Rajdowy mistrz świata Kalle Rowanbera powiększył prowadzenie w Rajdzie Polski w niedzielny poranek, a dramat Andreasa Mikkelsena z Hyundaia wstrząsnął tabelą liderów.
Zastępując w ostatniej chwili kontuzjowanego kolegę z zespołu Toyoty, Sébastiena Ogiera, Rowanbera zapewnił sobie wygodną przewagę 18,1 sekundy, zanim Michelson strącił oponę z krawędzi na 16. etapie niemal minutę po rozpoczęciu wyścigu.
Dzięki temu drugie miejsce zajął Elfin Evans z Toyoty i Adrian Fourmaux z M-Sport. [+38.8s] Trzecie miejsce, a lider mistrzostw Hyundaia Thierry Neuville jest teraz czwarty [+ 1m08.4s].
Mickelson spadł na piąte miejsce [+1m21.6s]Debiutant najwyższej klasy WRC, Martins Seks, był szósty [+1m23.4s] Kolega z zespołu M-Sport, Gregoire, wyprzedził Munstera [+1m56.6s] i Takamoto Katsuta z Toyoty [+2m10.0s].
Na odcinkach Super Sunday Ott Tanak, który w piątek i sobotę powrócił do swojego Hyundaia z emerytury, zwyciężył w klasyfikacji Rovanpera, Fourmaux, Evans, Neuville, Sesks i Katsuta.
Test inicjalizacji pętli, poziom 16 [Gmina Mragowo, 20.80km]Test okazał się szczególnie trudny, szybki i krótki.
Lider rajdu Rowanpera przyznał, że obawiał się dojazdu na niedzielne etapy, ponieważ drogi były „złe” ze względu na ograniczone przygotowania do rajdu.
Jednak Fin po raz kolejny uzyskał drugi najszybszy czas etapowy w swojej klasie, przedłużając swoją passę do 17,4 sekundy.
Ott Tänak, Martin Järveoja, zespół Hyundai World Rally Team Hyundai i20 N Rally1
Zdjęcie: Fabian Dufour / Hyundai Motorsport
Czas Rowanbery był o 1,2 s wolniejszy od wolniej powracającego Tanaka, który w zawrotnym tempie oszołomił przeciwników, mimo że miał niekorzystną sytuację otwierającą drogę.
„Wówczas sam siebie zaskoczyłem” – powiedział Thanak, który wcześnie objął prowadzenie w klasyfikacji Super Sunday.
Czas ten wzbudził wiele pochwał ze strony rywali, w tym Rowanpery, natomiast Formax określił estońskiego kierowcę jako „na innym poziomie”.
Evans i Fourmaux byli trzeci i czwarty najszybszy na scenie, ale w klasyfikacji generalnej awansowali na drugie i trzecie miejsce po tym, jak zagranie uderzyło Mickelsona, jednocześnie podcinając bank.
W wyniku uderzenia w Norwega prawa tylna opona spadła z felgi. Następnie rozwarstwił się, wyrywając nadwozie samochodu i tracąc 54,7 sekundy.
„Jest tu kilka brzegów, uderzyliśmy w jeden, który złapał oponę o krawędź” – powiedział. „Próbowaliśmy wywrzeć presję na Kale’u i utrzymać tempo”.
Mikkelsen nie był jedynym kierowcą, który przeżył dramat, gdy lewa tylna opona spadła z felgi Forda Pumy należącego do Munstera.
Biegacz WRC2 Josh McErleon odpadł z wyścigu na czwartej pozycji w klasie, gdy uderzył piłkę w ostatnim zakręcie. Zdemontowało prawe tylne zawieszenie jego Skody, wyrzucając je do tyłu.
Andreas Mikkelsen, Torstein Eriksson, zespół Hyundai World Rally Team Hyundai i20 N Rally1
Zdjęcie: Astral / Hyundai Motorsport
Neuville był o 5,6 s szybszy od Sesksa, co dało Belgowi piąte miejsce w klasyfikacji generalnej.
Świetny start Thanaka w niedzielę był kontynuowany zwycięstwem na 17. etapie [Mikolajki, 10.73km]Będzie gospodarzem kończącego rajd Power Stage.
Chociaż sztuczne kurczaki nie były zadowolone z miejsca na podium, uzyskał on czas o 0,7 s lepszy od Fourmaxa, a Neuville tracił dwie dziesiąte sekundy.
Rowanbera był rozczarowany swoim biegiem, który był o 2,1 sekundy wolniejszy, ale był o 0,7 sekundy szybszy od kolegi z drużyny Evansa.
Mickelson zdecydował się wycofać po problemie z oponami w poprzednim teście, przez co w klasyfikacji generalnej utracił pozycję za Neuville’em.
Sami Bajari prowadzi w klasyfikacji WRC2, ale jego najbliższym rywalem jest teraz Robert Virves po wyprzedzeniu Olivera Solberga.
Dziś po południu Lupe ponownie zakończy Rajd Polski.
More Stories
Wpływ siły wyższej na małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce na przykładzie pandemii Covid-19: wnioski na przyszłość
W 2025 roku Polska zwiększy wydatki na obronność do rekordowego poziomu
„Zmiana zasad gry”: Lockheed przedstawia pierwszy polski F-35