- autorstwa Annabelle Liang
- Reporter biznesowy
Źródło obrazu, Obrazy Getty’ego
Disney twierdzi, że jego główna usługa przesyłania strumieniowego straciła 4 miliony subskrybentów w pierwszych trzech miesiącach roku w wyniku szerszej kampanii cięcia kosztów.
W tym samym czasie Disney+ zmniejszył straty o 400 mln USD (316,5 mln GBP).
Dom Myszki Miki, franczyzy Gwiezdne Wojny i filmów Marvela znajduje się pod presją, aby uczynić biznes streamingowy rentownym, ponieważ tradycyjny rynek filmowy i telewizyjny kurczy się.
Akcje spółki spadły o około 5% w obrocie po godzinach w Nowym Jorku.
Większość strat abonenckich pochodziła z usługi Hotstar w Azji, która straciła prawa do transmisji meczów krykieta w Indiach w zeszłym roku.
Disney+ stracił również około 300 000 klientów w USA i Kanadzie po podwyżce cen abonamentu.
Dzieje się tak, gdy biznes streamingowy Disneya zmniejszył stratę operacyjną do 659 milionów dolarów w pierwszych trzech miesiącach tego roku. To mniej niż 1,1 mld USD w poprzednim kwartale.
— powiedział dyrektor generalny Disneya, Bob Iger Lepsze wyniki finansowe odzwierciedlają „strategiczne zmiany, które wprowadzamy w całej firmie, aby dostosować Disney do zrównoważonego wzrostu i sukcesu”.
Na początku tego roku gigant rozrywkowy poinformował o pierwszych jesiennych liczbach abonentów i ogłosił plany redukcji 7 000 miejsc pracy.
Najnowszy komunikat pojawił się po tym, jak tysiące hollywoodzkich pisarzy i scenarzystów zorganizowało w zeszłym tygodniu pierwszy strajk od 15 lat.
Wzywają do lepszych płac i warunków pracy, ponieważ przejście na nadawanie wywróciło do góry nogami tradycyjny przemysł telewizyjny i filmowy.
Ostatni strajk scenarzystów miał miejsce w 2007 roku. Trwał 100 dni i kosztował branżę około 2 miliardów dolarów.
W środę Christine McCarthy, dyrektor finansowy Disneya, odmówiła podania, ile ostatni cios kosztował firmę.
Strajk spowodował już zamknięcie wielu projektów Disneya, w tym tych, które miały działać na Disney +.
W ostatnich latach Disney wlał miliardy dolarów w swoje platformy streamingowe, przekształcając ją z firmy zakorzenionej w tradycyjnej telewizji, filmach i parkach rozrywki w jednego z głównych graczy w branży streamingu.
Obecnie ma łącznie ponad 231 milionów subskrypcji na swoich trzech platformach streamingowych, w tym także na ESPN+ poświęconej sportowi i szerszej witrynie rozrywkowej Hulu.
Disney+ ma około 158 milionów subskrybentów na całym świecie, choć wciąż jest to mniej niż 232,5 subskrybentów rywala Netflixa.
Możesz być zainteresowanym także tym:
Obejrzyj: Bitwa DeSantis przeciwko Disney wyjaśniona w 90 sekund
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
Plan Modiego dotyczący produkcji chipów słabnie, ponieważ firmy mają trudności ze znalezieniem partnerów technologicznych
Setki pracowników Amazona protestują przeciwko wpływowi firmy na klimat, nakazując powrót do biura
Sondaż agencji Reuters pokazał, że ceny domów w Stanach Zjednoczonych spadną mniej niż oczekiwano, pomimo wysokich kosztów finansowania zewnętrznego