Super Bowl rozegrany 11 lutego pomiędzy Kansas City Chiefs a San Francisco 49ers zgromadził średnio 123,4 miliona widzów – najwięcej osób oglądających tę samą transmisję w historii telewizji.
Transmisję CBS obejrzało 112 milionów widzów, co stanowi największą widownię w historii jednej stacji. Pozostałą część zmierzono w portalach Paramount+, Nickelodeon, Univision, CBS Sports i NFL, w tym NFL+. Według Paramount Global kanał Paramount+ odnotował rekordową oglądalność, dzięki której niedziela była najczęściej transmitowanym Super Bowl w historii, ale dokładne dane dotyczące wyświetleń transmisji nie są dostępne.
Wcześniej największą audycją telewizyjną w historii był zeszłoroczny mecz Super Bowl pomiędzy Chiefs a Philadelphia Eagles. Początkowo zajmował trzecie miejsce pod względem oglądalności, ustępując jedynie Super Bowl w 2015 i 2017 roku, które zgromadziły odpowiednio 114,4 mln i 113,7 mln widzów. Jednak Nielsen odkrył później błędy w pomiarach, co spowodowało wzrost liczby widzów ze 113 milionów do rekordowych 115,1 miliona widzów. Niedzielny mecz poprawił tę liczbę o 7%.
Liczby te, zebrane na podstawie danych Nielsena i Adobe Analytics, przedstawiają średnią liczbę widzów oglądających w dowolnym momencie każdej gry, ale Nielsen podaje, że liczba osób oglądających każdy Liczba programów telewizyjnych osiągnęła 202,4 mln, co oznacza wzrost o 10% w porównaniu z 184 mln w zeszłym roku.
Mecz odbył się na stadionie Allegiant w Las Vegas w stanie Nevada. Rozpoczęcie odbyło się o 15:30 czasu pacyficznego i 18:30 czasu wschodniego, po półgodzinnej rozrywce, której przewodnim występem było wykonanie hymnu narodowego przez Rebę McEntire. Główną gwiazdą występu w przerwie był Usher, który zaprosił gości z najwyższej półki, w tym Alicię Keys, HER, Will.I.Am, Lil John, Ludacris i Jermaine Dupri.
Jak zawsze Super Bowl był wypełniony mnóstwem reklam wypełnionych gwiazdami. Najbardziej zauważalną w niedzielny wieczór była reklama Verizon z udziałem Beyoncé i Tony’ego Hale’a, która ta pierwsza wykorzystała do reklamy „Renaissance Act II”, albumu country, który ma nastąpić po „Renaissance” z 2022 r., a jego premiera zaplanowana jest na 29 marca.
Oprócz piłki nożnej, muzyki i reklam istniała jeszcze jedna potencjalna atrakcja: Taylor Swift. Od miesięcy w mediach panuje szał po związku gwiazdy popu z zawodnikiem Chiefs Travisem Kelcem i jej występach na jego meczach, choć niektóre dane sugerują, że obecność Swift poprawiła jej notowania w NFL. Inne są mniej jasne. (Firma zajmująca się badaniami konsumenckimi Numerator w krótkiej ankiecie stwierdziła, że 20% widzów Super Bowl kibicuje Chiefs ze względu na Swifta). Pocałowała Kelseya na koniec gry, aby uczcić zwycięstwo Chiefs.
„Irytująco skromny pionier internetu. Miłośnik Twittera. Kujon od piwa. Badacz bekonów. Praktyk kawy”.
More Stories
Patriots wybrali Jacoby’ego Brissetta na swojego początkowego rozgrywającego zamiast Drake’a Maya
Siedem wielkich transakcji, które chcielibyśmy zobaczyć przed otwarciem sezonu NFL
Zac Taylor z Bengals – Wcześnie rozmawialiśmy o sytuacji Ja’Marr Chase