Isaacman, który przyciągnął międzynarodową uwagę, kiedy kupił pierwszy rejs SpaceX o nazwie Inspiration 4, powiedział, że po pierwszej misji Dragon wkrótce nastąpi druga misja Dragon. Te dwie misje utorują drogę do pierwszej w historii misji załogowej na nadchodzącej rakiecie SpaceX Starship, która, jak ma nadzieję Elon Musk, pewnego dnia zabierze ludzi na Marsa. Isaacman nie podzielił się wieloma szczegółami na temat tych planów, poza tym, że podczas tej serii misji planuje udać się w „głęboki kosmos” – który jest zwykle definiowany jako regiony przestrzeni kosmicznej położone na Księżycu lub poza nim.
„Zamierzamy polecieć dalej w kosmos niż ludzie, odkąd ostatnio spacerowaliśmy po Księżycu” – powiedział w programie Today.
Nie jest jasne, czy wszystko pójdzie zgodnie z planem, a SpaceX nie powiedziało, czy będzie musiało przeprowadzić dodatkowe testy, zanim Isaacman będzie mógł wyruszyć w kosmos. SpaceX nie odpowiedziało również, czy były jakieś aktualizacje, których Załogowy Smok musiałby bezpiecznie ukończyć misję. Do tej pory statek kosmiczny przewoził astronautów tylko na loty na niską orbitę okołoziemską, czyli obszar kosmosu bezpośrednio otaczający Ziemię. Mission Inspiration 4 to najwyższy dotychczas lot Crew Dragon, na wysokości prawie 360 mil, a poniedziałkowe ogłoszenie wskazywało, że misje Polaris będą podróżować jeszcze dalej.
Cała misja Inspiration 4 została oszacowana jako zbiórka pieniędzy ze Szpitala Dziecięcego St. Jude i przyniosła organizacji łącznie 243 miliony dolarów. Isaacman przekazał około 100 milionów dolarów, Musk kolejne 50 milionów, a resztę zebrano z datków publicznych. Misje Polaris mają również wspierać tę samą przyczynę.
W pierwszej misji Polaris do Isaacmana dołączą weteran myśliwców sił powietrznych Scott Poteet oraz dwie inżynierki operacyjne SpaceX – Sarah Gillies i Anna Menon, które będą pełnić funkcję pokładowego oficera medycznego. Isaacman będzie jedynym członkiem załogi z wcześniejszym doświadczeniem w lotach kosmicznych.
Poteet jest byłym wiceprezesem Shift 4. Są również częstymi partnerami linii lotniczych.
Gillis i Menon mogą być pierwszymi pracownikami SpaceX, którzy podróżują w kosmos.
Szczegóły dotyczące spacerów kosmicznych, które załoga Polaris planuje wykonać podczas pierwszego lotu, są niewielkie, ale w komunikacie prasowym stwierdzono, że będą używać „zaprojektowanego przez SpaceX Extravehicular Spacesuit (EVA), który został zmodernizowany z obecnego w pojeździe (IVA) garnitur.” Kombinezon IVA nawiązuje do czarno-białych skompresowanych skafandrów kosmicznych noszonych przez astronautów NASA i załogę Inspiration 4 na pokładzie Smoka podczas startu i powrotu.
Również podczas pierwszej misji Polaris, załoga przetestuje wykorzystanie Starlink – internetowego biznesu SpaceX – do komunikacji w kosmosie. Do tej pory Starlink był używany tylko do wysyłania łączności internetowej do klientów na ziemi, ale komunikat prasowy Polaris zauważa, że system może być używany do obsługi komunikacji podczas lotów orbitalnych.
Statek kosmiczny
Harmonogram lotów statku kosmicznego Isaacman nie jest do końca jasny. Podczas prezentacji na temat statku kosmicznego w Teksasie w zeszłym tygodniu Musk powiedział, że ma nadzieję, że pojazd – który do tej pory przeprowadzał krótkie, suborbitalne „testy skoku” – przeprowadzi swój pierwszy w tym roku lot orbitalny bez załogi. Może to jednak zależeć od tego, czy federalne organy regulacyjne zatwierdzą SpaceX na wystrzelenie statku kosmicznego z południowego Teksasu, gdzie firma już zbudowała orbitalną platformę startową i gdzie znajduje się zdecydowana większość zasobów statku kosmicznego.
Może to oznaczać, że Isaacman przeskoczy do pierwszego miliardera, który kupił misję Starship – japońskiego potentata mody Yusaku Maezawy. Maezawa zapłacił SpaceX nieujawnioną kwotę, aby zapewnić sobie miejsce dla siebie i grupy artystów podczas lotu statku kosmicznego wokół Księżyca, mając nadzieję, że wystartuje już w 2023 roku. Maezawa wciąż zastanawia się, kogo zabrać ze sobą .
Musk powiedział również podczas prezentacji, że ma nadzieję, że statek kosmiczny będzie kosztował mniej niż 10 milionów dolarów za lot w ciągu kilku lat, co, jeśli to możliwe, byłoby znacznie tańsze niż jakakolwiek inna rakieta na rynku.
Oczekuje się, że statek kosmiczny będzie znacznie potężniejszy niż jakakolwiek rakieta, jaką kiedykolwiek zbudowała ludzkość. Musk powiedział, że będzie się chwalił słabym ciągiem rakiet Saturn 5, które lądowały na Księżycu w ubiegłym stuleciu.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii