Dzisiaj była nasza pierwsza szansa, aby zobaczyć wszystkie samochody razem, nie mając gdzie ukryć swoich najnowszych osiągnięć i tajemnic przed nowym sezonem…
Szczegóły Red Bull Racing RB20
Zdjęcie zrobione przez: Giorgio Piola
Red Bull nie tylko zmienił boczny układ wlotów powietrza w RB20, ale także całkowicie zmienił konfigurację wnętrza samochodu, przy czym boczny wlot miał dwie chłodnice w kształcie litery V umieszczone dalej od podłogi.
Oznacza to, że zrezygnowano z większego układu chłodnicy w kształcie siodła na górze jednostki napędowej, ale zamiast tego umieszczono tu mniejszy grzejnik. To ujęcie samochodu bez nadwozia wskazuje, że wloty z boku aureoli kierują strumień powietrza do kanałów powietrznych na zewnętrznej powierzchni kołnierza maski.
Szczegóły Red Bull Racing RB20
Zdjęcie zrobione przez: Zdjęcia sportów motorowych
Oto zdjęcie wlotów obok aureoli, które pobierają część strumienia powietrza z tego obszaru i kierują go z powrotem do wylotów z boku maski.
Szczegóły Mercedesa F1 W15
Zdjęcie zrobione przez: Giorgio Piola
Zajrzyjmy pod maskę Mercedesa W15, który ma zupełnie inny układ, po tym jak w tym roku całkowicie porzucił rozwiązanie Zeropod. Oprócz położenia górnego dźwigara bocznego (SIS) i grzejników, interesujące jest zobaczenie wewnętrznych podpór zastosowanych w celu zapobiegania nadmiernemu uginaniu się podłogi.
Szczegóły Haasa VF-24
Zdjęcie zrobione przez: Giorgio Piola
Zespół Haas F1 zdecydował się w tym sezonie na coś nieco innego w przypadku przedniego skrzydła samolotu, z podwójnym kopnięciem lub wyglądem przypominającym falę na całej jego długości.
Szczegóły Haasa VF-24
Zdjęcie zrobione przez: Giorgio Piola
Firma Haas dołączyła również do szeregu zespołów stosujących klapy bliźniacze, w przypadku których klapy nie łączą się z płytą końcową i każda ma własną powierzchnię opadania, a mały pręt łączący wykorzystuje się do celów prawnych. Dodała także kolejne skrzydełko przymocowane do pionowej części ostatniej klapy, aby uzyskać więcej efektu spryskiwania powierzchni zewnętrznej.
Należy również pamiętać, że kamera zamontowana po wewnętrznej stronie panelu końcowego jest zamontowana na własnym skrzydle możliwie najwyżej w przednim narożniku.
Szczegóły Haasa VF-24
Zdjęcie zrobione przez: Giorgio Piola
Widok z góry na zewnętrzną część przedniego skrzydła VF-24, dający nam wspaniały widok na to, jak końcówki klap są obracane na zewnątrz, aby pomóc w wytworzeniu efektu prania zewnętrznego.
Szczegóły nosa i przedniego skrzydła Mercedesa W15
Zdjęcie: niewymieniony w czołówce
Wiele mówiło się o układzie górnych klap w przednim skrzydle Mercedesa, który zawiera bardzo cienki element w obszarze nieruchomym, aby spełnić standardy regulacyjne i umożliwić umieszczenie większego elementu cięciwy na zewnątrz.
Podłoga Williamsa FW46
Fotografia: Simon Galloway / Zdjęcia sportów motorowych
Wspaniały widok na podłogę i dyfuzor Williamsa FW46 po podniesieniu go z toru. Zwróć uwagę na recyrkulację w przejściu pionowym, gdy biegnie ona z powrotem w kierunku tylnej części łodzi.
Szczegóły Astona Martina AMR24
Zdjęcie zrobione przez: Giorgio Piola
Zbliżenie na Astona Martina AMR24 i konstrukcję tylnego zawieszenia z hakiem holowniczym, z którego korzysta w tym sezonie. Należy również zauważyć, że małe skrzydło pod zderzakiem, które zespół wprowadził w zeszłym sezonie, najwyraźniej pojawiło się ponownie, aczkolwiek w nieco innym kształcie.
Szczegóły Astona Martina AMR24
Zdjęcie zrobione przez: Giorgio Piola
Ujęcie tyłu Astona Martina AMR24 pokazuje, jak wyrzeźbione jest skrzydło, a także możemy zobaczyć, jak skrzydło o zaokrąglonej krawędzi łączy się ze spodem podłogi.
Alpejski A524
Zdjęcie zrobione przez: Giorgio Piola
Zbliżenie bocznego wlotu powietrza w kształcie litery P w tegorocznym Alpine A524, który, jak można zauważyć, ma zakrzywioną w dół dolną krawędź natarcia, aby ułatwić przepływ do wlotu i podwozia.
Oscar Piastri, McLaren MCL38
Zdjęcie zrobione przez: Giorgio Piola
Bliższe spojrzenie na mniejszy, zaokrąglony wlot zastosowany w MCL38, gdzie pozostała część szerokości boków zapewnia miejsce na skrzydło wlotowe przed i nad wlotem, które ma zmienne pochylenie na całej długości.
Mercedesa F1 W15
Zdjęcie zrobione przez: Giorgio Piola
Wydłużone nadwozie boczne ma kształt pochylenia Mercedesa W15, z wydłużonym wycięciem w linii środkowej, a także zastosowano owinięty wokół spojlera – podobny do tego zastosowanego w tylnym pasie w 2023 roku.
Max Verstappen w Red Bull Racing RB20
Zdjęcie zrobione przez: Giorgio Piola
Red Bull RB20 jest wyposażony w dwa przypominające fajkę wloty chłodzenia kierowcy na podwoziu, a nie na czubku nosa, ze względu na nowe przepisy na rok 2024, które pozwalają na umieszczenie ich w jednej lub obu pozycjach.
Szczegóły przodu samochodu Mercedes F1 W15
Zdjęcie zrobione przez: Giorgio Piola
Mercedes przechodzi pewne zmiany w garażu, co daje nam ładny widok na niektóre elementy wewnętrznego zawieszenia, w tym amortyzator.
Alex Albon i Williams FW46
Fotografia: Zach Mauger / Zdjęcia sportów motorowych
Przednie skrzydło, przód i zawieszenie Williamsa FW46 zostały oblane płynną farbą, aby zespół mógł uzyskać wizualne potwierdzenie, że powierzchnie aerodynamiczne działają zgodnie z oczekiwaniami wynikającymi z badań CFD i badań w tunelu aerodynamicznym.
Ferrari SF-24
Zdjęcie zrobione przez: Giorgio Piola
Sonda Kiel została zamontowana z boku maski Ferrari SF-24 w celu zebrania danych o przepływie powietrza w tym obszarze, a zespół prawdopodobnie byłby zainteresowany danymi korelacyjnymi w odniesieniu do nowego mapowania wokół korony.
Ferrari SF-24
Zdjęcie zrobione przez: Giorgio Piola
Podczas pierwszych kilku okrążeń porannej sesji za zamontowanymi przednimi kołami Ferrari SF-24 zainstalowano także tłoki pneumatyczne wraz z małą armią czujników Kiel.
Haasa VF-24
Zdjęcie zrobione przez: Giorgio Piola
Zbliżenie bocznego wlotu maszyny Haas VF-24, która w tym sezonie ma większy spód.
Haasa VF-24
Zdjęcie zrobione przez: Giorgio Piola
Zespół Haas wyraźnie czerpie inspirację z Red Bulla, jeśli chodzi o projekt krawędzi podłogi i skrzydła krawędziowego również w tym sezonie, z dzieloną częścią przednią, krawędzią mijającą w górę, paskami kontrolnymi i owiniętą tylną częścią, wszystkie elementy konstrukcyjne widoczne na w zeszłym sezonie RB19.
Estebana Ocona, Alpine A524
Fotografia: Zach Mauger / Zdjęcia sportów motorowych
Ściana boczna Alpine A524 jest malowana płynną niebieską farbą, a zespół szuka oznak świadczących o tym, że teren działa zgodnie z oczekiwaniami.
Szczegóły Mercedesa W15
Zdjęcie: niewymieniony w czołówce
Ten kąt przedniego przewodu hamulcowego pokazuje, w jaki sposób prowadnica końcowa jest oddalona od bębna, a wlot rozciąga się w poprzek szczeliny, umożliwiając przepływ powietrza na zewnątrz prowadnicy oraz pomiędzy nią a ścianą boczną opony.
Szczegóły Ferrari SF-24
Zdjęcie: niewymieniony w czołówce
Podczas gdy mechanicy Ferrari wprowadzają pewne poprawki w SF-24, mamy stosunkowo niezakłócony widok na niektóre wewnętrzne elementy zawieszenia.
Szczegóły Ferrari SF-24
Zdjęcie: niewymieniony w czołówce
Ferrari wykorzystuje bardziej organiczny układ grzebieniowy do zbierania danych wraz z podłączonymi czujnikami Kiela w porównaniu do niektórych tradycyjnych tłoków, które można zobaczyć gdzie indziej.
Szczegóły McLarena MCL38
Zdjęcie: niewymieniony w czołówce
Zbliżenie owiniętej przedniej części spojlera Edge z dołączonymi liniami ułatwiającymi manewrowanie przepływem powietrza na zewnątrz, podczas gdy spojler Edge zawija się na całej długości i jest połączony z podobną geometrią na krawędzi podłogi.
Kopnij Saubera C44
Zdjęcie: niewymieniony w czołówce
Widok z tyłu Saubera C44, obejmujący tylny spojler, spojler poprzeczny, skrzydełka przewodu hamulcowego i dyfuzor.
Szczegóły VCARB 01
Zdjęcie: niewymieniony w czołówce
Za tylnym kołem RB01 zainstalowano dużą sondę Kiel, podczas gdy zespół zbierał pewne dane. Wprowadzono już pewne zauważalne zmiany w geometrii bocznego nadwozia samochodu w porównaniu z tym, co pokazały zdjęcia.
Szczegóły Alpine A524
Zdjęcie: niewymieniony w czołówce
Układ tyłu Alpine A524 jest dość podobny do zeszłorocznego, a zespół zdecydował się zastosować dzisiejszy dwuścienny układ skrzydeł. Należy również pamiętać, że skrzydełka tylnego przewodu hamulcowego zostały przycięte znacznie krócej, niż pozwalają na to przepisy.
Szczegóły McLarena MCL38
Zdjęcie: niewymieniony w czołówce
McLaren MCL38 ma tłoki sondy Kiela zamontowane z tyłu samochodu, przed tylnymi kołami, a także wewnątrz dyfuzora, gdzie zespół chce uchwycić dane ze świata rzeczywistego, które można wykorzystać do korelacji z danymi CFD i danymi z tunelu aerodynamicznego . Już to widziałem.
Szczegóły Red Bull Racing RB20
Zdjęcie: niewymieniony w czołówce
Zdjęcie RB20 z tyłu pokazuje, jak rowki w masce zwężają się na zewnątrz, kończąc się w miejscu otworu chłodzącego, natomiast otwory znajdują się również z boku maski (wokół logo Hondy). Znaczna ilość linii konturowych występuje również na powierzchniach podłoża i dyfuzorów.
Charlesa Leclerca w Ferrari SF-24
Zdjęcie: niewymieniony w czołówce
Spojrzenie na Ferrari SF-24 od przodu, gdzie mocowania osłon krzywek airboxa w kształcie kierownicy są bardziej zauważalne ze względu na brak otaczających skrzydełek. W bocznym wejściu zainstalowano kamery, które najwyraźniej obserwują przednią oponę i prawdopodobnie rejestrują obraz w podczerwieni.
Szczegóły McLarena MCL38
Zdjęcie: niewymieniony w czołówce
McLaren MCL38 powraca z fazy, w której na tylne skrzydło i poprzeczkę nakładano płynną farbę.
Szczegóły VCARB 01
Zdjęcie: niewymieniony w czołówce
Zbliżenie tylnego skrzydła RB01, które ma bliźniaczo oddzielną sekcję końcową, podobną do jego poprzednika.
Alex Albon i Williams FW46
Zdjęcie: niewymieniony w czołówce
Tylne skrzydło i poprzeczka Williamsa FW46 zostały pokryte farbą płynną, ponieważ zespół szuka wizualnego potwierdzenia, że proces montażu przebiega zgodnie z oczekiwaniami, pod względem aerodynamicznym.
Szczegóły Alpine A524
Zdjęcie: niewymieniony w czołówce
Spójrz, jak masywna jest podkładka chłodząca Alpine A524, przy czym tylko kilka otworów wentylacyjnych znajduje się w tym modelu z tyłu podkładki.
Szczegóły Mercedesa W15
Zdjęcie: niewymieniony w czołówce
Przegląd kierownicy Mercedesa z różnymi tarczami, przełącznikami i przyciskami sterującymi jednostką napędową i podwoziem. Warto też zwrócić uwagę, że wlot chłodzenia umiejscowiony jest w panelu ozdobnym, co jest możliwe dzięki nowym w tym sezonie przepisom, podczas gdy wcześniej mógł on znajdować się jedynie na czubku nosa.
Max Verstappen w Red Bull Racing RB20
Fotografia: Simon Galloway / Zdjęcia sportów motorowych
Red Bull RB20 z farbą aero nałożoną na tylne skrzydło i poprzeczkę.
„Irytująco skromny pionier internetu. Miłośnik Twittera. Kujon od piwa. Badacz bekonów. Praktyk kawy”.
More Stories
Patriots wybrali Jacoby’ego Brissetta na swojego początkowego rozgrywającego zamiast Drake’a Maya
Siedem wielkich transakcji, które chcielibyśmy zobaczyć przed otwarciem sezonu NFL
Zac Taylor z Bengals – Wcześnie rozmawialiśmy o sytuacji Ja’Marr Chase