29 lutego, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

123,4 mln widzów, największa transmisja telewizyjna w historii

123,4 mln widzów, największa transmisja telewizyjna w historii

Super Bowl rozegrany 11 lutego pomiędzy Kansas City Chiefs a San Francisco 49ers zgromadził średnio 123,4 miliona widzów – najwięcej osób oglądających tę samą transmisję w historii telewizji.

Transmisję CBS obejrzało 112 milionów widzów, co stanowi największą widownię w historii jednej stacji. Pozostałą część zmierzono w portalach Paramount+, Nickelodeon, Univision, CBS Sports i NFL, w tym NFL+. Według Paramount Global kanał Paramount+ odnotował rekordową oglądalność, dzięki której niedziela była najczęściej transmitowanym Super Bowl w historii, ale dokładne dane dotyczące wyświetleń transmisji nie są dostępne.

Wcześniej największą audycją telewizyjną w historii był zeszłoroczny mecz Super Bowl pomiędzy Chiefs a Philadelphia Eagles. Początkowo zajmował trzecie miejsce pod względem oglądalności, ustępując jedynie Super Bowl w 2015 i 2017 roku, które zgromadziły odpowiednio 114,4 mln i 113,7 mln widzów. Jednak Nielsen odkrył później błędy w pomiarach, co spowodowało wzrost liczby widzów ze 113 milionów do rekordowych 115,1 miliona widzów. Niedzielny mecz poprawił tę liczbę o 7%.

Liczby te, zebrane na podstawie danych Nielsena i Adobe Analytics, przedstawiają średnią liczbę widzów oglądających w dowolnym momencie każdej gry, ale Nielsen podaje, że liczba osób oglądających każdy Liczba programów telewizyjnych osiągnęła 202,4 mln, co oznacza wzrost o 10% w porównaniu z 184 mln w zeszłym roku.

Mecz odbył się na stadionie Allegiant w Las Vegas w stanie Nevada. Rozpoczęcie odbyło się o 15:30 czasu pacyficznego i 18:30 czasu wschodniego, po półgodzinnej rozrywce, której przewodnim występem było wykonanie hymnu narodowego przez Rebę McEntire. Główną gwiazdą występu w przerwie był Usher, który zaprosił gości z najwyższej półki, w tym Alicię Keys, HER, Will.I.Am, Lil John, Ludacris i Jermaine Dupri.

Jak zawsze Super Bowl był wypełniony mnóstwem reklam wypełnionych gwiazdami. Najbardziej zauważalną w niedzielny wieczór była reklama Verizon z udziałem Beyoncé i Tony’ego Hale’a, która ta pierwsza wykorzystała do reklamy „Renaissance Act II”, albumu country, który ma nastąpić po „Renaissance” z 2022 r., a jego premiera zaplanowana jest na 29 marca.

READ  SEC Media Days 2022: Brian Harsin z Auburn odporny po próbie zamachu stanu, skupia się na pozytywach przed drugim rokiem

Oprócz piłki nożnej, muzyki i reklam istniała jeszcze jedna potencjalna atrakcja: Taylor Swift. Od miesięcy w mediach panuje szał po związku gwiazdy popu z zawodnikiem Chiefs Travisem Kelcem i jej występach na jego meczach, choć niektóre dane sugerują, że obecność Swift poprawiła jej notowania w NFL. Inne są mniej jasne. (Firma zajmująca się badaniami konsumenckimi Numerator w krótkiej ankiecie stwierdziła, że ​​20% widzów Super Bowl kibicuje Chiefs ze względu na Swifta). Pocałowała Kelseya na koniec gry, aby uczcić zwycięstwo Chiefs.