Kiedy byłem dzieckiem, miałem obsesję na punkcie Super Mario RPG: Legend of the Seven Stars. Właściwie nie byłem jego właścicielem, ale zapisałem numer etykiety na kasecie w moim ulubionym sklepie wideo, żeby mieć pewność, że zawsze mam wypożyczoną kopię z moim plikiem zapisu. (Właściwie kupiłem tę kasetę, gdy sklep nieuchronnie został zamknięty wiele lat później, wraz z tą samą naklejką!) Zatem stwierdzenie, że zagranie w remake Super Mario RPG z 2023 roku byłoby świetne. Ta i tak już doskonała gra została tutaj odtworzona z niewiarygodną wiernością, do tego stopnia, że podczas rozmów mogę rozpoznać nie tylko jej urocze poziomy i sprytne postacie, ale nawet wszystkie głupkowate, rysunkowe wybryki Mario.
Przy tak ścisłym trzymaniu się oryginalnej gry, moją uwagę bardziej niż cokolwiek innego przykuło to, w jaki sposób zmieniło się Super Mario RPG – a z tego, co widziałem do tej pory w pierwszych godzinach, nigdzie nie było tego klasyka ulepszony bardziej niż w walce. Oryginalna walka była prostym, ale bardzo zabawnym systemem turowym, który nagradzał cię za naciśnięcia przycisków w odpowiednim czasie. Jej rdzeń nie uległ zmianie, ale szereg usprawnień poprawiających jakość rozgrywki i kilka zupełnie nowych systemów sprawiło, że każda bitwa stała się bardziej wciągająca.
Początek jest prosty, dodano pewną precyzję do synchronizacji ataków i bloków przycisków. Naciśnięcie przycisku A w odpowiednim momencie podczas większości ataków nadal zapewni zwiększenie obrażeń, ale w przypadku bardziej precyzyjnych ataków podstawowych będziesz teraz zadawał obrażenia obszarowe każdemu wrogowi na ekranie. Dodaje to do mieszanki nowe, ciekawe planowanie bitwy, ponieważ mogę osłabić wroga bezpośrednim trafieniem, zanim go wyeliminuję, korzystając z wolnego obszaru działania – a tę taktykę uzupełnia przydatny wskaźnik, który informuje, kiedy wróg jest „ zaraz upadnie”. Jest to jednak ryzykowna decyzja, jeśli źle wymierzysz ostatni strzał.
Po stronie blokującej doskonały nacisk nie tylko zmniejszy obrażenia, ale całkowicie unieważni atak wroga. Wsparciem dla tego nowo rozszerzonego systemu jest sprytna mechanika podpowiedzi, która wyświetli wykrzyknik dokładnie w momencie, w którym należy nacisnąć A. Na początku pomyślałem, że to trochę niezgrabne, ale jego genialność polega na tym, że działa tylko do czasu, aż dowiesz się, jak użyć określonego ataku lub odeprzeć wroga.specyficzny. Ustaw czas wielokrotnie podczas ruchu lub wystarczająco zablokuj zdolność konkretnego wroga, a koła treningowe zatrzymają się, gdy ikona przestanie się pojawiać… ale jeśli Twoje wyczucie czasu zacznie się stale pogarszać, powróci, aby Cię ponownie poprowadzić.
Ważniejszy stał się także czas ataków i rzutów obronnych, nawet w przypadku łatwych wrogów, których można pokonać jednym uderzeniem obszarowym. Dzieje się tak, ponieważ Super Mario RPG śledzi liczbę pomyślnie wykonanych kliknięć z rzędu, nawet pomiędzy bitwami. Bardzo podobało mi się obserwowanie, jak wysoka była ta liczba, a gdy będziesz robić lepiej, zostaniesz nagrodzony małymi wzmocnieniami i wolnym miernikiem ładowania.
Chociaż ten licznik jest początkowo wydawany na losowe i często mało ekscytujące wzmocnienie Ropucha, nie zajmuje dużo czasu, zanim uzyskasz pełną drużynę, po czym zamienia się to w zupełnie nowy, epicki potrójny ruch. Ten niezwykle potężny atak, wraz z własną sceną 3D, wydaje się być unikalny dla dowolnej drużyny, której używasz w tej bitwie, i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, jak będą wyglądać pozostałe.
Będziesz także potrzebować tych mocniej uderzających mocy, ponieważ ta nowa wersja szybko zmienia twoje standardowe i znane spotkania, od czasu do czasu rzucając w ciebie „specjalnymi wrogami”. Są to po prostu silniejsze, szybsze wersje zwykłych potworów, ale są na tyle ulepszone, że nie zawsze można już toczyć bitwy na autopilocie. Nie zmieniają radykalnie sytuacji, ale dobrze radzą sobie z nakłonieniem mnie do ponownego przemyślenia mojej strategii, gdy ją znajdę.
Tak naprawdę żadna z tych zmian nie sprawia wrażenia całkowitego wymyślenia na nowo ani nic takiego, i nie sądzę, że powinny. Zamiast tego po prostu odnowili i udoskonalili zabawny system walki, który prawdopodobnie zbierał już trochę kurzu – zwłaszcza gdy podobne gry, takie jak genialne Sea of Stars, niedawno wprowadziły własne zmiany w turowej walce RPG z dużą ilością czasu . Jak na razie cieszę się, że Super Mario RPG udało się zrównoważyć odtwarzanie jednej z moich ulubionych gier z chęcią jej ulepszenia tam, gdzie to konieczne.
Tomek Marek Jest zastępcą redaktora komentarzy IGN. Uwielbia gry karciane, łamigłówki, platformówki, platformówki z łamigłówkami i wiele innych.
„Specjalista sieciowy. Odwieczny maniak zombie. Kawowy ninja. Przyjazny dla hipsterów analityk.”
More Stories
Premiera PlayStation 5 Pro planowana jest za kilka tygodni
Kuo: Aktualizacja pamięci RAM do 12 GB w przyszłym roku będzie ograniczona do iPhone’a 17 Pro Max
Firma zajmująca się sztuczną inteligencją Midjourney zapowiada produkt sprzętowy w nowej formie