Akcje Delta spadły w notowaniach przed otwarciem sesji o około 9%. Spadły także akcje innych amerykańskich linii lotniczych.
Linia lotnicza z Atlanty rozpoczęła w czwartek sezon zarobków linii lotniczych charakteryzujący się przepełnionymi samolotami, ale zyski są pod presją ze względu na rosnące koszty i przystępność cenową podróży. Administracja Bezpieczeństwa Transportu podała, że w niedzielę po raz pierwszy na amerykańskich lotniskach skontrolowała ponad 3 miliony osób.
Delta wyróżnia się w branży lotniczej jako najbardziej dochodowa linia lotnicza, a opublikowany w czwartek raport jest sygnałem, że konkurenci, szczególnie ci skupieni na rynku podróży lotniczych w USA, mogą tego lata spotkać się z trudnościami.
Rival United Airlines, które w przyszłą środę opublikuje swoje wyniki, próbują dogonić rentowność Delta, a obie firmy ścigają się, aby dodać więcej miejsc premium, które przynoszą większe przychody konsumentom. Analitycy przyznają najwyższe oceny „kupuj” liniom Delta i United w porównaniu z innymi amerykańskimi liniami lotniczymi.
Tak zachowała się Delta V Trzy miesiące kończące się 30 czerwcaw porównaniu z oczekiwaniami Wall Street opartymi na szacunkach konsensusu LSEG:
- Skorygowany zysk na akcję: 2,36 USD wobec oczekiwanych 2,36 USD
- Skorygowane przychody: 15,41 miliarda dolarów wobec oczekiwanych 15,45 miliardów dolarów
W ciągu trzech miesięcy zakończonych 30 czerwca Delta osiągnęła skorygowane przychody w wysokości 15,4 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 5,4% w porównaniu z rokiem poprzednim i poniżej szacunków z Wall Street. Zysk netto spadł o około 30% w porównaniu z ubiegłym rokiem do 1,31 miliarda dolarów, czyli 2,01 dolara na akcję, przy wzroście kosztów operacyjnych o 10% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Po uwzględnieniu pozycji jednorazowych Delta odnotowała zysk w wysokości 1,53 miliarda dolarów, czyli 2,36 dolara na akcję, zgodnie z szacunkami analityków.
„Wyniki drugiego kwartału były naprawdę dobre” – powiedział w wywiadzie dyrektor generalny Ed Bastian. „Widzisz wpływ niższych rabatów na ceny na rynku lokalnym w tym kwartale”.
Bastian powiedział, że spadek mocy produkcyjnych amerykańskiego przemysłu do końca lata będzie lepiej odpowiadał popytowi. Delta stwierdziła, że liczba podróży służbowych stale rośnie i większość klientów spodziewa się utrzymania lub zwiększenia wydatków na podróże służbowe w tym kwartale i w kolejnych latach.
Przewoźnik spodziewa się, że w trzecim kwartale jego możliwości przewozowe wzrosną od 5% do 6% w porównaniu z rokiem ubiegłym, co będzie wolniejszym tempem niż 8% wzrost, w jakim rozwijał się w drugim kwartale.
Przychody z podróży międzynarodowych są wysokie od czasu ustąpienia pandemii, chociaż linie lotnicze rozszerzyły swoje rozkłady, co oznacza większą konkurencję dla klientów. Delta podała, że przychody jednostkowe z lotów transatlantyckich spadną o 1% w porównaniu z Letnimi Igrzyskami Olimpijskimi w Paryżu. Bastian powiedział CNBC, że wpływ ten wyniesie około 100 milionów dolarów od czerwca do sierpnia. Dzięki partnerstwu z Air France linia lotnicza ma większą pojemność do stolicy Francji niż jej konkurenci.
Delta podała, że sprzedaż biletów premium, takich jak bilety pierwszej klasy, wzrosła w drugim kwartale o 10% do 5,6 miliarda dolarów, podczas gdy przychody z biletów w klasie ekonomicznej wzrosły o 0,3% do około 6,7 miliarda dolarów. Lukratywna transakcja kartą kredytową American Express wygenerowała 1,9 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o około 9% w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Bastian powiedział, że Delta jest „dość dobrze odizolowana” od nadmiernych mocy produkcyjnych w branży, ponieważ większość swoich przychodów czerpie z miejsc premium i innych źródeł, a nie ze standardowych biletów w klasie ekonomicznej.
Delta podtrzymała swoją całoroczną prognozę zysków na poziomie 6–7 dolarów na akcję i stwierdziła, że w dalszym ciągu spodziewa się wygenerować wolne przepływy pieniężne w wysokości do 4 miliardów dolarów.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii