3 listopada, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Piloci Batik Air: Władze Indonezji podały, że samolot zboczył z toru lotu po tym, jak obaj piloci zasnęli

Shaider Mohieldin/AFP/Getty Images

Samolot pasażerski Batik Air na międzynarodowym lotnisku Sultan Iskandar Muda w Indonezji w 2022 r.



CNN

Indonezyjskie Ministerstwo Transportu wszczęło dochodzenie po tym, jak dwóch pilotów Batik Air zasnęło podczas niedawnego lotu – podaje państwowa agencja informacyjna Antara, cytując dyrektora generalnego lotnictwa cywilnego M. Christi Indaha Murniego.

Według wstępnego raportu opublikowanego w sobotę przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Transportu (KNKT), pilot i drugi pilot zasnęli jednocześnie na 28 minut podczas lotu z Kendari w prowincji południowo-wschodni Sulawesi do stolicy Dżakarty, 25 stycznia, powodując błędy nawigacyjne. Ponieważ „samolot nie leciał właściwym torem lotu”.

Ze wstępnego raportu KNKT wynika, że ​​nikt na pokładzie – w tym 153 pasażerów i cztery stewardesy – nie odniósł obrażeń podczas lotu, a samolot nie doznał żadnych uszkodzeń.

Według Antary i wstępnego raportu lot BTK6723 trwał dwie godziny i 35 minut i zakończył się sukcesem w Dżakarcie.

CNN skontaktowało się z Batik Air.

Z raportu wynika, że ​​wcześniej tego samego dnia zastępca dowódcy powiedział swojemu drugiemu pilotowi, że nie zapewnia mu „odpowiedniego odpoczynku”.

Podczas lotu przed wypadkiem drugi mężczyzna mógł spać „około 30 minut”. Po tym jak samolot opuścił Kendari i osiągnął wysokość przelotową, pilot również poprosił o pozwolenie na odpoczynek, a drugi mężczyzna przejął kontrolę nad samolotem. Z raportu wynika, że ​​po około 90 minutach lotu zastępca dowódcy „nieumyślnie zasnął”.

Dodała, że ​​12 minut po ostatniej nagranej transmisji przez drugiego pilota centrum kontroli obszaru w Dżakarcie próbowało dotrzeć do samolotu, ale piloci nie otrzymali żadnej reakcji. Około 28 minut po ostatniej nagranej transmisji pilot obudził się i zdał sobie sprawę, że samolot nie znajdował się na właściwym torze lotu. Dodała, że ​​w tym momencie drugi dowódca został obudzony i odpowiedział ACC.

Ze wstępnego raportu wynikało, że pilot samolotu powiedział ACC, że podczas lotu napotkał „problem z komunikacją radiową”, który został rozwiązany.

W raporcie nie podano nazwisk pilotów, ale zidentyfikowano pilota samolotu jako 32-letniego Indonezyjczyka, a zastępcę dowódcy – 28-letniego Indonezyjczyka. Zastępca dowódcy miał miesięczne bliźnięta i „musiał kilka razy wstawać, aby pomóc żonie przy dzieciach” – czytamy w raporcie.

„Przeprowadzimy dochodzenie i przegląd operacji nocnych lotów w Indonezji pod kątem zarządzania ryzykiem zmęczenia dla Batik Air i innych operatorów lotniczych” – oznajmił Murni w oświadczeniu, według Antary.

Dodała, że ​​załoga lotu BTK6723 również została uziemiona zgodnie ze standardowymi procedurami operacyjnymi do czasu dalszego dochodzenia.

Oznajmiła również, że agencja wyśle ​​wyznaczonego inspektora ds. rozwiązanych kwestii bezpieczeństwa (RSI), aby zbadał przyczynę wypadku i zalecił operatorom lotniczym i przełożonym środki łagodzące, podała Antara.