Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
TOKIO, 23 czerwca (Reuters) – Toyota Motor Corporation (7203.T) W czwartek poinformował, że wycofa 2700 swoich pierwszych masowo produkowanych samochodów elektrycznych na rynek światowy ze względu na ryzyko wybuchu kół.
Największy na świecie producent samochodów pod względem sprzedaży zgłosił do japońskiego Ministerstwa Transportu wycofanie SUV-ów bZ4X. Firma podała, że z 2700 pojazdów 2200 zostało przeznaczonych na Europę, 260 na Stany Zjednoczone, 10 na Kanadę i 110 na Japonię.
Korporacja Subaru (7270.) W czwartek podał również, że globalnie wycofano około 2600 egzemplarzy Solterra, pierwszego całkowicie elektrycznego pojazdu opracowanego wspólnie z Toyotą z tego samego powodu.
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
Japoński regulator bezpieczeństwa powiedział, że ostre zakręty i nagłe hamowanie mogą spowodować poluzowanie śruby osi, zwiększając ryzyko zsunięcia się koła z samochodu. Dodała, że nie wiedziała o żadnych wypadkach spowodowanych usterką.
Regulator zalecił kierowcom zaprzestanie korzystania z pojazdu do czasu podjęcia „stałych” działań naprawczych.
Rzecznicy producentów samochodów powiedzieli, że wszystkie samochody wycofane w Japonii nie zostały jeszcze dostarczone klientom, ponieważ były przeznaczone do jazd próbnych i ekspozycji.
„Szczerze przepraszamy za wszelkie niedogodności spowodowane tą sprawą” – powiedział Toyota na swojej stronie internetowej. Naprawilibyśmy to JAK NAJSZYBCIEJ, ale badamy szczegóły”.
Rzecznik Toyoty powiedział, że nie każdy model został wycofany z rynku, ale odmówił podania liczby wyprodukowanych modeli.
Większość pojazdów była przeznaczona dla dealerów i żaden nie został dostarczony klientom w Stanach Zjednoczonych, powiedział rzecznik Subaru.
Wycofanie z rynku ma miejsce niecałe dwa miesiące po tym, jak Toyota, stosunkowo nowicjusz na rynku pojazdów elektrycznych, wprowadził na lokalny rynek SUV, bZ4X, aczkolwiek tylko jako opcję wynajmu.
Jednostka oferująca leasing Toyoty, KINTO, odwołała zaplanowane imprezy promocyjne dotyczące testów jazdy w trzech japońskich miastach ze względu na środki bezpieczeństwa.
Toyota została skrytykowana przez niektórych inwestorów i organizacje ekologiczne za to, że nie działała wystarczająco szybko, aby wycofać samochody benzynowe i zamiast tego przyjąć pojazdy elektryczne.
Firma wielokrotnie przeciwstawiała się krytyce, twierdząc, że należy oferować różnorodne silniki, aby odpowiadały różnym rynkom i klientom.
Hybrydy benzynowo-elektryczne są nadal bardziej popularne na krajowym rynku Toyoty niż samochody elektryczne, które według danych branżowych stanowiły zaledwie 1% samochodów osobowych sprzedanych w Japonii w zeszłym roku.
Jednak rynek szybko się rozwija, a zagraniczni producenci samochodów, w tym Tesla Inc (TSLA.O) Wyraźnie wkraczają na ulice miast takich jak Tokio.
(Ta historia koryguje liczbę pojazdów do wycofania w Kanadzie w drugim akapicie do 10, a nie 20, po tym, jak Toyota poprawiła liczbę)
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
(Covering) Napisane przez Satoshi Sugiyama i Maki Shiraki Edycja przez Jane Merriman i Bernadette Baum
Nasze kryteria: Zasady zaufania Thomson Reuters.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii