Zaledwie kilka godzin po wycieku zdjęć przedstawiających nadchodzącą aktualizację Tesli Model 3 o kryptonimie „Project Highland” Tesla oficjalnie ujawniła długo oczekiwany lifting w Europie.
Aktualizacja obejmuje „ulepszoną” konstrukcję przodu i zmiany wewnętrzne, takie jak większa powierzchnia ekranu (w tym nowy ekran tylny) i zwiększony zasięg. Tesla twierdzi, że aktualizacja zastępuje ponad połowę części w samochodzie, chociaż nie jesteśmy do końca pewni, jak zmierzyć ten wskaźnik.
Oczywiście najbardziej uderzającą zmianą jest nowy projekt, który zachowuje ten sam wygląd, co obecny Model 3, ale zmienia przód, aby wyglądał bardziej elegancko, eliminując nieco bulwiaste wybrzuszenie z przodu obecnego Modelu 3.
Widzieliśmy ten przód na obrazie, który wyciekł w kwietniu i wygląda na to, że przez cały czas był prawdziwy. Teraz mamy realne zdjęcia Tesli, dzięki czemu możecie zobaczyć zmiany w pełnej krasie.
Te zdjęcia przedstawiają nowy kolor „Ultra Red”, który zastępuje obecną czerwoną powłokę wielowarstwową. Ale ten kolor może być dostępny tylko w Europie i będziemy musieli poczekać na więcej słów od Tesli na temat tego koloru.
Reflektory również stały się węższe i bardziej agresywne, zgodnie z ogólnymi zmianami, które nadały przodowi bardziej elegancki wygląd.
Tesla twierdzi, że zaktualizowany Model 3 będzie miał większy zasięg, wynoszący 544 mil WLTP dla wersji SR RWD i 421 mil WLTP dla LR, oba z 18-calowymi kołami pneumatycznymi. Liczby te oznaczają poprawę o 11–12% w porównaniu z obecnymi ocenami WLTP Modelu 3.
Należy jednak pamiętać, że są to wartości WLTP, więc w momencie ich publikacji są większe niż wartości amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska (EPA). Jeśli spodziewamy się podobnej poprawy o 11–12%, zasięg EPA będzie wynosić około 300 mil w przypadku modelu SR i około 370 mil w przypadku modelu LR.
Ten zwiększony zasięg wynika w dużej mierze z ulepszeń aerodynamiki i mniej wybrzuszonego przodu, który skuteczniej kieruje powietrze wokół samochodu. Dało to CD wynoszący 0,219, najniższy jak dotąd Tesli (spadek z 0,225 w obecnym Modelu 3), co samo w sobie poprawia zasięg o 5-8%.
Kolejnym ulepszeniem są nowe wstawki kołpaków, które stanowią kompromis pomiędzy pragnieniami konsumentów dotyczącymi większych kół i większego zasięgu. Aerodynamiczne wkładki do kół mogą znacznie zwiększyć zasięg, ale wielu uważa, że koła wyglądają lepiej bez osłon (osobiście się z tym nie zgadzam, ale co tam pływa twoją łódką).
Istnieje również duża lista zmian wewnętrznych:
- Nowy 8-calowy tylny ekran dotykowy umożliwia pasażerom tylnych siedzeń kontrolowanie zmian klimatu i rozrywki
- Usunięte dźwignie na kolumnie kierownicy, jak w S i
- Wentylowane przednie siedzenia, którymi można sterować z zewnątrz samochodu za pośrednictwem aplikacji na telefon Tesla oraz podgrzewać lub chłodzić przed wejściem do samochodu
- Wygodniejsze tylne siedzenia (teraz perforowane, ale nie tak wentylowane jak przednie siedzenia)
- System dźwiękowy został zwiększony do 17 głośników (z 14)
- Poprawiona wydajność mikrofonu Bluetooth
- Ulepszone Wi-Fi i Bluetooth, aby lepiej łączyć się z routerami i przełącznikami telefonicznymi
- Cichsze wnętrze niż w oryginalnym Modelu 3 dzięki kilku zmianom w aerodynamice i materiałach
- Konfigurowalne oświetlenie wnętrza
- Bagażnik jest większy, aż do 594 litrów w stosunku do 561
Zmiany są Teraz dostępne na europejskich stronach internetowych Tesligdzie można już zamówić zaktualizowany Model 3.
Dostawy rozpoczną się w październiku (zaraz po zakończeniu bezczelnego planu Tesli w zakresie przekładni FSD) na rynki z kierownicą po lewej stronie w Europie i na Bliskim Wschodzie. Tesla nie ogłosiła jeszcze, kiedy rozpoczną się dostawy do Ameryki Północnej (lub na rynki RHD, takie jak Wielka Brytania). Nie mamy jeszcze cen dla Ameryki Północnej, ale na przykład w Norwegii wersja SR ma tę samą cenę bazową co poprzednio, a wersja LR jest o 10 000 NOK (około 941 USD) droższa. Na razie nie ogłoszono wyczynowej wersji Highland.
Weź elektryczny
Oczekiwaliśmy tej aktualizacji od dawna, ale teraz, kiedy ją widzieliśmy, jest ona znacznie bardziej wszechstronna, niż kiedykolwiek sobie wyobrażaliśmy.
Zmiany w przodzie zostały dobrze udokumentowane, ale gruntowny remont wnętrza wymagał znacznie więcej, niż sądziliśmy.
Większość zmian mi się osobiście podoba, jednak fanem nowej kierownicy nie jestem. Chociaż nie próbowałem tego konkretnego koła, „sprzężone” koło w Modelu S nie było przyjemne w użyciu. Jestem pewien, że po przyzwyczajeniu się wszystko będzie w porządku, ale dźwignie kierunkowskazów są tak wygodne i znajome, że nie lubię przesiadać się na przyciski.
To samo dotyczy korzystania z ekranu do wybierania biegu, co wydaje się tandetne – choć nie jest używane tak często jak kierunkowskazy, więc nie jest to dla mnie osobiście obraźliwe.
I żebyście nie pomyśleli, że jestem po prostu dziwakiem, pamiętajcie, że w naszej oryginalnej recenzji Modelu 3 mówiłem o prawie wszystkim na temat tego samochodu, łącznie ze zmianami, które wielu uznało za dziwne. Był i pozostaje pojazdem wyjątkowym, a zmiany wysokości zazwyczaj tego nie zmieniają.
Będziemy musieli poczekać i zobaczyć, czy zmiana 50% części w samochodzie spowoduje kilka usterek tu i ówdzie we wczesnych modelach, ale Tesla znacznie poprawiła się w produkcji od początków, więc miejmy nadzieję, że tak się nie stanie być zbyt źle. Nawet mój wczesny Model 3 (VIN ~2500) był w większości bezproblemowy (z wyjątkiem problemu ze śmierdzącą klimatyzacją – okaże się, czy Tesla w końcu rozwiąże ten problem w Highland, ale mamy nadzieję, że tak).
Co sądzisz o nowej aktualizacji Project Highland Model 3? Daj nam znać w komentarzach poniżej.
FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich, aby zarabiać. więcej.
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii