Napisane przez Ananyę Maryam Rajesh i Jessicę DiNapoli
(Reuters) – Procter & Gamble Co podniosła prognozę rocznych zysków ze względu na niższe koszty towarów, a konsumenci, szczególnie w Stanach Zjednoczonych i Europie, w dalszym ciągu kupują drogie detergenty i płyny do naczyń Tide.
Chociaż sprzedaż netto P&G w trzecim kwartale była niższa od oczekiwań analityków, spółce udało się poprawić swoje zyski w oparciu o korzyści wynikające z niższych cen surowców ze szczytowych poziomów obserwowanych podczas pandemii.
Wolumen obrotu na największym rynku, czyli w Stanach Zjednoczonych, wzrósł o około 3%, powiedział w rozmowie telefonicznej Andre Scholten, dyrektor finansowy. Powiedział, że konsumenci nie przechodzą z produktów P&G na produkty niemarkowe.
„Konsument nie ustępuje” – dodał Schulten.
Jednak świadomi kosztów konsumenci zwracają się w stronę produktów opartych na wartości, powiedział Don Nesbitt, starszy menedżer portfela w firmie ZCM, inwestora P&G.
Silna dynamika sprzedaży firmy P&G w Stanach Zjednoczonych i Europie została przyćmiona niższą sprzedażą jej wysokiej klasy linii produktów do pielęgnacji skóry SK-II, bestsellera w Chinach, ze względu na słabe wydatki konsumenckie, w połączeniu z rezygnacją klientów z tej usługi ze względów środowiskowych.
Scholten powiedział, że firma „osiągnęła dno trendu” w Chinach dzięki SK-II, który kosztuje około 100 dolarów za butelkę. Sprzedaż produktu w trzecim kwartale spadła o około 30% w Wielkich Chinach.
P&G spodziewa się obecnie uzyskać około 900 mln dolarów korzyści po opodatkowaniu w wyniku korzystnych kosztów surowców w roku finansowym 2024, który kończy się w czerwcu, w porównaniu z poprzednią prognozą wynoszącą 800 mln dolarów.
Gigant dóbr konsumpcyjnych spodziewa się, że podstawowy zysk na akcję wzrośnie w tym roku finansowym od 10% do 11%, czyli więcej niż poprzednia prognoza wzrostu wynosząca od 8% do 9%.
Po wyłączeniu pozycji zysk spółki P&G wyniósł 1,52 dolara na akcję, przewyższając szacunki wynoszące 1,41 dolara na akcję.
Sprzedaż netto w trzecim kwartale wzrosła do 20,20 miliarda dolarów z 20,07 miliarda dolarów rok temu, ale według danych LSEG była niższa od średniej prognozy analityków wynoszącej 20,41 miliarda dolarów.
Akcje spółki spadły we wczesnych notowaniach o około 2%.
„Sprzedaż była błędna, ale lepsze prognozy spotkały się ze sceptycyzmem” – powiedział Brian Jacobsen, główny ekonomista w Annex Wealth Management. „Być może pokładają duże nadzieje w możliwości zwiększenia wolumenów w środowisku, w którym trudno jest podnieść ceny”. , która jest właścicielem udziałów w P&G.
Dodał: „Poleganie na słabnącym wietrze wydaje się zwycięstwem nadziei nad rzeczywistością”.
W rozmowie telefonicznej po ogłoszeniu wyników Scholten powiedział również, że tendencje wolumenowe w niektórych krajach, takich jak Egipt, Arabia Saudyjska, Turcja, Indonezja i Malezja, pozostają słabe od początku rosnących napięć na Bliskim Wschodzie.
Obecnie uwaga skupia się również na zdolności firmy do zwiększania ogólnych wolumenów w miarę zmniejszania się korzyści wynikających z wyższych cen w stosunku do wzrostu sprzedaży.
Procter & Gamble odnotowała niezmienny ogólny wolumen w trzecim kwartale, podczas gdy średnie ceny we wszystkich kategoriach produktów wzrosły o 3%.
Scholten dodał, że P&G nie podnosi już dalej cen i że wolumeny rosną sekwencyjnie, „co jest dokładnie tym, co chcemy zobaczyć”.
(Reportaż: Ananya Maryam Rajesh z Bengaluru; redakcja: Shinjini Ganguly, Louise Heavens i Jonathan Oatis)
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii