23 listopada, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

„Haniebna”: niechlujna aktualizacja ToS rzekomo blokuje urządzenia Roku, dopóki użytkownicy się nie poddadzą

Zbliżenie / Obraz promocyjny dla Roku TV.

Klienci Roku grożą, że przestaną używać, a nawet wyrzucą swoje tanie telewizory i sprzęt do transmisji strumieniowej po tym, jak wydaje się, że firma blokuje urządzenia osobom, które nie przestrzegają niedawno zaktualizowanych warunków świadczenia usług (Warunki usługi).

W tym miesiącu użytkownicy Roku Fora wsparcia Nagle zgłosiłem wizję wiadomość Po włączeniu telewizora Roku lub urządzenia do transmisji strumieniowej pojawia się komunikat: „Wprowadziliśmy ważną aktualizację: zaktualizowaliśmy nasze warunki rozstrzygania sporów. Wybierz opcję „Zgadzam się”, aby wyrazić zgodę na te zaktualizowane warunki i nadal cieszyć się naszymi produktami i usługami . Naciśnij *, aby wyświetlić zaktualizowane warunki.” ” Następnie znajduje się duży przycisk z napisem „Zgadzam się”. W wyskakującym okienku nie ma możliwości wyrażenia zgody, a użytkownicy mogą korzystać ze swoich urządzeń tylko wtedy, gdy wyrażą na to zgodę.

Klienci zostawili strony ze skargami na forum Roku. Jeden z użytkowników wpisując „rickstanford” powiedział, że jest „zły!!!!”. I wyraziłem Zainteresowany wysłaniem do firmy sześciu zgłoszonych urządzeń Roku, ponieważ „Najwyraźniej nie jestem ich właścicielem, mimo że wydałem na nie setki dolarów”.

Inny użytkownik za pośrednictwem Formcustomer, którego nazwa wydaje mi się trafna, napisał:

Kupujesz więc produkt i go używasz. Chcą zmienić warunki ograniczające Twoje prawa i po prostu wyłączyć urządzenie… jeśli nie zaakceptujesz nowych warunków. …Mam nadzieję, że spotka ich tutaj kara, bo to haniebne.

Roku jeszcze bardziej wzbudziło gniew klientów, którym trudniej niż to konieczne nie zgodzić się ze zaktualizowanymi warunkami. Roku jest skłonne zaakceptować jego warunki jednym naciśnięciem przycisku, ale aby z nich zrezygnować, użytkownicy muszą pokonać wiele trudności, które obejmują znalezienie starej księgi znaczków.

Aby zrezygnować z aktualizacji ToS Roku, która zasadniczo zmienia „Warunki rozstrzygania sporów”, użytkownicy muszą wysłać list do głównego radcy prawnego Roku w Kalifornii, w którym będzie zawierać: „Imię i nazwisko każdej osoby rezygnującej, dane kontaktowe każdej osoby, konkretne modele produktów, oprogramowanie lub usługi, których dotyczy problem, oraz użyty adres e-mail aby skonfigurować konto Roku Twoje konto (jeśli masz konto) i kopię dowodu zakupu, jeśli dotyczy.” Roku wymagało również wcześniejszej rezygnacji z tego wszystkiego w swoich warunkach.

Nowa aktualizacja oznacza jednak, że chociaż użytkownicy czytają te informacje, a ich listy są dostarczane, nie mogą korzystać z produktów, za które już zapłacili i których używali, w niektórych przypadkach od lat, na różnych „warunkach rozstrzygania sporów”.

„Nie mogę oglądać telewizji, ponieważ nie zgadzam się z warunkami rozstrzygania sporów. Proszę o pomoc” – napisał użytkownik Campbell220 na forum pomocy Roku.

W zależności od treści warunków świadczenia usług użytkownicy mogą technicznie zgodzić się na warunki korzystania z usług na swoim urządzeniu, a następnie napisać list wyjaśniający chęć rezygnacji. Jednak podpisywanie umowy na korzystanie z urządzenia wyłącznie na warunkach, na które się nie zgadzasz, jest sprzeczne z intuicją.

Co jeszcze bardziej naglące, warunki świadczenia usług Roku stanowią, że użytkownicy mają jedynie „w ciągu 30 dni od poddania się” zaktualizowanym warunkom Roku, które obowiązywały 20 lutego, na rezygnację. W przeciwnym razie zostaniesz automatycznie włączony.

Zarchiwizowane Dzienniki witryny ToS Roku wydają się wskazywać, że nowy ToS jest dostępny online co najmniej od sierpnia. Jednak zaledwie w tym miesiącu użytkownicy zgłosili, że ich telewizory stały się bezużyteczne, jeśli nie zaakceptowali warunków za pośrednictwem komunikatu ekranowego. Roku odmówiło odpowiedzi na pytania Ars Technica dotyczące zmian, m.in. dlaczego nie powiadomiło o nich wcześniej użytkowników. Oficjalny rzecznik podzielił się jednak oświadczeniem, w którym stwierdził:

Podobnie jak wiele firm, Roku od czasu do czasu aktualizuje swoje warunki korzystania z usług. Gdy to zrobimy, podejmujemy kroki, aby zapewnić, że klienci zostaną poinformowani o zmianie.

Co się zmieniło, Rocco?

Klienci krytykują Roku za zbytnie naciskanie na zaakceptowanie zmian ToS. Aktualizacje skupiają się na warunkach rozstrzygania sporów Roku, które uniemożliwiają użytkownikom pozywanie Roku. Warunki od dawna narzucają zalecany proces arbitrażowy w celu rozstrzygania sporów. Nowe Warunki świadczenia usług są bardziej szczegółowe, w tym szczegóły dotyczące „arbitrażu grupowego”. Największą zmianą było wprowadzenie sekcji „Nieformalne rozstrzyganie sporów”. Stwierdza, że ​​z wyjątkiem niewielkiej liczby opisanych wyjątków (które obejmują roszczenia dotyczące własności intelektualnej), użytkownicy muszą podjąć „wysiłki w dobrej wierze”, aby negocjować z Roku lub odwrotnie, przez co najmniej 45 dni przed przystąpieniem do arbitrażu.

Roku jest również pod presją, aby w ogóle zastosować wymuszony arbitraż, co według niektórych jest możliwe Ma to zalety z jednej strony. Na przykład w grudniu firma 23andMe podała, że ​​użytkownicy mają 30 dni na rezygnację z nowych warunków rozstrzygania sporów, które obejmują zasady arbitrażu grupowego (chociaż firma genetyczna umożliwia klientom rezygnację za pośrednictwem poczty elektronicznej). Zmiany nastąpiły po kradzieży danych użytkownika 23andMe w wyniku cyberataku. Duże firmy często korzystają z wymuszonych klauzul arbitrażowych, aby uniknąć pozwów ze strony znudzonych klientów.

Zasady wymuszonego arbitrażu Roku nie są nowe, ale wciąż sprawiają, że klienci zastanawiają się nad swoimi urządzeniami do przesyłania strumieniowego, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że istnieją konkurenci, tacy jak Amazon, jabłkoI Googlektóry nie nakłada na użytkowników arbitrażu.

Z komentarzy na forach Roku wynika, że ​​niektórzy użytkownicy nie byli świadomi, że podlegają już zasadom arbitrażu i dowiedzieli się o tym dopiero w wyniku niespodziewanego wyskakującego okienka Roku.

Jednak w związku z zablokowaniem funkcjonalności na już posiadanych urządzeniach, dopóki użytkownicy nie zrezygnują, metody Roku są wątpliwe, a Roku może z ich powodu stracić klientów. Dla każdego anonimowego użytkownika na forum Roku:

Rozłączam się.