Związek zawodowy United Auto Workers osiągnął w piątek w ciągu 11 godzin porozumienie z firmą Daimler Trucks z Karoliny Północnej, które zapewnia pracownikom 25-procentową podwyżkę w ciągu najbliższych czterech lat i zapobiega strajkowi, który rozpocząłby się w sobotę.
Związek oświadczył, że jest gotowy się wycofać, jeśli nie będzie mógł uzgodnić nowego kontraktu obejmującego 7300 pracowników Daimlera. Poprzedni kontrakt wygasł w piątek. Niemiecka firma posiada cztery fabryki w Karolinie Północnej, gdzie produkuje ciężarówki Freightliner i Western Star oraz autobusy Thomasbuilt. Związek reprezentuje także pracowników centrów dystrybucji części w Atlancie i Memphis.
Porozumienie, które obejmuje podział zysków, automatyczne podwyżki kosztów utrzymania i równą płacę wśród pracowników fabryk w Północnej Karolinie, stanowi zwycięstwo związku United Workers, który próbuje rozszerzyć swoją władzę w południowych stanach, gdzie związki zawodowe od dawna są słabe .
„Kiedy zbliżał się termin, firma nagle była gotowa do rozmów” – powiedział pod koniec piątku prezes UAW Sean Fine, ogłaszając porozumienie, które zapewni pracownikom podwyżki o co najmniej 16 procent w pierwszym roku po ratyfikacji umowy. .
Daimler Trucks wyraził w oświadczeniu nadzieję, że członkowie UAW zatwierdzą wstępne umowy „dla obopólnej korzyści wszystkich stron”.
Wycofanie się mogło mieć krajowe reperkusje polityczne. Karolina Północna to stan, na którym toczy się polityczna bitwa z gubernatorem Demokratów, ale prezydent Biden o włos stracił ten stan w 2020 r. Biden zasygnalizował, że może zdecydowanie interweniować, aby wesprzeć pracowników Daimlera, co mogłoby postawić go w sprzeczności z bardziej wspierającymi urzędnikami w stanie. – Demokratyczni biznesmeni na kilka miesięcy przed dniem wyborów.
UAW odniósł sukcesy na południu. Odniosła wielkie zwycięstwo w tym miesiącu, kiedy pracownicy fabryki Volkswagena w Chattanooga w stanie Tennessee głosowali za reprezentacją przez związek. W połowie maja pracownicy fabryki Mercedes-Benz w Alabamie będą głosować nad możliwością utworzenia związku zawodowego.
Pracownicy Daimler Truck, który w 2021 r. wydzielił się z Mercedes-Benz, są reprezentowani przez UAW od kilkudziesięciu lat. Związek przyjął bardziej zdecydowane stanowisko po uzyskaniu największych od dziesięcioleci podwyżek płac dla pracowników Ford Motor Company, General Motors i Stellantis, właściciela Jeepa, Chryslera i Ram, po strajkach w tych trzech firmach w zeszłym roku.
Zyski pracowników Daimlera mogą nadać impet dążeniom UAW do organizowania amerykańskich fabryk samochodów, w tym takich firm jak Toyota i Tesla.
Pracownicy w Północnej Karolinie twierdzili, że z trudem wiążą koniec z końcem, podczas gdy Daimler osiągał ogromne zyski. Firma ze Stuttgartu odnotowała w ubiegłym roku zysk netto w wysokości 4 miliardów euro, czyli 4,25 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 44 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Ponad połowę zysków wygenerowała sprzedaż do Stanów Zjednoczonych, Kanady i Meksyku.
Związek zwraca uwagę, że firma Thomas Building, której żółte autobusy szkolne są dobrze znane, skorzystała z wielomilionowych dotacji federalnych na autobusy elektryczne. Pracownicy Thomas Building zarabiają mniej niż ich odpowiednicy w innych fabrykach, ale umowa zapewni im podwyżki, aby zrekompensować deficyt.
„Pracownicy produkujący ciężarówki i pracownicy produkujący autobusy otrzymają taką samą płacę za taką samą pracę” – powiedział Fine.
Umowa zawiera także postanowienia mające na celu zachowanie miejsc pracy w Karolinie Północnej. Pracownicy poszukiwali większego bezpieczeństwa zatrudnienia po tym, jak firma przeniosła część produkcji do Meksyku.
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii