego kierowcę podczas sesji.

Nyck de Vries nie poprawił się na 18. miejscu na ostatnim okrążeniu, Logan Sargeant dołączył do Zhou na ostatnim rzędzie startu, gdy chiński kierowca mógł wrócić na tor – choć nieco utrudniony przez poprzedni problem.