W 2017 ponownie wpadłem na scenę, Jarzmo: automatyczne To był przełomowy moment dla Yoko Taro. Chociaż reżyser ma reputację Drakengard Seria – w tym oryginał jarzmo Na PS3 i Xbox 360 — i Jego niezwykłe wywiadyAutomata to gra, która naprawdę umieszcza go i jego zespół na głównej mapie.
Pięć lat później gra trafiła na Switcha w postaci NieR: Automata koniec wydania YoRHa, Absolutnie wspaniały port dla prawdziwego nowoczesnego klasyka. Ale Dlaczego teraz, a nie rok temu, dwa lata, trzy lata temu? Dlaczego 2022 to dobry czas dla właścicieli Switcha, aby wskoczyć do Automaty i jaką magię techniczną musiał wykorzystać zespół marzeń Virtuos, aby zagrać w Action-RPG Square Enix i PlatinumGames na Switchu?
Rozmawialiśmy z Taro, wraz z producentem Yusuke Saito, kompozytorem Keiichi Okabe i Chi Qiang z Virtuos, aby uczcić sukces NieR: Automata, ubolewali nad brakiem 2B w Super Smash Bros.Dowiedz się, co sprawia, że ta gra jest tak popularna. Okazuje się, że nawet zespół tak naprawdę nie wie…
Nintendo Life: Od pierwszego wydania NieR: Automata minęło ponad pięć lat. Jak myślisz, dlaczego przez lata gra cieszyła się tak dużym zainteresowaniem?
Yoko Taro, reżyserka i scenarzystka: Możesz nie wierzyć w to wszystkim, ale prawdziwym powodem, dla którego NieR: Automata odnosi taki sukces, jest… PEŁNA MOŻLIWOŚĆ!!
Yusuke Saito, producent: Może to być intrygujący, tajemniczy świat pana Yoko lub charyzmatyczne postacie 2B i 9S Yoshidy Akihiko, dziwne melodie pana Okabe lub wspaniała gra akcji rzemieślników z Platinum Games.
Prawdziwym powodem, dla którego NieR: Automata odnosi taki sukces, jest… PEŁNA MOŻLIWOŚĆ!!
Ale myślę, że największym powodem było prawdopodobnie to, jak Automata połączyła wszystkie te różne elementy, aby zdobyć uznanie.
Keiichi Okabe, kompozytor: Myślę, że to możliwe, że rzeczy, które wyobraził sobie pan YOKO, i zdolność PlatinumGames do postrzegania i równoważenia tych rzeczy, dobrze się połączyły.
Potem była to chyba siła mojej muzyki. (Śmiać się)
Taro San Zapytałem Saito-san Jeśli chodzi o port Switcha w NieR: Automata podczas E3 2018. Jak się czujesz teraz, gdy w końcu to się opłaca po czterech latach?
Yoko: Jestem bardzo rozczarowany, że nie zdążyliśmy na czas do Smash Bros…
To debiut serii na konsoli Nintendo, więc co skłoniło cię do przejścia na Switcha?
Saito: Wynikało to z chęci zrobienia czegoś, aby uczcić naszą piątą rocznicę, a także z obejrzenia Astral Chain i myślenia, że możemy również wprowadzić Automatę na Nintendo Switch. Myślę, że udało nam się ukończyć grę z doskonałym poziomem wierności, więc chciałbym zobaczyć, jak wszyscy w nią grają!
Virtuos ma bardzo duże doświadczenie z portami Switch, jak oceniasz pracę z nimi, aby przenieść grę na konsolę?
Wygląda na to, że w branży gier nie ma już dla mnie miejsca na życie
Saito: Uważam, że są świetną firmą i podjęli wiele trudnych wyzwań w naszym imieniu, więc z przyjemnością ponownie z nimi będę pracował, jeśli tylko będziemy mieli okazję!
Biorąc pod uwagę szybką walkę RPG Automaty, czy trudno było zachować wszystkie różne efekty wizualne na ekranie dla portu Switch?
Shi Qiang, dyrektor studia artystycznego Virtuos: W rzeczywistości w niektórych miejscach było to bardzo trudne. To dlatego byliśmy tak skrupulatni w naszych przygotowaniach.
Zespół rozpoczął od szybkiego zlokalizowania wszystkich hotspotów, a następnie opracował wielokierunkowe śledzenie funkcji, aby je ulepszyć. W przypadku silnika i kodu dokonaliśmy kompleksowej optymalizacji procesora, GPU i shaderów. Wprowadziliśmy również znaczne ulepszenia w grafice, w tym wszystkie modele, oświetlenie, efekty specjalne, pieczątki i zasoby.
Po zakończeniu ogólnego procesu optymalizacji przeprowadziliśmy natychmiastowe sprawdzenie funkcjonalności w złożonych scenach. Na przykład w scenach walki z bossami jeszcze bardziej poprawiliśmy poziom szczegółowości modeli, tekstur i oświetlenia, włączając w to przebudowy efektów wizualnych na dużą skalę, aby dopasować je do technicznych możliwości przełącznika.
Czy po wprowadzeniu Voice of Cards na Switcha sukces serii wpłynął na Twoją decyzję o wprowadzeniu gry na konsole?
Saito: Osobiście byłbym bardziej niż szczęśliwy, widząc to odwrócone, ponieważ gracze Switch grają w Automaty i doświadczają świata YOKO Taro za jego pośrednictwem, a następnie kontynuują grę w Voice of Cards!
Czy sukces NieR: Automata zmienił twoje podejście do tworzenia gier?
Yoko: Mieliśmy dużo bardziej wydajny personel, więc niewiele było do zrobienia. Mam na myśli to, że czuję, że w branży gier nie ma już dla mnie miejsca, w którym mógłbym żyć.
Jeśli istnieje jeden ważny powód „Musisz uruchomić Automatę na Switchu z powodu XXX”, poinformuj o tym zespół marketingowy Square Enix?
Dlaczego nowicjusze w grze Automata powinni wybrać wersję gry na Switcha?
Yoko: Jeśli istnieje jeden ważny powód „Musisz uruchomić Automatę na Switchu z powodu XXX”, poinformuj o tym zespół marketingowy Square Enix? Myślę, że byliby szczęśliwi, gdyby się o tym dowiedzieli. Mogą nawet kupić ci piwo. Później…
Saito: Odpowiem na to jako gracz, nie jako producent. Z urzekającymi postaciami i światami stworzonymi przez YOKO Taro, piękną muzyką Okabe Keiichi i wspaniałym projektem postaci Yoshidy Akihiko, a także stworzonymi przez PlatinumGames, jednego z najlepszych twórców gier akcji na świecie, czy naprawdę jest jakiś powód, by nie grać w jego gra?
Ten wywiad został lekko zredagowany dla jasności.
Dziękujemy Yoko Taro, Yosuke Sait, Keiichi Okabe i Shi Quiang za poświęcenie czasu na rozmowę z nami o NieR: Automata The End of YoRHa Edition. Możesz pobrać grę już teraz na Switchu.
„Specjalista sieciowy. Odwieczny maniak zombie. Kawowy ninja. Przyjazny dla hipsterów analityk.”
More Stories
Premiera PlayStation 5 Pro planowana jest za kilka tygodni
Kuo: Aktualizacja pamięci RAM do 12 GB w przyszłym roku będzie ograniczona do iPhone’a 17 Pro Max
Firma zajmująca się sztuczną inteligencją Midjourney zapowiada produkt sprzętowy w nowej formie