Logo GM pojawia się na fasadzie siedziby General Motors w Detroit, Michigan, USA, 16 marca 2021 r. REUTERS/Rebecca Cook/File Photo Uzyskanie praw licencyjnych
27 października (Reuters) – Rozmowy pomiędzy rodzicem Chryslera, firmą Stellantis (STLAM.MI), a spółką United Auto Workers trwały późnym piątkowym popołudniem, w trakcie intensywnych negocjacji mających na celu osiągnięcie porozumienia w sprawie umowy o pracę kończącej sześciotygodniowy strajk. Oczekuje się natomiast dalszych rozmów z General Motors (GM.N).
W środę Ford Motor (FN) był pierwszym producentem samochodów z Wielkiej Trójki z Detroit, który negocjował porozumienie w sprawie łagodzenia strajków, do których od połowy września dołączyło 45 000 pracowników firm motoryzacyjnych Detroit Three. Transakcja prawdopodobnie ustali wzór dla nowych kontraktów UAW z GM i Stellantis.
Zarówno GM, jak i Stellantis zgodziły się, zgodnie z oczekiwaniami, dorównać Fordowi pod względem kluczowych warunków ekonomicznych, w tym podwyżki płac o 25%, ale niektóre ostateczne kwestie krytyczne, w tym korzystanie z pracowników tymczasowych, pozostały głównym punktem spornym, podają źródła. Źródła podają, że do godziny 17:00 czasu wschodniego nie doszło do ugody.
Rozmowy z GM i Stellantis, które rozpoczęły się w czwartek, przeciągnęły się do wczesnych godzin porannych w piątek, po czym zostały przełożone i wznowione w piątek.
W czwartkowych rozmowach uczestniczyli dyrektor generalna GM Mary Barra i prezes UAW Sean Fine, natomiast Fine przebywał w biurze Stellantis na przedmieściach Detroit w piątkowe popołudnie.
Akcje GM zamknęły się o 4,6% niżej na poziomie 27,22 dolarów. Akcje Stellantis zamknęły się na giełdzie w Nowym Jorku o 2,4% niżej, osiągając 18,04 dolarów.
Porozumienie Forda, które musi jeszcze zostać ratyfikowane przez członków związku, obejmuje podwyżkę płac o 25% w ciągu czterech i pół roku obowiązywania umowy, podwyższenie składek emerytalnych i likwidację niskich wynagrodzeń pracowników korporacji. Niektóre operacje związane z częściami w Fordzie.
Skraca także czas potrzebny na zdobycie najwyższej płacy do trzech lat zamiast ośmiu, a UAW zdobywa prawo do strajku w sprawie zamykania fabryk.
Umowa oznacza podwyżkę całkowitego wynagrodzenia o ponad 33%, biorąc pod uwagę mechanizmy obciążające i koszty utrzymania, podał UAW.
Strajk kosztował producenta samochodów 1,3 miliarda dolarów zysków i 80 000 pojazdów, powiedział w czwartek John Lawler, dyrektor finansowy Forda.
(Raport: David Shepardson w Waszyngtonie i Joseph White w Detroit) Redakcja: Chizuo Nomiyama, Peter Henderson i Matthew Lewis
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
Giełdy rosną, gdyż na rynku pracy pojawiają się kolejne oznaki spadków
W obliczu wzrostu ceny Bitcoina (BTC) do 45 000 dolarów, ten rajd wygląda inaczej. Wygląda na to, że FOMO i YOLO wróciły
Z RTO odchodzą pracownicy Amazona, zwłaszcza pracownicy AWS