2 maja, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Firmy twierdzą, że wydatki konsumpcyjne w Chinach jeszcze nie wzrosły

Firmy twierdzą, że wydatki konsumpcyjne w Chinach jeszcze nie wzrosły

  • Wydatki konsumentów odbudowują się w sposób niezrównoważony, co oznacza, że ​​prawdopodobnie zajmie to drugą połowę roku, zanim tempo ożywienia wzrośnie, powiedział Li Xu, dyrektor generalny i dyrektor generalny giganta handlu elektronicznego JD.com, podczas rozmowy o zarobkach . Czwartek.
  • JD opisał lekkie ożywienie na chińskim rynku konsumenckim po podobnych komentarzach dyrektora generalnego Alibaby, Daniela Zhanga.
  • Oficjalne dane o sprzedaży detalicznej za styczeń i luty poznamy w środę.

Kurier JD.com przejeżdża przez zaprojektowany przez Zahę Hadid kompleks Galaxy Soho w Pekinie, Chiny, w sobotę, 18 lutego 2023 r.

Bloomberg | Bloomberg | Obrazy Getty’ego

PEKIN – Chiny nie odnotowały jeszcze silnego ożywienia wydatków konsumpcyjnych, według największych firm.

Li Xu, dyrektor generalny i dyrektor generalny giganta handlu elektronicznego JD.com, powiedział w raporcie o zarobkach, że wydatki konsumentów odbudowują się w sposób niezrównoważony, co oznacza, że ​​prawdopodobnie zajmie to drugą połowę roku, zanim tempo ożywienia ulegnie poprawie. Zadzwoń w czwartek.

Powiedział, że minie trochę czasu, zanim rządowe środki stymulacyjne pokażą się w dochodach i zaufaniu konsumentów.

JD poinformował w czwartek o 7,1% wzroście przychodów netto w czwartym kwartale do 295,45 miliardów juanów (42,8 miliardów dolarów). To poniżej oczekiwań 296,2 miliarda juanów, według Reutera.

Akcje JD spadły o ponad 11% w piątkowym handlu w Hongkongu. Akcje spółki giełdowej w USA zamknęły się z dnia na dzień o ponad 11%.

Zobacz listę…

JD.com udostępnia wyniki z ostatnich 12 miesięcy

Wielu inwestorów było rozczarowanych marżą netto JD na poziomie 2,7%, powiedział William Ma, dyrektor inwestycyjny Grow Investment Group, w programie CNBC „Squawk Box Asia”.

Ma spodziewa się spadku marż do około 1% ze względu na konkurencję na rynku konsumenckim w Chinach. Zwrócił uwagę, że Dinar w czwartek nie odniósł się do zaprzestania subsydiów po uruchomieniu programu subsydiów o wartości 10 miliardów juanów na początku tego roku.

READ  Kontrakty terminowe Dow: Dlaczego akcje szybują w górę, gdy stopy Fed rosną w dużym stopniu; Co teraz robisz

Oficjalne dane opublikowane w tym tygodniu pokazały, że ceny konsumpcyjne w Chinach wzrosły w lutym o 1% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Większa niż oczekiwano słabość wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych „poddaje w wątpliwość siłę ożywienia popytu krajowego w sektorze gospodarstw domowych”, powiedział w nocie Zhiwei Zhang, prezes Pinpoint Asset Management. „Jest to dla mnie zagadkowe, ponieważ jest niespójne z innymi punktami danych, które sugerują, że ożywienie popytu krajowego jest bardzo silne”.

Kontrole Covid i załamanie na rynku nieruchomości doprowadziły w ubiegłym roku chińską gospodarkę do upadku, mocno uderzając w zaufanie konsumentów i biznesu.

Pekin zakończył kontrolę Covid pod koniec zeszłego roku. Wielu konsumentów spieszyło się na zakupy i podróże podczas Nowego Roku Księżycowego pod koniec stycznia.

Ale JD nie jest sam. Komentarze Daniela Zhanga, dyrektora generalnego Alibaba, z zeszłego miesiąca również wskazywały na lekkie ożywienie na chińskim rynku konsumenckim.

Zhang powiedział podczas kwartalnej rozmowy o zarobkach w lutym, że sprzedaż online pozostawała słaba w tym roku do początku lutego.

Jednak Zhang powiedział, że niektóre kategorie zaczęły odnotowywać odbicie w zeszłym miesiącu, a firmy chcą ciężko pracować, aby nadrobić straty z ostatnich trzech lat.

Akcje Alibaby spadły w piątek o ponad 3% w Hongkongu.

Firmy spoza Chin, takie jak Adidas, również ostrzegają o krótkoterminowych perspektywach chińskich wydatków konsumenckich.

Dyrektor generalny Bjorn Gulden powiedział analitykom podczas rozmowy o zyskach w tym tygodniu, że nie spodziewa się, że rynek chiński zmieni się w tym roku i będzie miał znaczący udział w sprzedaży.

Oczekuje jednak, że w perspektywie średnioterminowej Chiny ponownie staną się motorem wzrostu firmy.

Sprzedaż Adidasa w Wielkich Chinach spadła w ubiegłym roku o 36 proc., do 3,18 mld euro (3,37 mld dolarów).

Przeczytaj więcej o Chinach z CNBC Pro

W niedzielę Chiny ogłosiły stosunkowo konserwatywny cel wzrostu gospodarczego na poziomie około 5% na rok. Urzędnicy powiedzieli później, że zwiększenie konsumpcji było priorytetem i spodziewali się, że będzie to motorem ogólnego wzrostu. Zauważyli jednak, że ożywienie w sektorze nadal napotyka na ograniczenia.

READ  Europejskie obligacje tracą z powodu obaw o podaż; Krople oleju: opakowanie na rynki

Oficjalne dane o sprzedaży detalicznej za styczeń i luty poznamy w środę.

Chińscy giganci e-commerce, Meituan i Pinduoduo, nie podali jeszcze, kiedy opublikują wyniki za czwarty kwartał.