„Ostatnie dwa lata były absolutnym koszmarem zakłóceń łańcucha dostaw, jedna rzecz po drugiej, a my jeszcze z tego nie wyszliśmy” – powiedział dyrektor generalny Tesli, Elon Musk.
Patrick T. Fallon | Reuters
Tesla Dyrektor generalny Elon Musk powiedział w wywiadzie opublikowanym w środę, że najnowsze fabryki samochodów w Teksasie i Berlinie tracą „miliardy dolarów w tej chwili”, ponieważ zakłócenia w łańcuchu dostaw ograniczają zdolność giganta samochodów elektrycznych do zwiększenia produkcji.
„Zarówno fabryki w Berlinie, jak i Austin są teraz gigantycznymi piecami do wypalania gotówki. Cóż? .
„Berlin i Austin tracą teraz miliardy dolarów, ponieważ są tak duże wydatki i prawie nie ma żadnej produkcji. Ponowne uruchomienie Berlina i Austin oraz pełne odzyskanie Szanghaju jest bardzo naszym zmartwieniem. Wszystko inne to w zasadzie bardzo mała rzecz”.
Musk powiedział, że fabryka w Teksasie „traci teraz szalone pieniądze” z powodu problemów z przyspieszeniem produkcji samochodów z tak zwaną baterią 4680, najnowszą technologią Tesli. Tymczasem narzędzia potrzebne do produkcji samochodów na konwencjonalne baterie 2170 „utknęły w porcie w Chinach”.
„Po prostu próba utrzymania fabryk działających przez ostatnie dwa lata była bardzo trudna, jak poważne zakłócenia w łańcuchu dostaw, jak bardzo poważne” – powiedział Musk.
„Ostatnie dwa lata były koszmarem z powodu zakłóceń łańcucha dostaw, pojedynczo, a my jeszcze z tego nie wyszliśmy”.
W Chinach pojawienie się Covid w ostatnich tygodniach doprowadziło do zamknięcia dużych miast, takich jak Szanghaj, gdzie w kraju znajduje się fabryka Tesli. Tesla planuje zawiesić większość produkcji w tym zakładzie w pierwszych dwóch tygodniach lipca z powodu modernizacji, Reuters zgłoszono w środę.
Od czasu wywiadu Musk ogłosił plany zmniejszenia płatnej siły roboczej Tesli o 10% w ciągu najbliższych trzech miesięcy. Ale firma planuje co godzinę zwiększać liczbę pracowników. Zwolnienia Tesli Musk powiedział w tym tygodniu, że około 3,5% jego całkowitej siły roboczej.
Pomimo problemów z łańcuchem dostaw Tesla wciąż do tego dąży Produkcja 1,5 miliona samochodów w tym rokuMusk powiedział w kwietniu, choć ostrzegał, że klienci muszą czekać na długi czas oczekiwania na swoje samochody.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii