8 grudnia, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Chiński Pas i Szlak: Indonezja otwiera linię szybkiej kolei Whoosh

  • Napisane przez Dereka Kaye
  • BBC News, Singapur

Źródło obrazu, Obrazy Getty’ego

Skomentuj zdjęcie,

Uruchomienie przez Indonezję wspieranej przez Chiny linii kolei dużych prędkości będzie pierwszym tego typu przedsięwzięciem w Azji Południowo-Wschodniej

Indonezja uruchomiła swoją pierwszą kolej dużych prędkości – projekt o wartości 7,3 miliarda dolarów (5,9 funtów) wspierany przez Chiny w ramach inicjatywy Pasa i Szlaku.

Prezydent Joko Widodo uruchomił połączenie łączące stolicę Dżakartę z Bandung, głównym ośrodkiem gospodarczym.

Kolej nazywa się Whoosh, co jest skrótem w języku indonezyjskim, co oznacza oszczędność czasu i niezawodność.

Widodo nadał priorytet projektom takim jak Whoosh, których celem jest złagodzenie poważnych zatorów komunikacyjnych w kraju.

Pierwotnie otwarcie linii kolejowej miało nastąpić w 2019 r., ale zostało opóźnione z powodu sporów o grunty, pandemii Covid-19 i przekroczenia budżetu o 1,2 miliarda dolarów (984 milionów funtów).

Poniedziałkowa inauguracja została przełożona z niedzieli ze względu na harmonogram pana Jokowiego.

Whoosh jest obsługiwany przez PT KCIC, spółkę joint venture składającą się z czterech indonezyjskich spółek rządowych i China Railway International z siedzibą w Pekinie.

Jego nazwa jest skrótem od „Waktu Hemat, Operasi Optimal, System Handal” lub „Oszczędność czasu, Optymalna obsługa, Niezawodny system” w lokalnym języku. Może osiągnąć prędkość do 350 km/h (217 mil/h) i ma zasięg lotu 142 km.

Indonezyjscy urzędnicy twierdzą, że linia kolei dużych prędkości ma poprawić produktywność gospodarczą. Zachwalają również fakt, że pociągi są elektryczne, co pomoże zmniejszyć emisję dwutlenku węgla w kraju.

Bandung, stolica prowincji Jawa Zachodnia, opisywana jest jako odpowiedź Indonezji na Dolinę Krzemową.

Trwają rozmowy w sprawie rozszerzenia zasięgu WASH na Surabaya, główne miasto portowe i stolicę prowincji Jawa Wschodnia.

Niektórzy krytycy twierdzą, że ogromne koszty projektu mogą mieć wpływ na finanse publiczne Indonezji, które już znajdują się pod presją z powodu pandemii. Pan Jokowi zgodził się wykorzystać fundusze państwowe, aby pomóc projektowi zaradzić opóźnieniom.

Projekt stanowi część inicjatywy „Jeden pas i jeden szlak” zapoczątkowanej przez chińskiego prezydenta Xi Jinpinga 10 lat temu i stanowi ambitny plan połączenia Azji z Afryką i Europą poprzez szereg sieci lądowych i morskich poprzez inwestycje w lokalną infrastrukturę.

Indonezja, największa gospodarka Azji Południowo-Wschodniej, poszukuje inwestycji ze strony Chin, swojego największego partnera handlowego.

Wyjaśnienie wideo,

Korki w Dżakarcie powszechnie uważane są za jedne z najgorszych na świecie