13 kwietnia, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Rankingi kierowców Grand Prix Arabii Saudyjskiej Edda Strawa 2024 F1

Rankingi kierowców Grand Prix Arabii Saudyjskiej Edda Strawa 2024 F1

Grand Prix Arabii Saudyjskiej mogło być kolejnym prostym zwycięstwem 1:2 dla Red Bulla na początku sezonu Formuły 1 2024, ale pozycja kierowców była zadaniem wymagającym kilku zwrotów akcji.

Biorąc pod uwagę debiut w Formule 1 w ostatniej minucie, prawdziwy występ Jekylla i Hyde'a w środku pola i wiele więcej, oto ostateczny werdykt Eda Strawa na temat występów na boisku w Jeddah.


W każdym weekendzie Grand Prix 20 kierowców zostanie uszeregowanych według wyników od najlepszego do najgorszego. Będzie to zależeć od całego szeregu kryteriów, od szybkości i umiejętności wyścigowych po regularność i to, czy popełnili kluczowe błędy. Kluczowym czynnikiem będzie to, jak blisko każdego kierowcy jest osiągnięcie maksymalnych możliwych osiągów samochodu.

Należy zauważyć, że odzwierciedla to wyniki przez cały weekend, biorąc pod uwagę fakt, że kwalifikacje to w rzeczywistości „okrążenie 0” wyścigu i klucz do położenia podwalin pod wyścig oraz że nie jest to klasyfikacja dla wszystkich. Okrągłe cechy dla każdego kierowcy. Wszystko sprowadza się do tego, jak sobie radzą w dany weekend. Dlatego ranking będzie się znacznie zmieniać z weekendu na weekend.

Choć każdy z dziesięciu samochodów ma inny potencjał osiągów, a na przebieg weekendu składa się „szczęście” (czyli czynniki niezależne od kierowcy), to ranking ten również będzie znacząco różnił się od wyników ogólnych.

Ja zacząłem: jedenasty Skończyłem: Siódmy

Wysoka pozycja Bermana odzwierciedla fakt, że znajdował się w zupełnie innych warunkach niż reszta stawki, ponieważ w trzecim treningu posadzono go w samochodzie, którym nigdy wcześniej nie jeździł, i wykonał fantastyczną robotę. Był wystarczająco szybki, aby dostać się do Q3, ale nie do końca udało mu się to połączyć, a następnie pojechał na świetny wyścig z kilkoma zdecydowanymi wyprzedzeniami, najbardziej imponującymi na Tsunodzie, a następnie pokazał wystarczająco dobre tempo, aby utrzymać się z dala od Norrisa i Hamiltona.

Werdykt: W tych okolicznościach nie mogłem prosić o więcej.

Ja zacząłem: pierwszy Skończyłem: pierwszy

Połączenie Verstappen/Red Bull po raz kolejny było klasą samą w sobie i z łatwością wywalczyło pole position. Verstappen przyznał, że druga runda Q3 mogła i powinna być lepsza, chociaż jego pierwsza próba była imponująca i więcej niż wystarczająca, aby objąć prowadzenie w kwalifikacjach. Pomijając tę ​​nieistotną krytykę, był tak dobry jak zawsze.

Werdykt: Całkowicie pod kontrolą.

Ja zacząłem: drugi Skończyłem: trzeci

Weekend Leclerca nie był definiowany przez prędkość Verstappena, ponieważ Ferrari było wyraźnie drugim najszybszym samochodem. Zamiast tego spójrzcie na fakt, że wyprzedził Pereza w kwalifikacjach, choć nie na jednym ze swoich najlepszych okrążeń kwalifikacyjnych, i był daleko w tyle za rywalami za nim. W 2024 roku planuje mieć znacznie więcej takich weekendów.

Werdykt: Maksymalizuj wyniki w kwalifikacjach i wyścigu, biorąc pod uwagę prędkość Red Bulla.

Ja zacząłem: Piąty Skończyłem: czwarty

Cień Norrisa w kwalifikacjach i niekorzystna sytuacja McLarena w DRS oznaczały, że piąte miejsce było prawdopodobnie najlepszym, jakie mógł osiągnąć. Zamienił to na czwarte miejsce, wyprzedzając Alonso w pierwszym zakręcie na drugim okrążeniu. Spędził znaczną ilość czasu uwięziony za Hamiltonem za samochodem bezpieczeństwa z powodu błędu McLarena w zakresie prędkości maksymalnej, blokując i zatrzymując się na krótko w tym frustrującym okresie, ale po zatrzymaniu się Mercedesa zajął czwarte miejsce.

READ  Gary Lineker: Sztandarowemu programowi piłkarskiemu BBC grozi bojkot z powodu sporu o bezstronność

Werdykt: Maksymalizuj swój wynik w kwalifikacjach i wyścigu.

Ja zacząłem: 15 Skończyłem: Dziesiąty

Hulkenberg miał wielką szansę na zabezpieczenie pozycji w Q3, ale dlatego, że zatrzymał się na torze przed rozpoczęciem okrążenia w Q2 z powodu braku paliwa spowodowanego problemem technicznym podczas tankowania samochodu. Po tym, jak wcześnie zajął 14. miejsce, pozostał pod samochodem bezpieczeństwa i dzięki połączeniu dobrego tempa i, co ważniejsze, Magnussena, który stał się barierą, zdobył punkt na 10. pozycji.

Werdykt: Potrzebował pomocy Magnussena, ale zrobił, co do niego należało.

Ja zacząłem: czwarty Skończyłem: Piąty

Kolejny mocny weekend dla Alonso, który w kwalifikacjach wyciągnął dobre tempo z samochodu. Podobnie było w wyścigu, chociaż gdyby udało mu się utrzymać Piastriego na dystans na początku drugiego okrążenia, prawdopodobnie przełożyłoby się to na wyższy wynik, aczkolwiek w samochodzie bardziej konkurencyjnym niż Aston Martin. Jedno okrążenie w tempie wyścigowym.

Werdykt: Może zostaw miejsce przy stole w wyścigu.

Ja zacząłem: trzeci Skończyłem: drugi

Perez miał dobry weekend, ale jak zawsze miał nieszczęście, że porównywano go do świetnego kolegi z drużyny wszechczasów. Naprawdę powinien być w pierwszym rzędzie, ale nie udało mu się w pełni wykorzystać ostatniego okrążenia Q3 z powodu podsterowności. Jednak Leclerc został zwolniony z drugiego miejsca na czwartym okrążeniu po krótkim prowadzeniu na starcie, po czym spadł. Niebezpieczny start był, jego zdaniem, „zły” i przyniósł Perezowi pięciosekundową karę, która nie kosztowała go drugiego miejsca, mimo że wykazał się dobrą prędkością w wyścigu, nawet w porównaniu z Verstappenem.

Werdykt: Dobry weekend, ale nie „dobry Verstappen”.

Ja zacząłem: VI Skończyłem: VIII

Norris znalazł się po złej stronie zaciętej walki z kolegą z drużyny Piastrim, osiągając wynik o 0,043 sekundy wolniejszy w kwalifikacjach po stracie czasu w drugiej połowie okrążenia. Podczas pierwszego przejazdu był szósty i był czołowym samochodem, który utrzymał się za samochodem bezpieczeństwa, umożliwiając mu krótkie prowadzenie. Bez kolejnej przerwy, kiedy w końcu się zatrzymał, przewaga prędkości nie wystarczyła, aby wspiąć się z ósmego miejsca.

Werdykt: Nieznacznie drugi najlepszy występ w zespole McLarena.

Ja zacząłem: dwunasty Skończyłem: jedenasty

Albon doznał katastrofy w Q1 z powodu ruchu ulicznego, który zepsuł jego ostatnią sesję i zmusił go do jej odwołania, zanim zapewnił sobie silną pozycję startową w Q2. Był częścią pociągu, który budował się za Magnussenem w drugiej kwarcie i dobrze sobie radził, aby „wygrać” tę bitwę z tyłu, mimo że odniósł niewielkie uszkodzenia w wyniku poprzedniego kontaktu z Magnussenem.

Werdykt: Było blisko granicy możliwości Williamsa.

Ja zacząłem: Siódmy Skończyłem: VI

Russell przez cały weekend czuł się lepiej w twardym Mercedesie niż Hamilton, chociaż nie w pełni wykorzystał kwalifikacje po tym, jak tylny wyjazd na zakręcie nr 10 na jego ostatnim okrążeniu w Q3 spowodował, że dobiegł do drugiej rundy. Był jednak o pół dziesiątej szybszy od swojego kolegi z drużyny. Wyścig spędziłem za Alonso, zajmując siódme miejsce podczas pierwszego przejazdu, a następnie zmieniając pozycję na szóstą dzięki późnemu pit stopowi Norrisa.

READ  Spodziewaj się, że Raiders będą szukać ofert handlowych dla QB Dereka Carra poza sezonem

Werdykt: Kwalifikacje mogły być lepsze.

Ja zacząłem: Dziewiąty Skończyłem: 15

Tsunoda po raz kolejny stał na czele prawego obrońcy, bez problemu wyprzedził Ricciardo w kwalifikacjach i zapewnił sobie miejsce w Q3 dzięki zwycięstwu nie tylko nad nieprzygotowanym Pearmanem, ale także Hamiltonem, którzy obaj jeździli szybszymi samochodami. To był frustrujący wyścig, chociaż gdyby Magnussen nie wyprzedził go za nielegalne wyprzedzanie spowodowane wykolejeniem, historia byłaby zupełnie inna. Stracił także miejsce pod flagą z powodu niebezpiecznego startu z pit stopu.

Werdykt: Szybko, mimo że wyścig był mieszaniną dezorganizacji i pecha.

Ja zacząłem: VIII Skończyłem: Dziewiąty

Przez cały weekend występowała niestabilność tyłu i brak prędkości samochodu na szybkich zakrętach. Russell wyprzedził go w kwalifikacjach o 0,144 sekundy, zajmując ósme miejsce w pierwszym przejeździe, a następnie na początku wyścigu siedząc za samochodem bezpieczeństwa. To ostatecznie kosztowało Bermana miejsce, którego nie był w stanie zanegować, wyprzedząc Norrisa, który również zatrzymał się z opóźnieniem.

Werdykt: Drugi najlepszy Mercedes w trudnym weekendzie.

Ja zacząłem: Trzynasty Skończyłem: dwunasty

Tempo Magnussena na jednym okrążeniu wyglądało na znacznie lepsze niż w Bahrajnie, chociaż odmówiono mu szansy pokazania tego w Q2, kiedy nie udało mu się ukończyć okrążenia zewnętrznego i ustawić opony przed flagą w szachownicę z powodu złego pomiaru czasu w boksie. Jego wyścig był chaotyczny, zwłaszcza zderzenie z Albonem, ale podniósł się dzięki swoim genialnym, choć czasem mocnym ruchom na służbie kolegi z drużyny Hulkenberga, zdobywając dla Haasa bezcenny punkt.

Werdykt: Akcja tylnej straży podnosi jego ocenę.

Ja zacząłem: siedemnasty Skończyłem: Trzynasty

Choć Ocon mógł pozostawić trochę czasu na stole kwalifikacyjnym w drugiej połowie pierwszego sektora i przeprosić przez radio, opisał samochód jako mniej „spójny” niż wcześniej. Dotarł na skraj rywalizacji o punkty w tym przejeździe po tym, jak samochód bezpieczeństwa przed barierą Magnussena zepsuł to, chociaż brak tempa Alp zawsze będzie oznaczał, że nie będzie w stanie tego wykorzystać.

Werdykt: Walcz mocno w przegranej sprawie.

Ja zacząłem: czternasty Skończyłem: szesnaście

Ricciardo czuł, że w ten weekend zrobił krok do przodu, jeśli chodzi o tempo, i za swój deficyt 0,461 sekundy na rzecz Tsunody w Q2 winił swoje trudności w uzyskaniu większej kontroli, jakiej oczekiwał w miarę postępów w kwalifikacjach. Jego wyścig został skutecznie zrujnowany przez problemy z pit stopem samochodu bezpieczeństwa, które pozostawiły go jako ostatniego, kończąc wyścig dopiero przed duetem Saubera po tym, jak przejechali późne okrążenie po przegranej, gdy przekroczył krawężnik.

Werdykt: Spokojny weekend.

Ja zacząłem: osiemnaście Skończyłem: DNF

Aż do ostatniej rundy Q1 Gasly wydawał się wyprzedzać Ocona, ale zagadkowy brak przyczepności z tyłu na ostatnim okrążeniu kosztował go to, co uważał za szansę w Q2. Niestety nie miał okazji pokazać na co go stać w wyścigu, po tym jak na okrążeniu formującym wystąpił problem ze skrzynią biegów, co zmusiło go do wycofania się pod koniec pierwszego okrążenia.

READ  Anioły, Diamentowe Grzbiety, Czerwone i Tygrysy sprzeciwiają się podwyżce luksusowego MLB - The Athletic

Werdykt: Okoliczności, a nie wyniki, niszczą jego ranking.

Ja zacząłem: szesnaście Skończyłem: siedemnasty

Na papierze był to zły weekend dla Bottasa. Jednak wiązało się to z pewnym pechem, ponieważ na ostatnim okrążeniu kwalifikacyjnym musiał zwolnić pedał gazu z powodu ruchu ulicznego, marnując szansę, którą widział w Q2. Jego wyścig nie zakończył się sukcesem ze względu na niemożność wystartowania w C2 Pirillis z powodu słabej aktywacji opon Saubera, co oznacza, że ​​pozostał daleko w tyle za grupą z tyłu, nawet gdy był cofnięty, po czym ponownie zatrzymał się na miękkie opony.

Werdykt: Jest ciężko, ale nie tak źle, jak się wydawało.

Ja zacząłem: 20 Skończyłem: osiemnaście

Weekend Zhou zamienił się w katastrofę w trzecim treningu. Jak powiedział: „To była moja wina i zapłaciłem za to” i nadal płacił za wynikające z tego naprawy, co oznaczało, że nie był w stanie uzyskać czasu w kwalifikacjach pomimo późnego wyjścia z sesji. Zapłacił podwójnie za wypadek w wyścigu, ponieważ po naprawach pojawiły się problemy z chłodzeniem, co oznaczało, że musiał od startu podnosić się i schodzić. W tych okolicznościach jego tempo wyścigowe było imponujące, ale nie zostało nagrodzone stratą 25 sekund w pit stopie.

Werdykt: Przesunięcie w trzecim treningu niszczy jego ranking pomimo jazdy w wyścigu, która była lepsza, niż się wydawało.

Ja zacząłem: dziewiętnasty Skończyłem: czternasty

Czasami Sargent pokazywał mocne tempo w porównaniu do Albona. Problem polegał na tym, że on również cofnął się, odcinając się od ściany na swoim pierwszym ustalonym okrążeniu w 3. treningu, co kosztowało go sesję. Miał przyzwoity pierwszy kwartał swojego pierwszego roku, choć nie był wystarczająco szybki, aby znaleźć się w pierwszej piętnastce, a potem ciężka sesja przygotowawcza pozostawiła go bez kontroli, której oczekiwał, i nie mógł wystarczająco się poprawić. Jego wyścig był przyzwoity, chociaż gdy jego prędkość wzrosła, został w tyle za grupą prowadzoną przez Magnussena i miał większe problemy z jakością opon.

Werdykt: FP3 ulega awarii i zanika w drugiej misji przeciwko niemu.

Ja zacząłem: Dziesiąty Skończyłem: DNF

Stroll osiągnął szczyt w Q1, pokonując okrążenie, które okazało się najszybsze w kwalifikacjach, chociaż nie był w stanie powtórzyć tego wyniku w Q3. Podał, że pod koniec okrążenia zabrakło mu energii elektrycznej, co pozostawiło go na dziesiątym miejscu. Na początku miał poważne problemy z szybkością i wypadł z czołowej ósemki, po czym uderzył w wewnętrzną ścianę i doznał obrażeń, które wbiły go w ścianę i wykluczył z wyścigu.

Werdykt: Weekend, o którym warto zapomnieć.