26 kwietnia, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Supermarket zachęca polskich kupujących do kupowania „niedoskonałych warzyw” na święta

Supermarket zachęca polskich kupujących do kupowania „niedoskonałych warzyw” na święta

Sieć supermarketów Lidl rozpoczęła kampanię zachęcającą kupujących do „dawania szansy warzywom” poprzez kupowanie warzyw po obniżonych cenach w okresie poprzedzającym Boże Narodzenie.

„Wyglądają inaczej, ale smakują tak samo” – mówi Liddle w reklamie marchwi, selera i buraków. „Nie marnuj jedzenia i wesprzyj polskich rolników przed świętami”.

Zasilane energią słoneczną etykiety na półki wprowadzone przez polską firmę w celu ograniczenia marnowania żywności

Supermarkety w Polsce, podobnie jak gdzie indziej, wybierają produkty nie tylko pod względem jakości i świeżości, ale także wyglądu, a wielu kupujących preferuje produkty na podstawie rozmiaru, koloru czy kształtu.

Jednak w ostatnich latach pojawiły się kampanie zachęcające detalistów i konsumentów do przyjmowania mniej estetycznych produktów w celu uniknięcia marnowania żywności.

Lidl – który ma w Polsce ponad 700 placówek – włączył się w podobne działania w ubiegłym roku Kupił tysiąc ton buraków Wyprodukowane na farmie w Polsce, ich zakrzywiony kształt został wyrzucony, ponieważ nie spełniał standardów sprzedaży detalicznej.

„Konsumenci nie tylko stali się w nich lepsi, ale także zakochali się w niedoskonałych warzywach” – powiedziała firma w tym tygodniu, rozpoczynając nową kampanię.

Supermarket w Polsce kupuje zdeformowane buraki od rolników, aby poradzić sobie z marnowaniem żywności

Lidl wspomina o Bożym Narodzeniu – kiedy zbierają się rodziny i Jedz dużo domowych posiłków – Czas, w którym marnowanie żywności jest większe niż zwykle.

Oprócz sprzedaży łatwo psujących się warzyw, detalista stara się poprawić efektywność zaopatrzenia w żywność, unikać marnotrawstwa i sprzedawać produkty bliżej daty przydatności do spożycia. Niesprzedana żywność jest również przekazywana do banków żywności i innych organizacji charytatywnych.

Firma przekonuje też, że jej wysiłki pomogą polskim rolnikom, którzy „ponoszą straty, gdy ich warzywa nie spełniają przyjętych na rynku 'norm'”.

W ubiegłym roku Carrefour, kolejna duża sieć supermarketów w Polsce, rozpoczęła sprzedaż owoców i warzyw, które zostały odrzucone ze względu na swój wygląd. Wiele mniejszych sklepów specjalistycznych, takich jak Wojna Warsiv i Lokalny Rolnik, również sprzedaje takie „niedoskonałe” towary.

Polskie supermarkety muszą przekazywać niesprzedaną żywność pod groźbą grzywny

Źródło głównego zdjęcia: Lidl Polska