9 października, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

GM wycofuje wytyczne na rok 2023 w związku ze wzrostem kosztów strajków UAW

Logo General Motors pojawia się na fasadzie siedziby General Motors w Detroit, Michigan, USA, 16 marca 2021 r. Zdjęcie zrobione 16 marca 2021 r. REUTERS/Rebecca Cook // File Photo Uzyskanie praw licencyjnych

DETROIT (Reuters) – General Motors Co we wtorek wycofał prognozę zysków na 2023 r., obwiniając rosnące koszty strajków United Auto Workers, a dyrektor generalna Mary Barra powiedziała, że ​​producent samochodów spowolni strategię dotyczącą pojazdów elektrycznych, aby zwiększyć zyski. Wyprzedzamy cele sprzedażowe.

Dochód netto GM w trzecim kwartale spadł o 7,3% do 3,06 miliarda dolarów, podczas gdy przychody wzrosły o 5,4% do 44,1 miliarda dolarów. Skorygowany zysk na akcję mierzony przez analityków wyniósł 2,28 USD, więcej niż oczekiwano z Wall Street i wzrósł z 2,25 USD rok temu ze względu na wpływ wykupów akcji.

Akcje GM zmieniły kurs i spadły o 1,3%, gdy kierownictwo omawiało wyniki podczas rozmowy telefonicznej z analitykami.

Rosnąca liczba ofiar śmiertelnych w wyniku strajków UAW, oczekiwania dotyczące wyższych kosztów pracy po podpisaniu nowego kontraktu, wyższe wydatki na gwarancje i niepewne perspektywy makroekonomiczne zmusiły GM do porzucenia poprzednich całorocznych celów dotyczących wyników finansowych, które postawił w lipcu. . Analityk Fargo, Colin Langan, powiedział, że siła uderzenia nie była zaskakująca.

Strajki UAW kosztowały firmę 200 milionów dolarów w trzecim kwartale i 600 milionów dolarów dotychczas w czwartym kwartale, powiedział na odprawie z reporterami dyrektor finansowy GM Paul Jacobson.

Jacobson powiedział, że koszty strajku wynoszą 200 milionów dolarów tygodniowo. Nie omówił potencjalnego wpływu, jaki prezydent UAW Sean Fine zarządzi nowe strajki w najbardziej dochodowych zakładach GM w Ameryce Północnej, takich jak fabryka w Arlington w Teksasie, produkująca Cadillac Escalade i Chevrolet Suburbans, lub fabryka ciężkich samochodów ciężarowych we Flint w stanie Michigan zakład. .

W obliczu spowolnienia wzrostu sprzedaży pojazdów elektrycznych w Ameryce Północnej, a nawet lidera branży Tesli wyrażającego ostrożność co do tempa ekspansji, General Motors zmienia swoją strategię dotyczącą pojazdów elektrycznych w regionie, wycofując się z prób kwestionowania przywództwa Tesli. W sektorze pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych.

Barra twierdzi, że producent samochodów spowalnia także wprowadzanie na rynek kilku modeli pojazdów elektrycznych, aby obniżyć koszty i powstrzymać wydatki na produkty związane z pojazdami elektrycznymi.

Barra powiedział, że GM zaoszczędzi miliardy dzięki decyzji o przeprojektowaniu i ponownym wprowadzeniu na rynek Chevroleta Bolta EV z wykorzystaniem tańszych akumulatorów litowo-żelaznych, rezygnując z wcześniejszego planu wydania 5 miliardów dolarów na kilka nowych podstawowych pojazdów elektrycznych.

GM powiedział, że następna generacja Bolta będzie również wykorzystywać tańsze akumulatory litowo-żelazne zakupione w Chinach.

Jacobson powiedział, że GM rezygnuje z celu, jakim jest wyprodukowanie 400 000 pojazdów elektrycznych w okresie od 2022 r. do połowy 2024 r.

„Nie będziemy rozmawiać o tymczasowych celach produkcyjnych” – powiedział Jacobson.

Barra stwierdziła, że ​​GM ma „pracę do wykonania”, aby osiągnąć docelową marżę EBIT (EBIT) na poziomie od niskiego do średniego do roku 2025.

Jacobson powiedział, że decyzja GM o opóźnieniu przezbrajania dużego zakładu w Orion Township w stanie Michigan w celu budowy elektrycznych pickupów pozwoli zaoszczędzić 1,5 miliarda dolarów na inwestycjach kapitałowych w 2024 roku.

Powiedział, że opóźnienie w rozwoju elektrycznych ciężarówek „w rzeczywistości pozwoli nam wprowadzić niektóre zmiany i ulepszenia, które zaobserwowaliśmy na wczesnej fazie produkcji” i poprawi marże zysku po rozpoczęciu produkcji elektrycznych Silverados i GMC Sierra.

Firma dołączyła do innych producentów samochodów, wzywając administrację Bidena do wycofania ambitnych przepisów dotyczących emisji i zużycia paliwa, które mają na celu wypchnięcie pojazdów elektrycznych do dwóch trzecich amerykańskiego rynku samochodowego do 2032 roku.

Jak dotąd sprzedaż i ceny GM w Ameryce Północnej utrzymują się na stabilnym poziomie. Średnie ceny sprzedaży pojazdów GM wyniosły w zeszłym kwartale 50 750 dolarów, co oznacza niewielki spadek w porównaniu z poprzednim kwartałem.

Jednak producent samochodów stwierdził, że jego wysiłki mające na celu cięcie kosztów jedynie „częściowo zrekompensowały” wyższe koszty wprowadzenia pojazdów elektrycznych na rynek, wyższe koszty gwarancji i niższe dochody z emerytur w tym kwartale.

Ogólnie rzecz biorąc, GM podał, że zyski za ten kwartał spadły o 1,5 miliarda dolarów ze względu na wyższe koszty i wpływ sprzedaży większej liczby pojazdów elektrycznych. W przeciwieństwie do konkurencyjnego Forda (FN), GM nie ponosi strat w związku z działalnością związaną z pojazdami elektrycznymi.

Jacobson powiedział, że kierownictwo GM jest zaniepokojone rosnącymi stopami procentowymi, a także konfliktem na Bliskim Wschodzie i tym, czy może to mieć wpływ na zachowania konsumentów. Nie powtórzył jednak pesymizmu dyrektora generalnego Tesli Elona Muska co do wpływu rosnących stóp procentowych na popyt konsumencki.

„Chciałbym powiedzieć, że jak dotąd konsument radzi sobie dobrze, o czym świadczą średnie ceny transakcyjne” – powiedział Jacobson.

GM podał również, że straty w jednostce Cruise robotaxi wzrosły w tym kwartale do 732 milionów dolarów. GM stwierdził, że straty są „zgodne z oczekiwaniami” w związku z rozszerzeniem działalności na 15 miast.

– relacjonuje Joe White. (Dodatkowe raporty: Ben Klayman) Redakcja: Chizu Nomiyama, Mark Porter i Nick Zieminski

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Uzyskanie praw licencyjnychotwiera nową kartę

Joe White to globalny korespondent motoryzacyjny Reuters z siedzibą w Detroit. Joe zajmuje się szerokim zakresem tematów branży motoryzacyjnej i transportowej, a także pisze The Auto File, trzytygodniowy biuletyn poświęcony światowemu przemysłowi samochodowemu. Joe dołączył do agencji Reuters w styczniu 2015 r. jako redaktor ds. transportu, wiodący reportaż o samolotach, pociągach i samochodach, a później został redaktorem ds. silników globalnych. Wcześniej pełnił funkcję globalnego redaktora motoryzacyjnego w The Wall Street Journal, gdzie nadzorował relacje z branży motoryzacyjnej i zarządzał biurem w Detroit. Joe jest współautorem (wraz z Paulem Ingrassią) książki The Comeback: The Fall and Rise of the American Auto Industry i wspólnie z Paulem otrzymali w 1993 roku nagrodę Pulitzera za doskonałe reportaże.