Gorący i wilgotny dzień w Paryżu nie poprawił nastroju na poniedziałkowym pokazie lotniczym w Paryżu. Przedstawiciele branży lotniczej zebrali się po raz pierwszy od czterech lat, aby zaprezentować najnowsze produkty i technologie oraz wytyczyć kurs dla branży lotniczej.
Po raz pierwszy od 2019 r. na lotnisku Paryż – Le Bourget (LBG) panowała radość (pandemia koronawirusa odwołała edycję biennale w 2021 r.) Jednak to cichy nurt nadaje ton całemu dniu.
Pomimo ogólnego jasnego punktu widzenia, jakim cieszy się obecnie lotnictwo komercyjne i jego klienci z branży lotniczej, spodziewano się, że zostanie ogłoszonych niewiele nowych rzeczy. Większość tego, co było pokazane w poprzednich programach, została wprowadzona.
Zamiast tego dzisiejszy dzień wydawał się podstawowym ćwiczeniem, resetem – a nawet szansą na złapanie zbiorowego oddechu – podczas gdy branża orientuje się, w którym kierunku iść.
Irytująca, ale niepewna radość z ponownego otwarcia raczkującego na świecie, które wspierało Dubai Airshow pod koniec 2021 r., a pierwsze europejskie show, które powróciło, Farnborough, niecały rok temu, wzbudziło duże oczekiwania i rozległe pokazy. Wczesne godziny w Paryżu wydawały się celowym wysiłkiem, żeby się zameldować, rozejrzeć i zobaczyć, jak się sprawy mają.
Chcesz więcej informacji o liniach lotniczych? Zarejestruj się, aby otrzymywać co dwa tygodnie bezpłatny biuletyn lotniczy TPG.
Oczywiście na największej imprezie lotniczej na świecie wciąż było wiele do zobaczenia, usłyszenia i odkrycia, a cichsze niebo nie przeszkodziło producentowi samolotów w podpisaniu rekordowej umowy. On ona On jest W końcu pokaz lotniczy.
Airbus podpisał umowę z indyjskimi liniami lotniczymi Indigo na zakup 500 samolotów z rodziny A320 – największy zakup pojedynczego samolotu w blisko 120-letniej historii lotnictwa komercyjnego. Transakcja nie była zaskoczeniem, ponieważ Reuters po raz pierwszy poinformował na początku tego miesiąca, że jest bliska zamknięcia. Przekroczyło to jednak ostatnie zamówienie Air India na 470 samolotów (co samo w sobie było rekordem w tamtym czasie) i zwieńczyło pomyślny pierwszy dzień Airbusa.
Europejski producent samolotów poinformował również, że saudyjski tani przewoźnik Flynas potwierdził 30 opcji na A320neo, a Air Mauritius zamówił trzy szerokokadłubowe A340.
Dla porównania, był to spokojny dzień dla Boeinga, w którym nie ogłoszono żadnych zamówień. Jednak firma wcześniej powiedziała, że spodziewa się spokojniejszego pokazu w tym roku, po ogłoszeniu kilku dużych zamówień w ciągu ostatnich sześciu miesięcy.
Dzisiaj kanadyjski producent samolotów de Havilland Canada zrobił hałas, wprowadzając nowy typ superjumbo odrzutowca „Twin Otter”, DHC-6. Nowy samolot, Twin Otter Classic 300-G, jest lżejszą wersją o większej ładowności. Bliźniacze wydry można zobaczyć na trasach dojazdowych, przewożących gości z lotniska do kurortów na Malediwach, przewożących zapasy i ładunki do trudnych środowisk na całym świecie, wykonujących misje medyczne i nie tylko. DHC poinformowało, że do tej pory sprzedało do 45 nowych samolotów.
Za kulisami: Jak relacjonowano mój pierwszy pokaz lotniczy: Podsumowanie pokazu lotniczego w Dubaju
Pokazy lotnicze to rozległe wydarzenia, które zwykle obejmują całe lotnisko, choć mniejsze. Zawiera rampy i pasy startowe wypełnione wystawionymi samolotami, tymczasowo zbudowane „domki”, w których odbywają się spotkania dużych korporacji i linii lotniczych, galerie wypełnione cywilną i wojskową technologią lotniczą, przebłyski przyszłych projektów, które mogą zdefiniować branżę i wiele więcej. Dla wielu uczestników oferty to refleksja; Możliwość zobaczenia fajnych nowych rzeczy jest najnowsza.
W najbliższych dniach TPG przyniesie większą podaż. W tym roku na targach licznie zaprezentują się twórcy eVTOL, którzy ścigają się o miano pierwszej firmy „latających taksówek” na rynku. Spotkanie zaprezentuje również wszystko, od projektantów samolotów naddźwiękowych po silniki elektryczne i wodorowe oraz dostawców zrównoważonych paliw do silników odrzutowych, którzy chcą pomóc przekształcić branżę w bardziej ekologiczną przyszłość.
Jednak dzisiaj chodziło o to, by znaleźć się na pokazie, eksplorować niektóre samoloty, które rzadko widujemy w środku (bądźcie czujni!) i oczywiście oglądać pokazy lotnicze i sprawdzać nowe rzeczy na ziemi.
Mam słabość do akrobacji helikopterowych, więc oglądanie kilku dodatkowych nurkowań i nurkowań wcześniej tego dnia było zabawne. Oficjalny program lotów rozpoczyna się dopiero po południu.
Po raz pierwszy widzieliśmy również, jak Airbus latał A321XLR na pokazie lotniczym. Producent samolotów po raz pierwszy poleciał tym wariantem dalekiego zasięgu w zeszłym roku, ale nie w ramach oferty publicznej.
Myśliwiec Dassault Rafale przeszedł do kolejnego etapu. Chociaż nie przepadam za lotnictwem wojskowym, fajnie było zobaczyć, jak leci z samolotem Air France zbliżającym się do paryskiego lotniska Charles de Gaulle (CDG) w tle… i kilka akrobacji rozpoczętych w wilgoci.
Po powrocie na ziemię, dyrektor generalny Qatar Airways, Akbar Al Baker, zorganizował ceremonię dołączenia pierwszego Gulfstreama G700 do floty wykonawczej linii lotniczej.
Siedząc obok zmodyfikowanego Airbusa A319 będącego już częścią tej floty, ta dwójka stanowi wyjątkową parę. Wkrótce podamy więcej informacji o tych dwóch samolotach, ale oto zajawka:
Mówiąc o zapowiedziach, saudyjski start-up Riyadh Air – siostrzana linia lotnicza Saudi Arabian Airlines i należąca do państwowego funduszu majątkowego tego kraju – zaprezentował wyczarterowany 787-9 w nowych barwach. Rijad otrzymał swoje pierwsze samoloty dopiero w 2025 roku, ale była to okazja, aby linia lotnicza miała świetny start.
Opuściłem część popołudniowego pokazu lotów, ale wciąż miałem okazję zobaczyć dwa najnowsze samoloty Boeinga – 737 MAX 10 i 777-9, które wciąż przechodzą prace certyfikacyjne.
W końcu widziałem kilka świetnych przelotów FedEx ATR-72-600, akrobacyjnego Potez CM-170 Fouga i amerykańskiego F-35.
Bądź na bieżąco z pokazami lotniczymi w Paryżu i pamiętaj, aby śledzić TPG na Instagramie, aby uzyskać więcej informacji z Francji.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii