23 listopada, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Robert Eggers w The Northman: Reżyseria to „szalona” praca

Robert Eggers w The Northman: Reżyseria to „szalona” praca

Czy Robert Eggers jest gatunkiem zagrożonym?

38-letni reżyser zacina zęby i kręci stylizowane filmy artystyczne, takie jak zabarwiony horror „Czarownica”, który Eggers zdobył za najlepszą reżyserię na Festiwalu Filmowym w Sundance, czy „Latarnia”, czarno-czarny biały film Umysł z Robertem Pattinsonem i Williamem Dafoe. Zwykle jest to punkt przegięcia, gdy konkretny filmowiec albo zmiękcza zmysły, aby nakręcić film o superbohaterach, albo zwraca się do usługi przesyłania strumieniowego w poszukiwaniu kreatywnej kontroli przy większym budżecie.

Zamiast tego Eggers zainstalował ”Northman”, warta 70 milionów dolarów saga Wikingów, która zadebiutowała w piątek w kinach Aleksander Skarsgard Amelith, książę szermierzy, szuka zemsty na swoim wujku, który zabił jego ojca (Ethan Hawke) i uciekł z matką (Nicole Kidman) do odległej islandzkiej wioski. Chociaż narracja jest prostsza niż w poprzednich filmach Eggersa, jakość wykonania filmu nie jest gorsza.

„Aby być reżyserem, trzeba być aroganckim” – powiedział mi Eggers przy kawie w Los Angeles. „To szalony zawód: musisz zaprzeczać rzeczywistości i tworzyć własną”.

Rzeczywiście, nie było nic łatwego w kręceniu „The Northman”, od inscenizacji wielkich bitew plenerowych po starcia reżysera z firmą produkcyjną New Regency o kontrolę nad kreatywnością. Nawet gdy film był gotowy do zdjęć w marcu 2020 roku, pandemia opóźniała produkcję o kilka miesięcy.

Jednak ta ostatnia porażka miała pewne małe zalety: grupy na świeżym powietrzu mogły pogodzić się w realistyczny sposób, a brody Wikingów zdążyły się wydłużyć, chociaż Eggers nie pozwolił, aby jego starannie wypielęgnowany zarost wymknął się spod kontroli. Najdłuższa broda. „Nauczyłem się tego, kiedy kręciłem The Lighthouse: musisz mieć brodę alfa”.

Poniżej zredagowane fragmenty naszej rozmowy.

W drodze na ten wywiad minąłem dwa billboardy do twojego filmu. Muszę sobie wyobrazić, że to dla ciebie nowe doświadczenie.

To zdecydowanie surrealistyczne. Przez ostatnie dziesięć czy piętnaście lat mojego życia nie spodziewałem się, że zrobię taki film z takim billboardem.

Dlaczego nie?

Ponieważ odkąd około 10 lat temu zacząłem zajmować się mniej popularnymi zainteresowaniami, nie sądziłem, że zrobię film dla szerokiej publiczności. Jestem podekscytowany, że to zrobiłem i był to świadomy wybór.

Czy zaskoczyła Cię publiczność, która znalazła Twoje dwa pierwsze filmy?

czułem, że „czarownica” [2016] Będzie się dystrybuować i mam nadzieję, że zdobędę wystarczająco dobrych recenzji, że może ktoś pozwoli mi nakręcić kolejny film. Nie spodziewałem się, że nudny horror z pielgrzymami odniesie sukces, to na pewno.

Uważasz, że Twój film jest nudny?

Nienawidzę „wiedźmy”, ale to już inna historia. Ale teoretycznie nie, taki film nie wydaje mi się nudny. Właściwie z wielką przyjemnością oglądam znacznie nudniejsze filmy niż moje.

Ale wydaje się, że masz samoświadomość, aby móc powiedzieć: „Tak moja praca może być postrzegana przez laików”.

„Czarownica” ma dużo [expletive] Za fałszywy marketing horroru. To znaczy, myślę, że to horror, ale rozumiem, że ludzie szukający określonej formuły nie byli usatysfakcjonowani. Ale w przypadku The Northman jest to wyzwanie, ponieważ staram się robić jedno i drugie.

Więc jak nawlec tę igłę? Gdzie twoje uczucia przecinają główny nurt?

Chcesz czegoś, co jest wystarczająco znajome, aby ludzie mogli to mieć, ale na tyle odmiennego, aby było czymś nowym, i myślę, że to jest to, na co wszyscy dążyli w tym filmie. I co było dla mnie świetne, to to, że materiały źródłowe są łatwymi do czytania i przystępnymi tekstami. Wiem, że dzieci nie gromadzą się w Barnes & Noble, żeby zdobyć swoje wersje islandzkich eposów, ale wiele średniowiecznej literatury jest bardzo dziwnych i tajemniczych, a to nie jest.

Mając to na uwadze, coraz rzadziej zdarza się, że filmowiec z twoim doświadczeniem przechodzi do tak wysokobudżetowego filmu, chyba że przyjmie wcześniej istniejącą franczyzę.

Wiedziałem, że nie zrobię ostatecznego cięcia ze względu na rozmiar filmu. To było ryzyko, które byłem gotów podjąć, ale postprodukcja była trudna, ponieważ miałem presję i dźwięk ze studia, którego wcześniej nie miałem. O „Czarownicy” otrzymałem opinie od inwestorów – dobrych i złych – i to samo z „latarnia morska” [2019]ale tutaj była duża presja. więzieniaWspółautor Lee powiedział: „Mamy obowiązek interpretować notatki ze studia w sposób, z którego jesteśmy dumni. A jeśli nie możemy tego zrobić, nie pracujemy wystarczająco ciężko”.

Myślę też, że bez presji ze strony studia nie mógłbym przekazać tego, co pokazałem, czyli „najbardziej zabawnego filmu Roberta Eggersa”, ponieważ rozbawienie niekoniecznie jest moim pierwszym odruchem. Właściwie z moimi dwoma pierwszymi filmami priorytetem był piąty lub piętnasty, podczas gdy tutaj był nr 1. W końcu, chociaż bolało i miałem dużo siwych włosów, jestem wdzięczny za presję ze strony studio, aby nadać temu filmowi taką formę, jaka jest. Nie będzie więcej cięć reżyserskich na Blu-ray. To jest film, który chciałem zrobić.

Czego się nauczyłeś, robiąc to?

wszystko. Po raz pierwszy po nakręceniu tego filmu naprawdę czuję się filmowcem.

Nie czułeś się tak po zakończeniu innych filmów?

nie. Czułem się, jakbym tego próbował Namówić Ludzie, z których jesteś filmowcem. Nie mówię, że nie jestem – jestem bardzo dumny z „Latarni morskiej” – ale teraz czuję, że mogę zrobić film z mankietu i może nie będzie tak źle. Ten film dał mi dogłębne zrozumienie procesu w sposób, jakiego nigdy wcześniej nie miałem.

Porozmawiaj ze mną o poziomie wyzwań, z jakimi się zmierzyłeś w The Northman.

Zrobiliśmy tak wiele, od masowego nalotu na wioskę z setkami dodatkowych ludzi, koni i krów, przez sztorm na morzu na statku wikingów w nocy, po sekwencje w tak odległym miejscu, jakie miał helikopter aktorów być, gdy się potoczymy, ramiona Ethana Hawke’a obejmują mnie i sąsiadów [Blaschke, the director of photography] Powiedział: Gratulacje. Zrobiliście wszystko, co w filmie, więc teraz możecie zrobić wszystko”. Oczywiście, po jego odejściu, Garen i ja powiedzieliśmy: „Tak, teraz jesteśmy gotowi to zrobić”. To jest niesamowite Film.”

Nalot na wioskę został uchwycony jednym długim, skomplikowanym ujęciem. Kiedy jest tyle chaosu, a aktorzy muszą wybijać wszystkie rytmy z niezwykłą dokładnością, jak się czujesz, gdy wiesz, że w końcu to zrobiłeś?

Czuje się najlepiej, a ja po prostu uzależniłem się od białego ekranu, aby zrobić ujęcie. Było wiele scen zaplanowanych jako trzy lub cztery, które zamieniłem w jedną, po części dlatego, że jestem uzależniony od pracy w ten sposób. Jeśli to nie jest najlepszy sposób na przedstawienie sceny, nie powinieneś, ale kiedy można to zrobić, zrobiliśmy to, ponieważ ma system.

I jestem pewien, że takie ujęcia są trudne do zdobycia, gdy kręci się je na zewnątrz w trudnych warunkach pogodowych, a nie na kontrolowanej platformie akustycznej.

Widzisz, robienie filmów nie jest łatwe. Poprzez moje filmy celowo staram się znaleźć najbardziej bezwzględne i karzące miejsca, w których mogę kręcić, ponieważ tego wymaga historia. To sprawia, że ​​wszystko jest trudniejsze dla wszystkich, ale warto. Uwielbiam wyzwania. Gdyby to było łatwe, nie chciałbym tego robić.

Zanim została reżyserem filmowym, pracowała w produkcjach teatralnych. Czy odnosi się to do sposobu, w jaki teraz pracujesz z aktorami?

Powinienem być reżyserem aktorskim, ale czasami jestem bachorem. Alexander Skarsgard czuł się, jakby był traktowany jak robot przez pierwsze kilka tygodni, ale potem zdał sobie sprawę, dlaczego kierowałem tym, kim jestem.

Czy był sfrustrowany, ponieważ musiał trafić w tak konkretne znaki?

Tak. Poza tym nie daję się wciągnąć w dużo pracy w tryktraka – mówię o twojej osobowości, o tym, jak zostali wychowani i tak dalej. Bardziej interesuje mnie robienie niż rozmowa, jeśli chodzi o aktorstwo.

To interesujące, ponieważ robisz dużo badań, jeśli chodzi o projektowanie swojego świata. Myślę, że sympatyzujesz z aktorem, który chce przeprowadzić te same badania dla swojej postaci.

Tak, ale myślę też, że to ich praca. W „Latarni morskiej” Pattinson czasami mówił: „Czy to?” To jest niesamowite lub jest ten który? A ja powiedziałem: „Wiesz co? Wybierz, co Ci odpowiada, ale musisz zrobić tę scenę o 25 procent szybciej”.

Jak więc pracowałeś z Alexandrem Skarsgard? To poziom szału, którego nigdy wcześniej nie widziałem na ekranie. Osobiście jest to zaskakująco urocze – mogę posunąć się nawet do powiedzenia dorky.

Jest słodszy i zwariowany. Alex interesował się wikingami od dziecka, więc był to coś, czym był bardzo pasjonatem, domagając się od siebie perfekcji. Przez pierwsze dwa tygodnie próbował zrozumieć, jak Garen i ja pracowaliśmy, i był sfrustrowany, ale kiedy nakręciliśmy scenę, w której wykonuje szamański taniec wojenny, wszystko się zmieniło. Myślę, że gniew, szaleństwo i bezbronność, które musiał pokazać, doprowadziły do ​​tego, że coś się otworzyło. A potem przez resztę sesji każdy strzał był świetny.

Ile zainwestowałeś w wpływy ze sprzedaży tego filmu?

bardzo. Z powodu Covid ludzie prawdopodobnie będą oczekiwać, że nie zrobi tego, czego wszyscy chcą, ale fakt, że ten film został nakręcony – fakt, że ja i mój zespół mogliśmy zrobić duży film, który nie jest filmem o superbohaterach – jest sukcesem w sobie.

Jestem niesamowicie pokorny i podekscytowany tym, że wczesne recenzje były tak pozytywne, ale nawet jeśli absolutnie nienawidzisz tego filmu, czuję, że to społeczność jest odpowiedzialna za to, aby trochę go dopingować, ponieważ inni filmowcy powinni mieć na to szansę, a widzowie powinien mieć możliwość oglądania rzeczy innych niż filmy o superbohaterach. Nie wyśmiewam się z filmów o superbohaterach, ale powinno być też miejsce na coś innego.