- Wydatki konsumentów odbudowują się w sposób niezrównoważony, co oznacza, że prawdopodobnie zajmie to drugą połowę roku, zanim tempo ożywienia wzrośnie, powiedział Li Xu, dyrektor generalny i dyrektor generalny giganta handlu elektronicznego JD.com, podczas rozmowy o zarobkach . Czwartek.
- JD opisał lekkie ożywienie na chińskim rynku konsumenckim po podobnych komentarzach dyrektora generalnego Alibaby, Daniela Zhanga.
- Oficjalne dane o sprzedaży detalicznej za styczeń i luty poznamy w środę.
Kurier JD.com przejeżdża przez zaprojektowany przez Zahę Hadid kompleks Galaxy Soho w Pekinie, Chiny, w sobotę, 18 lutego 2023 r.
Bloomberg | Bloomberg | Obrazy Getty’ego
PEKIN – Chiny nie odnotowały jeszcze silnego ożywienia wydatków konsumpcyjnych, według największych firm.
Li Xu, dyrektor generalny i dyrektor generalny giganta handlu elektronicznego JD.com, powiedział w raporcie o zarobkach, że wydatki konsumentów odbudowują się w sposób niezrównoważony, co oznacza, że prawdopodobnie zajmie to drugą połowę roku, zanim tempo ożywienia ulegnie poprawie. Zadzwoń w czwartek.
Powiedział, że minie trochę czasu, zanim rządowe środki stymulacyjne pokażą się w dochodach i zaufaniu konsumentów.
JD poinformował w czwartek o 7,1% wzroście przychodów netto w czwartym kwartale do 295,45 miliardów juanów (42,8 miliardów dolarów). To poniżej oczekiwań 296,2 miliarda juanów, według Reutera.
Akcje JD spadły o ponad 11% w piątkowym handlu w Hongkongu. Akcje spółki giełdowej w USA zamknęły się z dnia na dzień o ponad 11%.
Zobacz listę…
JD.com udostępnia wyniki z ostatnich 12 miesięcy
Wielu inwestorów było rozczarowanych marżą netto JD na poziomie 2,7%, powiedział William Ma, dyrektor inwestycyjny Grow Investment Group, w programie CNBC „Squawk Box Asia”.
Ma spodziewa się spadku marż do około 1% ze względu na konkurencję na rynku konsumenckim w Chinach. Zwrócił uwagę, że Dinar w czwartek nie odniósł się do zaprzestania subsydiów po uruchomieniu programu subsydiów o wartości 10 miliardów juanów na początku tego roku.
Oficjalne dane opublikowane w tym tygodniu pokazały, że ceny konsumpcyjne w Chinach wzrosły w lutym o 1% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Większa niż oczekiwano słabość wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych „poddaje w wątpliwość siłę ożywienia popytu krajowego w sektorze gospodarstw domowych”, powiedział w nocie Zhiwei Zhang, prezes Pinpoint Asset Management. „Jest to dla mnie zagadkowe, ponieważ jest niespójne z innymi punktami danych, które sugerują, że ożywienie popytu krajowego jest bardzo silne”.
Kontrole Covid i załamanie na rynku nieruchomości doprowadziły w ubiegłym roku chińską gospodarkę do upadku, mocno uderzając w zaufanie konsumentów i biznesu.
Pekin zakończył kontrolę Covid pod koniec zeszłego roku. Wielu konsumentów spieszyło się na zakupy i podróże podczas Nowego Roku Księżycowego pod koniec stycznia.
Ale JD nie jest sam. Komentarze Daniela Zhanga, dyrektora generalnego Alibaba, z zeszłego miesiąca również wskazywały na lekkie ożywienie na chińskim rynku konsumenckim.
Zhang powiedział podczas kwartalnej rozmowy o zarobkach w lutym, że sprzedaż online pozostawała słaba w tym roku do początku lutego.
Jednak Zhang powiedział, że niektóre kategorie zaczęły odnotowywać odbicie w zeszłym miesiącu, a firmy chcą ciężko pracować, aby nadrobić straty z ostatnich trzech lat.
Akcje Alibaby spadły w piątek o ponad 3% w Hongkongu.
Firmy spoza Chin, takie jak Adidas, również ostrzegają o krótkoterminowych perspektywach chińskich wydatków konsumenckich.
Dyrektor generalny Bjorn Gulden powiedział analitykom podczas rozmowy o zyskach w tym tygodniu, że nie spodziewa się, że rynek chiński zmieni się w tym roku i będzie miał znaczący udział w sprzedaży.
Oczekuje jednak, że w perspektywie średnioterminowej Chiny ponownie staną się motorem wzrostu firmy.
Sprzedaż Adidasa w Wielkich Chinach spadła w ubiegłym roku o 36 proc., do 3,18 mld euro (3,37 mld dolarów).
W niedzielę Chiny ogłosiły stosunkowo konserwatywny cel wzrostu gospodarczego na poziomie około 5% na rok. Urzędnicy powiedzieli później, że zwiększenie konsumpcji było priorytetem i spodziewali się, że będzie to motorem ogólnego wzrostu. Zauważyli jednak, że ożywienie w sektorze nadal napotyka na ograniczenia.
Oficjalne dane o sprzedaży detalicznej za styczeń i luty poznamy w środę.
Chińscy giganci e-commerce, Meituan i Pinduoduo, nie podali jeszcze, kiedy opublikują wyniki za czwarty kwartał.
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
Qualcomm oferuje mocne prognozy w odniesieniu do odzyskiwania smartfonów
Kot z Utah, który uwielbia karton, wyrusza w niespodziewaną podróż do Kalifornii w pudełku Amazona
Święto Pracy, decyzja Fed