Zmiana planów dotyczących pojazdów elektrycznych to ostatnia zmiana w przypadku Forda i całej branży motoryzacyjnej, gdzie wdrażanie rozwiązań następuje wolniej, niż wielu oczekiwało, a koszty produkcji pozostają wysokie.
Ford oznajmił w zeszłym roku, że opóźni lub anuluje planowane wydatki na nowe pojazdy elektryczne o wartości 12 miliardów dolarów ze względu na zmieniające się warunki rynkowe, a także wyzwania związane z opłacalną produkcją i sprzedażą pojazdów. Nie było od razu jasne, czy nowe opóźnienia były częścią tych planów.
„Jako marka pojazdów elektrycznych nr 2 w USA od dwóch lat, jesteśmy zaangażowani w rozwój naszej dochodowej działalności związanej z pojazdami elektrycznymi, mądrze wykorzystując kapitał i wprowadzając we właściwym czasie odpowiednie pojazdy zasilane gazem, hybrydowe i całkowicie elektryczne. ” Dyrektor generalny Jim Farley powiedział w czwartek w oświadczeniu.
Trzyrzędowy SUV był częścią inwestycji wartej prawie 1,3 miliarda dolarów, której celem było przekształcenie fabryki Forda w Oakville w Ontario w Kanadzie w nowe centrum pojazdów elektrycznych. Miał to być pierwszy raz, kiedy Ford przebudował fabrykę w Ameryce Północnej tak, aby produkowała pojazdy zasilane wyłącznie gazem, w fabrykę produkującą pojazdy elektryczne.
„Dodatkowy czas umożliwi dalszy rozwój konsumenckiego rynku trzyrzędowych pojazdów elektrycznych i umożliwi Fordowi wykorzystanie pojawiającej się technologii akumulatorów w celu zapewnienia klientom większej trwałości i lepszej wartości” – stwierdziła firma. W wydaniu.
Ford oświadczył, że będzie nadal koncentrować wysiłki w zakresie pojazdów elektrycznych na nowych fabrykach, takich jak jego własna Zamiast tego kampus BlueOval City w Tennessee przekształci istniejące zakłady produkujące pojazdy silnikowe na modele całkowicie elektryczne.
„Następna generacja pojazdów elektrycznych, którą stworzyliśmy, będzie od podstaw nowa i w pełni oparta na oprogramowaniu, oferująca coraz lepsze doświadczenia cyfrowe i wiele potencjalnych usług” – powiedział Farley.
Producent samochodów powiedział, że w ogromnym zakładzie w Tennessee, będącym częścią inwestycji ogłoszonej w 2021 r. o wartości 11,4 miliarda dolarów, rozpocznie się produkcja w pełni elektrycznej ciężarówki Forda nowej generacji, o nazwie kodowej „T3”, w 2026 r., zamiast… Od 2025 r. .
Ford oświadczył, że kontynuuje budowę fabryk akumulatorów w Michigan, Tennessee i Kentucky.
W pierwszym kwartale 2024 roku sprzedaż pojazdów elektrycznych Forda wzrosła o 86% w porównaniu z najniższymi poziomami w roku poprzednim. Sprzedaż samochodów hybrydowych wzrosła o 42% rok do roku, natomiast sprzedaż konwencjonalnych samochodów marki Ford wyposażonych w silniki spalinowe wzrosła o 2,6%.
Dział pojazdów elektrycznych Forda Model E stracił w 2023 roku 4,7 miliarda dolarów, w tym 1,57 miliarda dolarów w czwartym kwartale. W lutym producent samochodów podał, że spodziewa się strat jednostki w 2024 r. od 5 do 5,5 miliarda dolarów.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii