Mark Zuckerberg, dyrektor generalny Meta, chce, aby jego pracownicy nazywali siebie nawzajem „metamatami” — a nowy pseudonim wzbudza powszechne drwiny, zarówno w firmie, jak i poza nią.
„Metamates” zastąpią „Facebookers” po tym, jak właściciel Facebooka, Instagrama i WhatsApp z Doliny Krzemowej zmienił nazwę na Meta zeszłej jesieni, podkreślając, że koncentruje się na budowaniu metaverse.
„Nadszedł czas, aby zaktualizować nasze wartości i nasz kulturowy system operacyjny” – napisał Zuckerberg na swojej stronie na Facebooku po ogłoszeniu zmiany podczas wtorkowego spotkania pracowników całej firmy.
Ale komentatorzy na Twitterze powiedzieli, że nowy pseudonim wygląda jak aplikacja randkowa z Metaverse. Inni sarkastycznie mówili, że przypominało to szkołę podstawową.
Jeden z użytkowników Twittera napisał: „Zgłoś metamates do Metatorium for Metameeting”.
„Metamaty? Bardziej jak przerzuty” – powiedział inny użytkownik w mediach społecznościowych.
Jeden z użytkowników Twittera żartował, że jedzą „lunch z Mitamati”.
Andrew Bosworth, dyrektor ds. technologii w dziale Meta Facebooka, napisał na Twitterze, że „Metamates” to „odniesienie do żeglarskiej frazy, której Instagram używa od jakiegoś czasu”.
Przytoczono jednego pracownika w wewnętrznej rozmowie firmowej New York Times Napisał: „Czy to oznacza, że jesteśmy na tonącym statku?”
Zuckerberg ujawnił nowy pseudonim podczas wtorkowego spotkania w siedzibie głównej Meta Park Menlo w Kalifornii.
„Chodzi o nasze poczucie odpowiedzialności za nasz wspólny sukces i za siebie nawzajem jako członków zespołu. Chodzi o dbanie o naszą firmę i siebie nawzajem.”
Zwrot Zuckerberga z firmy zajmującej się mediami społecznościowymi do firmy skoncentrowanej na metawszechświecie nie obszedł się bez czkawek.
Firma straciła na wycenie 200 miliardów dolarów Na początku tego miesiąca ujawniono, że stracił użytkowników, aby rywalizować z TikTok.
Facebook Reality Labs, ramię firmy, które kieruje procesem w metawersie, W kwartale stracił 3,3 miliarda dolarów, mimo że osiągnął 877 milionów dolarów przychodu.
Strata to zaledwie spadek w porównaniu z 33,67 miliardami dolarów, które firma przyniosła w ostatnim kwartale dzięki kierowanym reklamom w swojej sieci społecznościowej.
Akcje Meta Platforms spadły o nieco ponad 2% we wczesnych godzinach porannych na Wall Street w środę.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii