2 maja, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Jak Burger King tak źle użył SpongeBoba Kanciastoportego

Jak Burger King tak źle użył SpongeBoba Kanciastoportego

Seksualizacja SpongeBoba w reklamie. Co mogłoby pójść źle?

SpongeBob SquarePants to jedna z najpopularniejszych postaci animowanych. Wyobraź sobie, że SpongeBob promuje Twój produkt. To jest dokładnie to, co Burger King próbował zrobić. Powiedzmy, że nie był to najszczęśliwszy pomysł.

Gigant fast foodów, Burger King, nie jest obcy w tworzeniu przyciągających uwagę reklam. W 2009 roku wywołali ogromne kontrowersje reklamą SpongeBob SquarePants.


W 2009 roku Burger King wypuścił reklamę ze SpongeBobem SquarePants, popularną postacią z kreskówek z Nickelodeon.

W reklamie dwie tancerki wraz z maskotką Burger King tańczą do parodii przeboju Sir-Mix-A-Lot „Baby Got Back”. Wszyscy tancerze mieli kwadratowe plecy, co było nawiązaniem do kwadratowej budowy ciała SpongeBoba, a maskotka powiedziała: „Lubię kwadratowy tyłek i nie mogę kłamać”.

Reklama natychmiast spotkała się z ostrymi reakcjami. Krytycy argumentowali, że miał on jawny charakter seksualny, zwłaszcza biorąc pod uwagę główną publiczność SpongeBoba: dzieci. Użycie w takim kontekście postaci kierowanej głównie do dzieci wywołało gorącą debatę.

Jednym z jej najostrzejszych krytyków była Kampania na rzecz Dzieciństwa wolnego od handlu. Nazwali reklamę niewłaściwie seksistowską i seksistowską.

Prezes organizacji, dr Susan Lane, wyraziła zaniepokojenie (jak donosi „The New York Times”) w związku z wykorzystywaniem ukochanej postaci, takiej jak SpongeBob, do promowania nie tylko niezdrowej żywności, ale także wizerunków kobiet uprzedmiotowionych i nadmiernie seksualizowanych.

Burger King odpowiedział, że reklama była w rzeczywistości przeznaczona dla osób dorosłych. Powiedzieli, że celem było udowodnienie, że dorośli również mogą się dobrze bawić, słuchając muzyki rap i znanych postaci z popkultury.

Pomimo ich obrony, reklama miała krótki żywot w telewizji. Jednak w dalszym ciągu rozpowszechniano go na platformach mediów społecznościowych, często wywołując nowe kontrowersje.

Co ciekawe, nie było to pierwsze spotkanie SpongeBoba z kontrowersjami. Przez lata serial spotkał się z różnymi krytykami, od oskarżeń o promowanie homoseksualizmu po twierdzenia, że ​​mieszał w umysłach młodych widzów.

READ  Jurnee Smollett nazywa Cook County „#FreeJussie” — termin

Reklama Burger King SpongeBob również nie była odosobnionym przypadkiem. Marka może pochwalić się historią sensacyjnych reklam. Na przykład jedna reklama obejmowała kampanię na Facebooku oferującą bezpłatne Whoppery tym, którzy usunęli dziesięciu swoich znajomych z Facebooka.

źródło: New York Times