7 maja, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Giganci fast foodu stawiają pierwsze kroki w kierunku dobrostanu kurczaków w Rumunii i Polsce

Giganci fast foodu stawiają pierwsze kroki w kierunku dobrostanu kurczaków w Rumunii i Polsce

Jesteśmy zwierzętami

Bruksela-Pierwsza ocena dobrostanu kurczaków w 16 markach fast foodów w Polsce i Rumunii pokazuje, że branża fast food w Europie Wschodniej stawia pierwsze kroki w poprawie dobrostanu kurczaków przeznaczonych na mięso.. Raport dotyczący kolejności dziobania za rok 2023 Polska I Rumunia, prowadzone przez Humane Society International/Europe, zwróciło się do największych producentów fast foodów, takich jak McDonald’s, Burger King i Subway, a także lokalnych sieci, w tym rumuńskiej 5 i polskiego Zahir Kebab, o przedstawienie sprawozdań na temat terminów i wyników – sprawozdań dotyczących dobrostanu zwierząt brojlerów w swoich łańcuchach dostaw. Ocena Koncentruje się na takich wskaźnikach, jak przestrzeń życiowa przydzielona każdej kurie, rasy wykorzystywanych kur, wykorzystanie klatek, zapewnienie wzbogacenia w celu umożliwienia naturalnego pokazu behawioralnego oraz metody stosowane przy ich uboju.

Polska i Rumunia odgrywają ważną rolę w europejskiej branży drobiu brojlerów, dostarczając produkty drobiowe na rynek krajowy i międzynarodowy. W 2021 r. Polska była największym producentem w UE z hodowlą i ubojem około 1,12 miliarda kurczaków, podczas gdy Rumunia zajmowała 8. miejsce z 271,7 milionami kurczaków.

Oceny obejmują 12 marek fast foodów z każdego kraju. Zarówno w Polsce, jak i w Rumunii było ono zamknięte Burger King, Domino’s, IKEA, KFC, McDonald’s, Pizza Hut, Starbucks i Subway. W Polsce recenzowane były Pasibus, Salad Story, Vapiano i Zehir Kebab, natomiast w Rumunii w ocenie znalazły się 5 to go, PAUL, Salad Box i Spartan. Ogólne wyniki raportu dotyczącego kolejności dziobania podkreślają, że chociaż niektóre firmy podjęły kroki w celu poprawy dobrostanu kurcząt brojlerów i podjęły zobowiązania, większość jeszcze się nie rozpoczęła. Wiele międzynarodowych sieci fast foodów opiera się na polityce dobrostanu kurczaków swoich spółek-matek, nie ogłaszając ich na swoich lokalnych stronach internetowych, podczas gdy krajowe sieci fast foodów nie wprowadzają takich polityk w zakresie dobrostanu.

READ  Adrian Meronc z Polski zdobył tytuł Australian Open

W obu krajach drążenie tuneli Wyłania się na pozycji lidera wśród ocenianych firm pod względem wyniku ogólnego Zarządzanie i raportowanie dobrostanem kurcząt brojlerów 57%. W Polsce za Subway plasują się IKEA z 50% udziałem oraz Pizza Hut i Vapiano z 47%. McDonald’s i KFC uzyskały niskie oceny odpowiednio 11% i 2%, natomiast Burger King, Domino’s, Pasibus, Salad Story, Starbucks i Zahir Kebab uzyskały 0%. W Rumunii jest metro Za IKEA plasują się PAUL i Pizza Hut z wynikiem 47%. Najniższe oceny od 2% do 0% uzyskały natomiast KFC, 5 Go, Burger King, Domino’s, McDonald’s, Salad Box, Spartan i Starbucks. W Polsce i Rumunii Subway jest jedyną siecią, która w raportach wyników uzyskała niezerowy wynik.

Eliza Allard, Cmówi dyrektor ds. zaangażowania firmy w HSI/Europe: „Życie wielu zwierząt, na które wpływa przemysł drobiarski, wymaga poważnego traktowania wyższych standardów dobrostanu zwierząt. Kolejność dziobania nie tylko ocenia status quo; Dostarcza wykonalnych rozwiązań. Jest to potężne narzędzie dla firm zajmujących się fast foodami, które chcą poprawić dobrostan kurczaków i przestrzegać Europejskiego Zobowiązania w sprawie drobiu. Wzywamy do współpracy i natychmiastowych działań w celu poprawy dobrostanu zwierząt w łańcuchach dostaw do przedsiębiorstw zorientowanych na przyszłość, zgodnie z rosnącymi wymaganiami konsumentów i nadchodzącym prawodawstwem.

Dowiadywać się Zdjęcia i infografiki W języku angielskim, polskim i rumuńskim.

Fakty dotyczące kolejności dziobania

  • Wydanie The Pecking Order na rok 2023 to globalny projekt ochrony zwierząt realizowany we współpracy z Humane Society International, Albert Schweitzer Stiftung, L214 i Esser Animali. Oceniono łącznie 69 firm z rynków Francji, Niemiec, Włoch, Polski, Rumunii i Hiszpanii.
  • Pecking Order to inicjatywa mająca na celu ocenę dobrostanu kurczaków brojlerów w branży fast food, zaangażowania firm w dbanie o dobrostan kurczaków w całym łańcuchu dostaw, podejmowanych przez nie działań i sposobu wdrażania wymagań zalecanych w ramach Europejskiego Zobowiązania w sprawie Drobiu. (ECC). Dziobak ocenia marki fast foodów od 2019 roku. W 2023 roku ocenie poddano sześć rynków europejskich, po raz pierwszy dodano także Polskę i Rumunię. Niniejszy raport zawiera ogólny przegląd sytuacji w zakresie dobrostanu kurczaków brojlerów w polskim i rumuńskim przemyśle fast foodów oraz opisuje możliwości poprawy.
  • Zarządzanie dobrostanem drobiu różni się w zależności od kraju. Niemieckie i francuskie firmy fast food mają najwyższe średnie ogólne wyniki spośród ocenianych krajów, wykazując wysokie zaangażowanie i wdrożenie. Najniższe wyniki uzyskały sieci polskie i rumuńskie, co wskazuje, że w branży fast food w tych krajach konieczna jest znaczna poprawa w zakresie dobrostanu kurczaków.
READ  Analiza rosyjskich hacków na Ukrainie i w Polsce odkrywa nowe złośliwe oprogramowanie

  • Niektóre sieci fast foodów radzą sobie lepiej niż inne w publikowaniu swoich zobowiązań i celów na rzecz dobrostanu kurczaków. do Polski, IKEA wyróżnia się wynikiem 100%, wykazując silne zaangażowanie w dobrostan kurczaków. Dane pokazują, że Subway, Pizza Hut i Vapiano uznały potrzebę poprawy dobrostanu kurczaków, a każdy z nich uzyskał wysoki wynik 94%, co plasuje je na pozycji liderów w tym aspekcie. Na drugim końcu spektrum znajdują się McDonald’s, KFC, Burger King, Domino’s, Starbucks, Pasibus, Salad Story i Zahir Kebab, które stanowią 21% (McDonald’s), 3% (KFC) i 0% (Reszta). Zobowiązania i cele w Rumunii, Subway, IKEA, PAUL i Pizza Hut potwierdziły potrzebę wprowadzenia wyższych standardów dobrostanu kurczaków brojlerów. Każda firma pobiera procent w wysokości 94%. Z kolei KFC, Burger King, Domino’s, McDonald’s, Starbucks, 5 to go, Salad Box i Spartan wykazują brak zaangażowania z wynikami 3% (KFC) i 0% (pozostałe firmy).
  • Pod względem raportowania wyników i postępów Subway jest jedyną siecią z niezerowym wynikiem zarówno w Polsce, jak i Rumunii. Wszystkie inne oceniane firmy Wynik 0%. Firmy te nie publikują żadnych informacji na swoich stronach internetowych. Wskazuje to na znaczny brak działań i przejrzystości. Bez raportów z postępów opinia publiczna ma poczucie, że firmy te nie robią nic, aby wyeliminować okrucieństwo wobec kurczaków w łańcuchu dostaw.

kończący się

Kontakt z mediami: Cassie Bodinduval, koordynatorka ds. międzynarodowych relacji z mediami, [email protected]