Zmiana planów dotyczących pojazdów elektrycznych to ostatnia zmiana w przypadku Forda i całej branży motoryzacyjnej, gdzie wdrażanie rozwiązań następuje wolniej, niż wielu oczekiwało, a koszty produkcji pozostają wysokie.
Ford oznajmił w zeszłym roku, że opóźni lub anuluje planowane wydatki na nowe pojazdy elektryczne o wartości 12 miliardów dolarów ze względu na zmieniające się warunki rynkowe, a także wyzwania związane z opłacalną produkcją i sprzedażą pojazdów. Nie było od razu jasne, czy nowe opóźnienia były częścią tych planów.
„Jako marka pojazdów elektrycznych nr 2 w USA od dwóch lat, jesteśmy zaangażowani w rozwój naszej dochodowej działalności związanej z pojazdami elektrycznymi, mądrze wykorzystując kapitał i wprowadzając we właściwym czasie odpowiednie pojazdy zasilane gazem, hybrydowe i całkowicie elektryczne. ” Dyrektor generalny Jim Farley powiedział w czwartek w oświadczeniu.
Trzyrzędowy SUV był częścią inwestycji wartej prawie 1,3 miliarda dolarów, której celem było przekształcenie fabryki Forda w Oakville w Ontario w Kanadzie w nowe centrum pojazdów elektrycznych. Miał to być pierwszy raz, kiedy Ford przebudował fabrykę w Ameryce Północnej tak, aby produkowała pojazdy zasilane wyłącznie gazem, w fabrykę produkującą pojazdy elektryczne.
„Dodatkowy czas umożliwi dalszy rozwój konsumenckiego rynku trzyrzędowych pojazdów elektrycznych i umożliwi Fordowi wykorzystanie pojawiającej się technologii akumulatorów w celu zapewnienia klientom większej trwałości i lepszej wartości” – stwierdziła firma. W wydaniu.
Ford oświadczył, że będzie nadal koncentrować wysiłki w zakresie pojazdów elektrycznych na nowych fabrykach, takich jak jego własna Zamiast tego kampus BlueOval City w Tennessee przekształci istniejące zakłady produkujące pojazdy silnikowe na modele całkowicie elektryczne.
„Następna generacja pojazdów elektrycznych, którą stworzyliśmy, będzie od podstaw nowa i w pełni oparta na oprogramowaniu, oferująca coraz lepsze doświadczenia cyfrowe i wiele potencjalnych usług” – powiedział Farley.
Producent samochodów powiedział, że w ogromnym zakładzie w Tennessee, będącym częścią inwestycji ogłoszonej w 2021 r. o wartości 11,4 miliarda dolarów, rozpocznie się produkcja w pełni elektrycznej ciężarówki Forda nowej generacji, o nazwie kodowej „T3”, w 2026 r., zamiast… Od 2025 r. .
Ford oświadczył, że kontynuuje budowę fabryk akumulatorów w Michigan, Tennessee i Kentucky.
W pierwszym kwartale 2024 roku sprzedaż pojazdów elektrycznych Forda wzrosła o 86% w porównaniu z najniższymi poziomami w roku poprzednim. Sprzedaż samochodów hybrydowych wzrosła o 42% rok do roku, natomiast sprzedaż konwencjonalnych samochodów marki Ford wyposażonych w silniki spalinowe wzrosła o 2,6%.
Dział pojazdów elektrycznych Forda Model E stracił w 2023 roku 4,7 miliarda dolarów, w tym 1,57 miliarda dolarów w czwartym kwartale. W lutym producent samochodów podał, że spodziewa się strat jednostki w 2024 r. od 5 do 5,5 miliarda dolarów.
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
United Airlines publikują nowy film dotyczący bezpieczeństwa, skierowany do rozproszonych pasażerów
Wysiłki UAW mające na celu zorganizowanie pracowników Mercedesa w Alabamie wiążą się z wysokim ryzykiem
Aktualizacje na żywo z rynków azjatyckich: Dane o japońskim PKB maleją