3 maja, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Polska powinna inwestować w regionalne lotniska, a nie w węzły przesiadkowe – uważa Ryanair

Polska powinna inwestować w regionalne lotniska, a nie w węzły przesiadkowe – uważa Ryanair

Autor: Alan Charlish

WARSZAWA (Reuters) – Polska powinna porzucić plany wydania miliardów na główny przesiadkowy port lotniczy w centrum kraju i zamiast tego wydać część tych pieniędzy na ulepszenie regionalnych portów lotniczych, stwierdził dyrektor naczelny Ryanair w obliczu niepewności co do przyszłości projektu.

Nowy rząd dokonuje przeglądu planów budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK), który zacznie działać w 2028 roku i obsłuży 40 mln pasażerów rocznie.

Budowa jeszcze się nie rozpoczęła, a projekt spotkał się z krytyką ze względu na jego koszt i skalę.

Jej zwolennicy twierdzą jednak, że budowa dużego lotniska z połączeniami kolei dużych prędkości na terenie całego kraju dałaby Polsce znaczący impuls gospodarczy.

„Chcę powiedzieć, że należy wykorzystać część budżetu CPK, aby pomóc lokalnym regionalnym portom lotniczym w rozwoju i pomóc im w rozwoju, a gospodarka w dalszym ciągu prosperuje” – powiedział w wywiadzie agencji Reuters Jason McGuinness, dyrektor handlowy Ryanair.

Inwestycje w regionalne porty lotnicze będą pozytywne dla Ryanaira, ponieważ w ciągu następnej dekady będzie chciał podwoić swoją działalność na szybko rozwijającym się polskim rynku i rozwijać się w Europie Wschodniej.

McGuinness przemawiał podczas wizyty w Polsce, aby omówić przeniesienie lotów z warszawskiego lotniska Modlin do innych miejsc w Polsce.

Ryanair twierdzi, że nie ma innego wyjścia, jak jeszcze bardziej ograniczyć tam swoją działalność ze względu na nieporozumienia z zarządem Modlina w sprawie rozbudowy lotniska i niezadowalającą współpracę.

Port Lotniczy Modlin nie odpowiedział na e-mailową prośbę o komentarz.

„Nie jest to jeszcze dobrze zdefiniowane, ale z pewnością obserwujemy kilkunastoletni (procentowy) spadek przepustowości w Modlinie między latem 2024 r. a latem 2023 r.” – powiedział McGuinness.

„Mamy nadzieję, że z Modlina będzie więcej lotów i spotkamy się z naszymi rozważnymi partnerami lotniskowymi… (ponieważ) jeśli będziemy latać z Modlina, to chcemy zatrzymać te samoloty w Polsce”.

READ  Aramco idzie za Rosją w sprawie umowy naftowej w Polsce Aktualności OPEC

(Raport: Alan Charlish; redakcja: Mark Potter)