Chociaż Ford (Francja) pozostaje zaangażowany w działalność związaną z pojazdami elektrycznymi pomimo spowolnienia popytu, jakie trendy cenowe pojawią się w segmencie pojazdów elektrycznych na amerykańskim rynku samochodowym?
Analityk wykonawczy Cox Automotive Michelle Krebs i Tom Narayan, starszy analityk akcji w RBC Capital Markets – Global Autos, komentują, w jaki sposób ceny i brak infrastruktury do ładowania zniechęcają amerykańskich nabywców samochodów do zakupu pojazdu elektrycznego.
Krebs wyjaśnia, że obniżki stóp procentowych „z pewnością byłyby bardzo pomocne. Wysokie stopy procentowe wypchnęły wiele osób z rynku i spowodowały, że miesięczne płatności osiągnęły bardzo wysoki poziom”.
Aby uzyskać więcej informacji ekspertów i najnowsze działania rynkowe, kliknij tutaj i obejrzyj cały odcinek Yahoo Finance Live.
Nota wydawcy: Ten artykuł został napisany przez Luke’a Carberry’ego Maughana.
Wersja wideo
Sina Smith: Michelle, wyraźnie widzieliśmy rozwój wojen cenowych. Było to wyzwanie i przeszkoda dla wielu producentów samochodów. Biorąc pod uwagę, Michelle, to, co usłyszeliśmy wczoraj wieczorem od Jima Farleya, a także fakt, że Ford wydaje się teraz skupiać na tym tańszym pojeździe elektrycznym, czy sądzisz, że będziemy świadkami kontynuacji tych wojen cenowych, biorąc pod uwagę fakt, że konsumenci nadal znajdują się pod dużą presją?
Michelle Krebs: zdecydowanie. Zwłaszcza w sektorze samochodów elektrycznych. Mamy dwa razy więcej pojazdów elektrycznych niż zwykłych pojazdów zasilanych gazem lub quadów. Oznacza to, że będzie więcej zachęt, będzie więcej rabatów i będzie więcej obniżek cen. Zatem przez najbliższy rok lub dwa będzie to bardzo silny biznes.
Brad Smith: Mając to na uwadze, co konsumenci powinni zobaczyć na podstawie tego, co słyszysz od strony Cox Automotive na temat szerszej infrastruktury pojazdów elektrycznych, aby mogli czuć się komfortowo, kupując je i osiągając niektóre z celów, o których właśnie mówił Tom, że producenci samochodów wyruszyliśmy?
Michelle Krebs: Cóż, przede wszystkim cena. To zawsze była główna przeszkoda w przyjęciu pojazdów elektrycznych, zwłaszcza w obliczu coraz większej liczby nabywców głównego nurtu. Jak dotąd wielu nabywców samochodów elektrycznych było bardzo bogatych. Prawdopodobnie mają w domu kilka pojazdów. Ale teraz wkraczamy w samo serce rynku i sprzedaż będzie trudniejsza.
Więc cena jest taka sama. Ale infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych wymaga większej rozbudowy, ale też trzeba ją utrzymać, bo właśnie widzieliśmy horrory – jedna wydarzyła się w Chicago podczas burzy ludzi czekających na ładowarki. Podjeżdżają do jednego i to nie działa. Dlatego też nad tym musimy popracować.
Brad Smith: Na koniec, bardzo chcielibyśmy uzyskać od Was obu odpowiedź w tej kwestii, gdy pomyślicie o środowisku stóp procentowych i jego powiązaniu z nastrojami konsumentów, zwłaszcza w zakresie finansowania dużych zakupów, takich jak samochody, jeśli zobaczymy te obniżki i tempo cięć, których niektórzy konsumenci i ekonomiści mogą się spodziewać w tym roku, co to będzie oznaczać, jeśli chodzi o moment przełamania tamy dla osób powracających, aby dokonać zakupów na rynku samochodowym? Michelle, najpierw pójdę do ciebie. A potem, Tom, chciałbym poznać twoje przemyślenia.
Michelle Krebs: Na pewno będzie to duża pomoc. Jak wiadomo, wysokie stopy procentowe wypchnęły wiele osób z rynku, a miesięczna rata była tak wysoka, że niektórzy odeszli. Byłaby to zatem ogromna korzyść.
Powiedziałbym, że czynnikiem numer jeden dla nastrojów konsumentów są ceny benzyny. Jeśli przyjrzysz się cenom benzyny, przekonasz się, że nastroje konsumentów zmierzają w tym kierunku. Ale stopy procentowe nie są daleko w tyle.
Brad Smith: Słuszna uwaga. Tomek?
Tom Narayan: Tak, całkowicie się z tym zgadzam. Środowisko stóp procentowych jest tym, o czym Elon wspomina podczas każdej rozmowy telefonicznej dotyczącej wyników finansowych, prawda? To całkowicie wpływa na przystępność cenową. Zauważyliśmy jednak, że ceny osiągnęły najwyższy poziom w historii.
Zatem problemem byłoby, gdyby kwestionowana była przystępność cenowa, wiesz, jeśli ceny spadną, będzie to prawdziwy problem dla tych producentów OEM. Jeśli więc stopy procentowe spadną, a przystępność cenowa zostanie utrzymana, mogą mieć kolejny rekordowy rok zysków. Dlatego ma to podobne znaczenie.
Jest to również ważne dla historii pojazdów elektrycznych, o czym mówiliśmy wcześniej. Myślę, że ceny, zaraz po infrastrukturze ładowania, są najważniejszym problemem, jaki ludzie mają w przypadku pojazdów elektrycznych. Te ceny muszą spaść.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii