18 maja, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Aktualizacje na żywo: Iowa i LSU Chase NCAA Women’s Title

Aktualizacje na żywo: Iowa i LSU Chase NCAA Women’s Title

Powołując się na wczesne dane Nielsena, ESPN powiedział w sobotę, że ekscytujące zwycięstwo Caitlin Clark i Iowa nad Karoliną Południową w piątek wieczorem w półfinale turnieju koszykówki kobiet NCAA obejrzało średnio 5,5 miliona widzów. To trzecia co do wielkości widownia w historii ESPN podczas meczu koszykówki kobiet w college’u i największa widownia w historii półfinału.

ESPN pokazał większość mistrzostw kobiet od 1996 roku, kiedy to nabył prawa od CBS. Jedynymi dwoma meczami, które przyciągnęły większą publiczność niż pojedynek Iowa z Karoliną Południową, były dwa finały turniejów na początku XXI wieku, w których wystąpiła Diana Taurasi i moloch z Connecticut, który zdobył trzy mistrzostwa z rzędu.

W piątek wieczorem Clarke zaprezentowała swoje umiejętności strzeleckie i inne umiejętności ofensywne dla Iowa, gdy zmierzyli się z niepokonaną wcześniej drużyną Karoliny Południowej, która była faworytem do zdobycia drugiego z rzędu mistrzostwa stanu. Gra zapewniła więcej niż te wysokie oczekiwania, ponieważ Clark zdobyła 41 punktów – jej drugi z rzędu mecz z 40 punktami – a Iowa wytrzymała kilka późnych ataków Gamecocks, którzy pokazali swoją głębię nawet po porażce.

Wysoka oglądalność dla Iowa State-South Carolina oraz średnia oglądalność 3,4 miliona widzów dla innego zaciętego pojedynku półfinałowego, pomiędzy Louisiana State i Virginia Tech, przyczyniają się do tego, co już było głośnym turniejem. przed piątkowymi meczami, Oglądalność była już o 42 proc. wyższa w porównaniu z ubiegłorocznym turniejem.

Niedzielny finał z udziałem Iowa i LSU nie odbędzie się w tradycyjnym miejscu w czasie największej oglądalności i zamiast tego rozpocznie się o 15:00 ET. Ale to będzie na ABC, Pierwszy raz od dziesięcioleci Finał został pokazany na kanale telewizyjnym i jest dostępny w większej liczbie domów niż kanały kablowe, takie jak ESPN i ESPN2.

Chociaż ESPN świętuje duże zainteresowanie turniejem, może to również spowodować, że firma lub inny nadawca będzie musiał wydać więcej pieniędzy w przyszłości. Prawa ESPN do pokazywania turnieju i 28 innych wydarzeń NCAA wygasają w przyszłym roku. Raport zlecony przez NCAA wykazał, że turniej kobiet może być wart co najmniej 85 milionów dolarów w 2025 roku; NCAA wyceniło turniej na zaledwie 6 milionów dolarów w obecnej umowie ESPN.

READ  Prokuratorzy Jacksona Mahomes wnoszą o oddalenie zarzutów o pobicie na tle seksualnym

W sporcie uniwersyteckim pojawiały się naciski, aby rozbić mistrzostwa kobiet, aby zmaksymalizować ich wartość i sprzedawać prawa oddzielnie, na przykład umowa NCAA z CBS i Turner Sports dotycząca mistrzostw mężczyzn.

Oglądalność półfinałów mierzona przez firmę Nielsen jeszcze się nie skończyła. ESPN udostępnił wczesne dane na podstawie tzw. Speed ​​​​Nationals, czyli mniejszej próbki oglądalności przetworzonej w Speed. Ostateczne dane dotyczące oglądalności będą znane dopiero na początku przyszłego tygodnia. Chociaż ostateczne rankingi czasami znacznie różnią się od szybkich krajowych, zwykle tak nie jest.

I chociaż jasne jest, że piątkowe wieczory są szeroko oglądane, a więcej osób ogląda koszykówkę kobiet w college’u, profesjonalną koszykówkę kobiet i piłkę nożną kobiet, istnieje jedno duże zastrzeżenie, które utrudnia pełne porównanie oglądalności w poprzednich latach.

W 2020 roku Nielsen zaczął uwzględniać w swoich danych ocen to, co nazywa oglądaniem poza domem. Ten pomiar, który sieci telewizyjne od lat naciskają na uwzględnienie w ocenach, bierze pod uwagę ludzi, którzy oglądają telewizję w barach, na lotniskach, w siłowniach i innych miejscach poza domem. W szczególności zmiana zwiększa oglądalność bardziej w przypadku sportu niż w przypadku programów opartych na scenariuszach, ponieważ sport jest częściej pokazywany w telewizji w tych miejscach publicznych.

Chociaż zależy to od konkretnego sportu, oglądanie poza domem zwykle podnosi oceny od 5 do 10 procent. Innymi słowy, gdyby Nielsen zmierzył oglądalność poza domem w 2002 roku, kiedy Connecticut pokonało Oklahomę, oglądalność gry mogłaby wynieść 6 milionów zamiast 5,7 miliona.

Jednak, aby zrozumieć rosnącą popularność kobiecej koszykówki uniwersyteckiej, wystarczy spojrzeć na oglądalność turnieju mężczyzn. Oglądalność we wszystkich okienkach półfinałów regionalnych mężczyzn i finałów regionalnych z zeszłego weekendu zmniejszył się w porównaniu do ubiegłego roku – niektóre o ponad 20 proc.